2013-05-05, 15:16
Medlem
SwingKidds avatar
Det verkar som att man kan köpa sin egen tatueringborttagningsmaskin också. Eller ja, de säljs i alla fall lättillgängligt. Kan säkert vara bra för tatuerare att köpa in? Eller kan man kanske köra själv hemma på sig själv? Vad tror ni?

http://www.blocket.se/malmo/Tatueringborttagningsmaskin__Xenopro_46897975.htm? ma=1
Citera
2013-05-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Det verkar som att man kan köpa sin egen tatueringborttagningsmaskin också. Eller ja, de säljs i alla fall lättillgängligt. Kan säkert vara bra för tatuerare att köpa in? Eller kan man kanske köra själv hemma på sig själv? Vad tror ni?

http://www.blocket.se/malmo/Tatueringborttagningsmaskin__Xenopro_46897975.htm? ma=1

Tror inte att det är så bra att hålla på med själv. Det är liksom viktigt att man vet vad man håller på med när det gäller t.ex laser. Han som lasrar mig sa att när man köper en lasermaskin så får man med en kurs eller något sådant, som är viktig att gå innan.
Citera
2013-05-14, 09:59
Medlem
tattoo-removals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulle00
Tror inte att det är så bra att hålla på med själv. Det är liksom viktigt att man vet vad man håller på med när det gäller t.ex laser. Han som lasrar mig sa att när man köper en lasermaskin så får man med en kurs eller något sådant, som är viktig att gå innan.

En enkel kurs för hur maskinen fungerar och hur du ställer in den brukar som regel ingå. Men om man verkligen ska jobba med det så bör man alltid ha gått en utbildning för att bli certifierad laserterapeut.
Citera
2013-05-15, 20:29
Medlem
SwingKidds avatar
Det där är ju en Xenopro 1626 Q-switchade ND YAG-laser..är det en bra laser eller? Hur vet man vilka som är bra och inte? Vad är det för skillnad på bra lasrar och dåliga när man endast talar om hur fort färgen försvinner/bleks ned??
Citera
2013-05-16, 14:01
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Det där är ju en Xenopro 1626 Q-switchade ND YAG-laser..är det en bra laser eller? Hur vet man vilka som är bra och inte? Vad är det för skillnad på bra lasrar och dåliga när man endast talar om hur fort färgen försvinner/bleks ned??

Mängd energi, dom bästa ligger på 2000mj, då kan man sprida ut lasern och tydligen också på så sätt få en djupare penetration, vet dock inte riktigt varför större yta skulle innebära djupare penetrering, dessutom så känns det som en jävla förlustaffär för dom som köper in denna utrustning (bla naturalase QS) annars brukar dom ligga på runt 1500mj
Citera
2013-05-17, 01:13
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Mängd energi, dom bästa ligger på 2000mj, då kan man sprida ut lasern och tydligen också på så sätt få en djupare penetration, vet dock inte riktigt varför större yta skulle innebära djupare penetrering, dessutom så känns det som en jävla förlustaffär för dom som köper in denna utrustning (bla naturalase QS) annars brukar dom ligga på runt 1500mj

Det där var rena grekiskan vad är naturalase QS då? Det står ju typ Q-switchad YAG-laser på alla nu för tiden känns det som?
Citera
2013-05-17, 11:07
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Det där var rena grekiskan vad är naturalase QS då? Det står ju typ Q-switchad YAG-laser på alla nu för tiden känns det som?

Det är en modell med QS laser men med lite extra pulsvidd, enligt dom som använder den ska behandlingen gå snabbare men det har jag svårt att tro
Citera
2013-05-18, 02:36
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Det är en modell med QS laser men med lite extra pulsvidd, enligt dom som använder den ska behandlingen gå snabbare men det har jag svårt att tro

Ahaa ok...o den här modellen ovan har ingen pulsvidd eller? Det kanske inte skiljer så mycket mellan olika lasrar ändå?
Citera
2013-05-18, 11:20
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ahaa ok...o den här modellen ovan har ingen pulsvidd eller? Det kanske inte skiljer så mycket mellan olika lasrar ändå?

Jag tror att maskiner med dom specifikationer som xenonpro har räcker gott, det finns dock billigare men lika bra varianter på blocket, funderar du på business?
Citera
2013-06-05, 08:50
Medlem
går de verkligen att få bort tatueringar med laser, utan att det ser bedrövligt ut?
eller dra ner på färgen så man kan gadda något nytt ? är ganska skeptiskt emot detta har hört dåliga saker av många.
Citera
2013-07-03, 22:26
Medlem
Gjorde min femte omgång med laser idag och den är lååååångt ifrån borta.

Börjar bli tröttsamt.
Citera
2013-07-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Gjorde min femte omgång med laser idag och den är lååååångt ifrån borta.

Börjar bli tröttsamt.

Tålamod. Det försvinner ju med tiden också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in