2013-05-23, 09:50
Medlem
Finns väl ingen som håller hastigheten mellan Ljunghusen och Skanör/falsterbo?!
Citera
2013-05-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Finns väl ingen som håller hastigheten mellan Ljunghusen och Skanör/falsterbo?!

Off T: Alldeles riktigt, för låg hastighet till Skanör och för hög därifrån. Många olika orsaker till det.

Utöver det så tycker det är synd att man börjar munkäftas och tappar grundidén till starten av denna tråd. Ingen får ut nåt av att börja kasta skit på varandra mer än att folk blir irriterade och skapar ännu mer inlägg som inte berör själva fakta omkring olyckan.

Olyckan är väldigt tragisk och innan man får en klarhet i vad som faktiskt var orsaken till olyckan så skulle jag råda folk att bita sig i läppen innan man nyper tillbaka om man tycker diverse kommentarer inte hör hemma i denna tråd. Ta personliga påhopp på pm och låt oss fokusera på kolla på fakta och sen faktiskt visa respekt för de pårörande och inte göra denna olycka till en scen för själar som tycker det är roligt att kivas inbördes.

On T:
Förstår att man tagit vittnesmål från barnen och de borde ha en rimligt god idé om vad som hände.
När det gäller mamman så hoppas jag innerligt att hon kommer återhämta sig utan men, har inte en aning om hur hon mår... Gissar på att hon inte kommer ihåg nåt av olyckan med tanke på kroppens hantering av traumatiska upplevelser.

1. Är det någon här inne som faktiskt vet exakt vad som hände redan?
2. Vad som skulle vara intressant i denna fråga är orsakerna till att han ens fick sladd. Var det missbedömning av fart och grepp eller en stundens infall att vilja visa sig själv ( kick ) och de andra att han kunde sladda med M3:an?

Till sist, jag har INTE genom detta inlägg velat uppröra eller lägga bensin på bålet om nån tycker jag leker för mycket präktig moralkärring.
Citera
2013-05-23, 22:03
Medlem
Hypotess avatar
@anonym37
Du har rätt i det du skriver men blev lite lack på Vblods felaktiga påståenden och negativa attityd.

Fyller på din lista.

3. Något så oskyldigt som att han busat med grabbarna? "Kört ryckig snäv slalom" i för hög hastighet ur rondellen/efter rondellen, tappat kontrollen, fått sladd. Eller busat och gasat på rejält direkt efter rondellen och fått sladd p g a hastigheten och vattnet på vägen? (Regnade.)
4. Bråkat med frugan/varit arg/upprörd? = aggressiv körning, tappat kontrollen osv.
5. Väjt för annat fordon eller djur?
Citera
2013-05-24, 05:26
Medlem
Väldigt kraftfull motor, breda däck, ovana att köra bilen (det var inte hans egen bil utan en företagsbil) och vatten på vägen. Han ville säkert bara gasa på efter rondellen för att visa grabbarna. Handlade kanske inte alls om för höga hastigheter, utan bara att fort som fan komma upp i 70 som är tillåten hastighet. Men kombinationen ovan, med alla faktorerna, minsta lilla spinn åt fel håll och det sker på sjukt kort tid. Därav inga bromsspår. Min gissning.
Tråkigt med sandlådebråk i tråden här på FB.
Citera
2013-05-24, 07:11
Medlem
Vikingablod76s avatar
Åter till ämnet och min öppna fråga.

Vet någon något om någon lokal eller regional knast som brukar köra galet med sin, sin kompis eller sina föräldrars Volvo så kontakta polisen. Fokusera inte på att volvon måste vara hemmahörande i Skanör-Falsterbo. Kan även vara Trelleborg/Höllviken/Vellinge/Malmö osv för där bor fler i den kategorin än i lilla S-F. Sannolikheten att denna volvo orsakat olyckan är lika stor som att man fick bredsladd av okänd anledning i 40-50 km/tim och en gren gick genom rutan. Den omkomne var 33 år gammal och hade barn i bilen så oddsen är ju bra att han själv körde lugnt.
Citera
2013-05-24, 07:32
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotes
Varför denna otrevliga ton? Trampade uppenbarligen på en öm tå, ursäkta för det. Tack för att du upplyser mig om att jag "kan" tycka vad jag vill.

