2013-05-07, 18:23
Medlem
nins avatar
För några år sedan så började jag samla på kriminaltidningar och böcker som Veckans brott, Kriminaljournalen, Nordisk kriminalkrönika mfl. Senaste året så har det blivit mer och mer gamla svenska porrtidningar från mitten av 60-talet till slutet av 80-talet.
Favoriterna är Se, Lektyr och Fib aktuellt, främst de under 70-talet som hade en hög nivå på reportagen om olika kriminalfall och annat knas.

Det jag funderar över är om jag missat några bra herrtidningar? Cats och Svenska hustler har jag ignorerat, minns att dessa främst hade porr och väldigt lite reportage och väldigt ofta av låg kvalité. Aktuell rapport samlar jag också på men deras reportage håller klart sämre nivå än Lektyr/fib aktuellt från 70-talet.

Någon som har tips på bra svenska herrtidningar från ca 65-90, eller som bara vill vara med och lista vad som har funnits på marknaden?

-Aktuell rapport: Startade 1978 (enligt wiki). Hur är de tidigare nr? Högre nivå på reportagen?
-Cats: Startades 1982. Har den alltid varit främst en tidning med porr eller har den även haft bra reportage?
-Censur: Start 1984, främst porr?
-Fib aktuellt: 1963-1982, 1986 och framåt. Nivån hos Fib aktuellt från ca 68 till 80 höll en riktigt hög nivå, enligt mig. Under 1983-1985 så slog de sig ihop med tidningen Stopp och kallades under denna tiden för Stopp fib aktuellt.
-Lektyr: Startades 1923, övergick till herrtidning under 60-talet.
-Se: Start 1938, lades ner 1981. När började de utvecklas mer till en herrtidning från varit en bildtidning? Ca 1970?
-Svenska Hustler: 1983 till 1993 (enligt libris). Minns att den hade fokus på porren, klassikern är ju Christer petterssons utvik.
-Veckans stopp: Start 1980 till 1982, 1986-1987.
Citera
2013-05-07, 19:30
Medlem
sommarlovs avatar
Som barn hittade man porrtidningar i skogen (finns tråd om det), men hur gör man idag?

Visst skulle det vara kul med en trave herrtidningar från 70-talet!
Citera
2013-05-07, 20:05
Medlem
Just4Mes avatar
Kavalkad var en favorit, bilderna och novellerna i unga år var
Citera
2013-05-07, 23:27
Medlem
Den skamlöses avatar
Piff, Raff och Paff för tusan. Sen fanns det en som hette Weekend Sex också, och flera andra som jag glömt namnet på.

Piff, Raff och Paff var bra för den innehöll sexnoveller (som inte alltid påstods vara sanna). De kunde innehålla alla möjliga tabuämnen. Incest var ganska vanligt, liksom sadomasochism. I just Piff hade man också ofta sexnoveller i följetongsform.
Citera
2013-05-10, 14:37
Medlem
PinUp var väl den "främsta" porrtidningen på tiden det "begav sig"...
Cocktail fanns det också någon som hette vill jag minnas...

/T
Citera
2013-05-10, 19:57
Medlem
kinky_Ms avatar
Jag gillade DAX Privat med amatörbilder. Innan mobiler med kamera fanns.
Polaroidkamera var det som gällde om man inte vågade skicka in filmen för framkallning.
Citera
2013-05-11, 00:55
Medlem
MartinStLouiss avatar
FIB Aktuellt har höll bra kvalite under 90-talet tyckte jag. Den o Lektyr är nog mina favoriter.
Citera
2013-05-12, 12:04
Medlem
HasseBanans avatar
FIB_Aktuellt och Lektyr har alltid varit mina favoriter. Det är lite mer naturligare tjejer i dem (eller VAR åtminstone) än i t.ex Aktuell Rapport och Cats.

Cats var bra på 80-talet men har bara blivit sämre och sämre, till sist var det ju bara silikonbrudar i tidningen!

Aktuell Rapport hade sin storhetstid på 90-talet, men den har också blivit riktigt kass.

Hustler är ju en tidning man saknar annars. Samt Serie-fibban med tecknade sex-serier
.
Citera
2013-05-19, 12:00
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Aktuell Rapport under början av 1990-talet var klart bäst.
Citera
2013-05-20, 02:40
Medlem
lillaliljas avatar
Nu är jag lite yngre än vad de flesta verkar vara här, men hur är det med Slitz?
Citera
2013-05-20, 19:01
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
hur är det med Slitz?
Nej. Här pratar vi om gamla porrtidningar.
Citera
2013-05-20, 20:23
Medlem
Bret-Harts avatar
Håller mig till min samling av Private tidningar,tänk när jag köpte ett sånt nr 1993 och tog mod till mig och livet skulle aldrig bli sig likt igen jag var då 12 år......Tidningen försvann från gömstället på rummet för att sedan komma tillbaka helt plötsligt för att sedan likt en svepning försvinna,denna gång för gott,men misströstar inte,har den i min samling idag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in