2013-05-09, 19:39
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Hej Flashback!

Ge mig ert omdöme, hur alkad är jag? Jag dricker 4-7 deciliter starksprit om dagen (37,5-40%). Varenda jävla dag.

Innan jag börjar supa så fixar jag allt som behöver göras - städar, handlar mat etc. Jag "sköter" mig såtillvida att jag tvättar mig och är städad utåt sett. Dricker alltid hemma. Dricker dock mycket. Antingen en 35:a eller en halv flaska 70 cl. Ibland mer. Har noll kontroll förutom att jag fixar "allt" innan jag börjar inmundigandet.

Är jag alkoholist? Hur illa i så fall? På en skala från 1-10 - hur illa enligt er bedömning? Kan tillägga att jag har intellektet i behåll.

Harry Schein drack ju en helflaska Cutty Sark om dagen och han "gick inte ner sig".

Ge mig era åsikter.

Mvh

P-H
Citera
2013-05-09, 19:42
Medlem
Borstis84s avatar
Är städa och hålla dig ren de enda saker du behöver fixa innan du går på flaskan för dagen? Har du någon sysselsättning?
Citera
2013-05-09, 19:44
Medlem
Min åsikt kort och gott, ja, du låter som en alkoholist (if it walks like a duck..) men det lät som om du visste det redan?
Citera
2013-05-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Hej Flashback!

Ge mig ert omdöme, hur alkad är jag? Jag dricker 4-7 deciliter starksprit om dagen (37,5-40%). Varenda jävla dag.

Innan jag börjar supa så fixar jag allt som behöver göras - städar, handlar mat etc. Jag "sköter" mig såtillvida att jag tvättar mig och är städad utåt sett. Dricker alltid hemma. Dricker dock mycket. Antingen en 35:a eller en halv flaska 70 cl. Ibland mer. Har noll kontroll förutom att jag fixar "allt" innan jag börjar inmundigandet.

Är jag alkoholist? Hur illa i så fall? På en skala från 1-10 - hur illa enligt er bedömning? Kan tillägga att jag har intellektet i behåll.

Harry Schein drack ju en helflaska Cutty Sark om dagen och han "gick inte ner sig".

Ge mig era åsikter.

Mvh

P-H

"Harry Schein var i dålig form, såväl psykiskt som fysiskt. Han fortsatte med sitt generösa alkoholintag. Han drack minst en halv flaska whisky om dagen. Och rökte ett eller två paket cigaretter.
– Han magrade och åt knappt något. Jag matade honom med ett delat körsbär, men han var för svag för att äta. Han kunde inte ens knäppa på teven, säger Eva Fischer.
Våren 2005 slutade han att betala räkningar. Det gick så långt att hans villa skulle utmätas. Eva Fischer ordnade med en revisor och en bokhållare som ordnade upp ekonomin."

Rest my case.
Citera
2013-05-09, 19:50
Medlem
localeyes avatar
Bara för andre inte går ner sig innebär det ju inte att man själv inte risikere att gå ner.
Jag vill bedömma dig till att ligga på en 6:a på en skala från 1 - 10 där 10 är sämst.
Även om du till stor del är skötsam, så kommer det en dag där du kännar för att dricka lite mer, där du tänkar " det är bara i dag " den ursäkt kommer du att använda mer och mer som en ursäkt över för dig själv att det är okay, men med tiden kommer du oxå att brista i att vara så skötsam som du är nu.
Citera
2013-05-09, 19:53
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borstis84
Är städa och hålla dig ren de enda saker du behöver fixa innan du går på flaskan för dagen? Har du någon sysselsättning?
Ja.

Nej, jag har inte vad andra människor kallar sysselsättning. Jag träffar aldrig någon, jag är ensam 24/7. Flashback är mitt enda fönster mot "verkligheten".
Citat:
Ursprungligen postat av silsan
"Harry Schein var i dålig form, såväl psykiskt som fysiskt. Han fortsatte med sitt generösa alkoholintag. Han drack minst en halv flaska whisky om dagen. Och rökte ett eller två paket cigaretter.
– Han magrade och åt knappt något. Jag matade honom med ett delat körsbär, men han var för svag för att äta. Han kunde inte ens knäppa på teven, säger Eva Fischer.
Våren 2005 slutade han att betala räkningar. Det gick så långt att hans villa skulle utmätas. Eva Fischer ordnade med en revisor och en bokhållare som ordnade upp ekonomin."

Rest my case.
"I en intervju år 2000 uttryckte Schein en stor tillfredsställelse med sitt liv och en osentimental inställning till sin egen död: Mitt liv har varit ovanligt lyckat, rent statistiskt. Jag har nått både ekonomiska och sociala framgångar. Kärlekslivet har varit minst sagt acceptabelt. Min kropp har fungerat perfekt ända tills för ett par, tre år sedan då jag fick ischias."

Jag vilar mitt jävla case. Med en 70 centiliter starksprit innanför t-shirten dessutom. Goddag och adjö.
Citera
2013-05-09, 20:00
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Bara för andre inte går ner sig innebär det ju inte att man själv inte risikere att gå ner.
Jag vill bedömma dig till att ligga på en 6:a på en skala från 1 - 10 där 10 är sämst.
Även om du till stor del är skötsam, så kommer det en dag där du kännar för att dricka lite mer, där du tänkar " det är bara i dag " den ursäkt kommer du att använda mer och mer som en ursäkt över för dig själv att det är okay, men med tiden kommer du oxå att brista i att vara så skötsam som du är nu.
Dricka mer? Javisst, jag dricker så mycket jag känner för. 70 centiliter starksprit är jävligt mycket för en människa per dag by the way. Prova själv. Du kommer kräla på golvet eller göra ännu värre saker. Fanns det inte rättstavningsprogram så skulle ni nog inte fatta vad jag skriver här. Jag måste koncentrera mig och sikta på varje bokstavstangent innan fingernedslag. Så illa är det.

Hur går man tillväga för att ta sig ur det? Ska jag ringa 1177 och säga att jag är alkoholist? De kommer ju att skratta ut mig. Fan...
Citera
2013-05-09, 20:05
Medlem
cagivas avatar
Citat:
Hej Flashback!

Ge mig era åsikter.

Mvh

P-H
Det är väl klart som fan att du är alkoholist?
Citera
2013-05-09, 20:08
Medlem
Varför dricker du då? Snarare det som avgör.
Citera
2013-05-09, 20:17
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetsominte
Varför dricker du då? Snarare det som avgör.
Tidsfördriv och ensamhet. The mainly reasons.

Vilka skäl skulle diskvalificera mig då menar du? Detta är väl en medicinsk diagnos och inte något som man undkommer i fall man har rätt avsikter med sitt intag?
Citera
2013-05-09, 20:21
Medlem
Citat:
Tidsfördriv och ensamhet. The mainly reasons.

Vilka skäl skulle diskvalificera mig då menar du? Detta är väl en medicinsk diagnos och inte något som man undkommer i fall man har rätt avsikter med sitt intag?
Well, alkolism är inte en medfödd diagnos. Anledningen varför du dricker är att du känner ett tomrum som du försöker fylla något med (i detta fall alkohol). Så problemet är inte alkoholen, utan hur du väljer att fylla tomrummet.
Citera
2013-05-09, 20:24
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Nej 1177 skrattar inte ut dig. Du behöver kvalificerad hjälp för att bryta det här beteendet. Och på den berömda skalan skulle jag ge dig en 9! Gör något åt din situation nu! Inte Flashback eller något annat forum. Verkligheten - avgiftning, psykiatrin, Blentarpsgården.... Valet är ditt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in