Läsförståelse har jag inga problem med vilket du tydligen har. Läs om läs rätt.
Jag har skrivit som jag förstått det och förklarat vad jag förstått. Vad exakt är det du inte förstår att jag förstått?

Nejdå, ingen öm tå alls. Du rättade mig och skrev att bilen kom ifrån Malmövägen men det är det ingen som vet här och sannolikheten är större att den kom från väg100 eftersom dom var hemmahörande i Höllviken. Sedan började du gå OT om "drägg" i volvon som jag skrev om osv så därför kommenterade jag dig med min åsikt om det.

Du skriver i en annan kommentar att dom kanske genade genom rondellen. Vad tror du själv?
Citera
2013-05-24, 08:37
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Den omkomne var 33 år gammal och hade barn i bilen så oddsen är ju bra att han själv körde lugnt.
I en sån bil, nej. Det är väldigt höga odds på att han körde lugnt tyvärr. Jag misstänker att du inte rör dig så mycket ute i trafiken, hade du gjort det hade du sett att hanar, i alla åldrar men framförallt yngre, i många fal kör som idioter, både med och utan familj och passagerare i bilen, många har uppfattningen att det bara är de som inte kan köra bil som råkar illa ut, vilket givetvis inte är dem själva. Forskning har ju visat på raka motsatsen.
En 33-åring i en M3 är en högriskförare skulle jag säga.
Jag vill inte lägga några speciella värderingar i just det här fallet, vill bara peka på ditt klart felaktiga antagande.
Citera
2013-05-24, 08:38
Medlem
Hypotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Nejdå, ingen öm tå alls. Du rättade mig och skrev att bilen kom ifrån Malmövägen men det är det ingen som vet här och sannolikheten är större att den kom från väg100 eftersom dom var hemmahörande i Höllviken. Sedan började du gå OT om "drägg" i volvon som jag skrev om osv så därför kommenterade jag dig med min åsikt om det.

Du skriver i en annan kommentar att dom kanske genade genom rondellen. Vad tror du själv?
Ok. Har kollat på Eniro nu, väg 100 är samma väg som Malmövägen fram till rondellen (från Skanör). Den kanske inte kallas Malmövägen efter rondellen alltså mot Höllviken?

Oavsett så går snacket då Falsterbo och Skanör är mycket små byar/orter och föräldrar på dagis o skola o s v snackar. Har luskat vidare. Vet inte om det är sant men fick höra i morse att familjen i BMWn varit i Skanör med en annan familj, sen bytte man varsitt barn i bilarna (som inte är ovanligt om man i två familjer har två barn i samma åldrar så att kompisarna ska få åka tillsammans). BMWn skulle köra hem till andra familjen som bor i Falsterbo (som hade någon minuts (?) försprång) så antagligen har bilen kommit från Skanör och skulle svänga höger i rondellen, (eller rakt fram från Storevångsvägen, checkat Eniro).

Jag hittar inte att jag skrivit något om att BMWn genat? Med "ryckig snäv slalom" menar jag som många gör när de busar med barn i bilen. Kanske uttryckt mig oklart men alla/många har väl varit med om det någon gång att föräldrar eller någon annan svänger snabbt fram och tillbaka för att busa med barn i bilen?

Märkligt att det inte kommer ut någon info om Volvon då polisen gått ut i media och söker vittnen.
Citera
2013-05-24, 10:25
Medlem
Detta hörde jag på bussen i förrgår.

Familjen i bilen hade varit iväg tillsammans med en annan familj och båda familjerna skulle bege sig till något annat ställe. Det bestämdes att pojkarna skulle åka i denna bil. Familjerna tog olika vägar dit de skulle. Pappan dog av att en gren gick igenom halsen, mamman andades inte själv på plats, men gör det nu.

Jag kan inte avgöra sanningshalten i detta, men den som pratade om det verkade känna familjen.
Citera
2013-05-24, 19:11
Medlem
Exakt det du skriver här ovan hörde jag också av en kollega, som är kompis med mamman och som verkar insatt.
Citera
2013-05-25, 01:25
Medlem
I mina öron så låter det i så fall att han ville se om han kunde komma först till det andra stället de skulle till. Känner ju igen tanken.
Så klart håller den teorin endast om de har tagit olika vägar.
Citera
2013-05-26, 13:18
Medlem
Mullrets avatar
Kan tänka mig han slog av antispinn för kunna köra * brett * , därav olyckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in