Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Hej Flashback!
Ge mig ert omdöme, hur alkad är jag? Jag dricker 4-7 deciliter starksprit om dagen (37,5-40%). Varenda jävla dag.
Innan jag börjar supa så fixar jag allt som behöver göras - städar, handlar mat etc. Jag "sköter" mig såtillvida att jag tvättar mig och är städad utåt sett. Dricker alltid hemma. Dricker dock mycket. Antingen en 35:a eller en halv flaska 70 cl. Ibland mer. Har noll kontroll förutom att jag fixar "allt" innan jag börjar inmundigandet.
Är jag alkoholist? Hur illa i så fall? På en skala från 1-10 - hur illa enligt er bedömning? Kan tillägga att jag har intellektet i behåll.
Harry Schein drack ju en helflaska Cutty Sark om dagen och han "gick inte ner sig".
Ge mig era åsikter.
Mvh
P-H
"Harry Schein var i dålig form, såväl psykiskt som fysiskt. Han fortsatte med sitt generösa alkoholintag. Han drack minst en halv flaska whisky om dagen. Och rökte ett eller två paket cigaretter.
– Han magrade och åt knappt något. Jag matade honom med ett delat körsbär, men han var för svag för att äta. Han kunde inte ens knäppa på teven, säger Eva Fischer.
Våren 2005 slutade han att betala räkningar. Det gick så långt att hans villa skulle utmätas. Eva Fischer ordnade med en revisor och en bokhållare som ordnade upp ekonomin."
Rest my case.