2013-05-02, 17:12
Medlem
Så där ja! Då är det dags för flashbacks namndetektiver att börja gräva!!

Härligt, hoppas det är rätt jeppe nu så var lite restriktiva innan namn släpps.
Citera
2013-05-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sums
Glöm inte katten på hänggungan vid Västerhedsskolan. Den som enligt brevet ingen la märke till, (troligen månadsskiftet februari/mars i år).
Den kan även röra sig om den katt som försvann lördagen den 20 april i närheten av där den sista katten hittades.

Fast katten på hänggungan har ju ingen lagt märke till. Jag tror det handlar om de 7 från detta året, soprumskatten från 2011 och Monika från 2012.
Citera
2013-05-02, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Berätta hur det kom sig att du misstänkte person X.
Jag har sagt det i tidigare inlägg här i tråden. Men jag slutade att närvara här när det var folk som anklagade mig för att vara GM. Då kändes inte det här som en seriös diskussion. Personen som sitter anhållen har i sina unga år varit på djur av alla slag. Hans storasysters hamster föll offer för hans lekar när de var mindre. Han har dessutom gett sig på familjens hund och katt. Bl a så hittade min kompis (hans storasyster), deras katt i frysen. Han är en riktigt jävla störd individ. Han är en sådan som inte lyssnar på andra, han trodde väl att alla som skrev att han snart skulle åka fast bara var naiva. För han var oövervinnerlig enligt honom själv.
Citera
2013-05-02, 17:17
Medlem
De som vill misshandla gm är inte bättre än gm själv. Jag hoppas han får vård. Högaffel-mentalitet löser inget.
Jag hoppas att våldet är slut nu och att katterna kan få vara ute igen. Min tanke går till de ägare som förlorade sin.
Citera
2013-05-02, 17:19
Medlem
Lodjurens avatar
Äntligen är den misstänkte gärningsmannen gripen! Det har varit en prövotid av sekretess och internt arbete.

Vi, några anonyma flashbackgrävare, har under en längre tid, lämnat uppgifter till polisen som har haft betydelse för dagens gripande av den misstänkte gärningsmannen.

Vi, som har arbetat i en liten grupp, har varit noga med att inget avslöja om vårt pågående arbete förrän den misstänkte är gripen.

PRESSMEDDELANDE: Flashbackgrävarna är glada över att ha lämnat information som ledde till gripandet av kattdödaren i Högsbo, Göteborg

Under vårt arbete har vi samarbetat med några andra personer och vill därför tacka dessa för god samverkan. Mer uppgifter om detta kanske kommer längre fram.

Av respekt för polisens utredningsläge och planerar vi inte i nuläget, vecka 18, att berätta detaljer om hur vi har utfört vårt arbete.

Mer information kan ges nästa vecka.

PS: Polisen ligger kanske lite lågt med information om vårt arbete idag, men dom kommer att bekräfta vår insats längre fram. Det finns anledning att inte lämna ut för mycket detaljer just nu.
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmroth
Han är en sådan som inte lyssnar på andra, han trodde väl att alla som skrev att han snart skulle åka fast bara var naiva. För han var oövervinnerlig enligt honom själv.
Tack för info!
Hur tydlig har han varit med vad han sysslade med? Jag menar både senaste månaderna och tidigare.
Citera
Medlem
sumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Fast katten på hänggungan har ju ingen lagt märke till. Jag tror det handlar om de 7 från detta året, soprumskatten från 2011 och Monika från 2012.
Monika lever ju dock som tur är, så hon kan väl knappast räknas in bland de nio dödade.
Uppgiften om katten vid Västerhedsskolan kommer ju från GM själv.
Den är ju ganska död även om ingen noterade den.
Citera
Medlem
slaskpacks avatar
Citat:
Jag har sagt det i tidigare inlägg här i tråden. Men jag slutade att närvara här när det var folk som anklagade mig för att vara GM. Då kändes inte det här som en seriös diskussion. Personen som sitter anhållen har i sina unga år varit på djur av alla slag. Hans storasysters hamster föll offer för hans lekar när de var mindre. Han har dessutom gett sig på familjens hund och katt. Bl a så hittade min kompis (hans storasyster), deras katt i frysen. Han är en riktigt jävla störd individ. Han är en sådan som inte lyssnar på andra, han trodde väl att alla som skrev att han snart skulle åka fast bara var naiva. För han var oövervinnerlig enligt honom själv.

Det du berättar om tyder inte bara på att han är en jävligt störd individ, han är en potentionell lustmördare. Det här är otroligt läskiga egenskaper!!! Den här killen får man hålla ögonen på ordentligt i fortsättningen! Fy fan, den vill man inte stöta på om ett par år!
Citera
2013-05-02, 17:22
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:

Psykopatiska drag. Han kanske hade gett sig på människor nån gång?
Citera
2013-05-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sums
Monika lever ju dock som tur är, så hon kan väl knappast räknas in bland de nio dödade.
Uppgiften om katten vid Västerhedsskolan kommer ju från GM själv.
Den är ju ganska död även om ingen noterade den.

Gm kan knappast bli gripen för en död katt han själv - och ingen annan - sett. Dessutom är det inte alls säkert attd et handar om 9 fall av dödade katter, enligt polisen handlar det om 9 fall av djurplågeri.
Citera
2013-05-02, 17:24
Medlem
skumt, inlägget borta.

Palmroth har tidiagre uppgett att han vill ge sig på kvinnor. Den klassiska gm-profilen stämmer så långt och han kommer torska hårt, i sådant fall. Tvångspsyk nästa.
Citera
2013-05-02, 17:24
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuke
Nätmannen kanske ?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto