2013-04-26, 21:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GallusGallus
Även jag är för högre straff, så blanda inte i en massa konstigheter här. Jag skrev från början att många här inte bryr sig så fort signalementen inte passar. Det måste du väl ändå hålla med om?

Det kommer ju från rätt käft. Signalementen är liksom väldigt sällan till en invandringsvurmares fördel om jag säger som så. Givetvis begår folk från alla folkgrupper brott och vidriga personer finns inom alla samhällsgrupper, det har nog ingen påstått något annat om. Men är det några som blundar för och gömmer signalement så är det ju ni som är av dina åsikter, att invandrare per automatik är några offer det är synd om och som behöver hjälp på alla möjliga sätt det finns.

Jag vill ha bra signalement för alla brott och även det här. Just för att få fast personen och få in så mycket tips och liknande man kan få. Därför är signalement viktigt och det är polisens och borde vara medias ansvar att lämna ut så mycket man vet, det gör man i princip aldrig för man mörkar för att man har sin egen agenda, så kom inte här och försök peka finger. Det är helt tvärtom mot din verklighetsbild, man döljer, gömmer och mörkar STÄNDIGT så fort signalementen inte passar medias världsbild. Man tar bort etnicitet, hudfärg osv för att det visar på fel saker för medias agenda. Man gömmer hellre polisens information än att få fast grova brottslingar, DET är något du borde anmärka på.

Jag är den första som vill ha bra signalement och att kriminella ska åka fast och få rättmätiga straff som står i proportion till folkets rättsuppfattning. Idag är det inte så utan straffen är ett hån mot brottsoffren och det kostar mer att få någon dömd än att skita i det och låta bli att anmäla många brott.

Det gäller absolut även detta fall och särskilt om det gått till som beskrivet. Till skillnad från såna som du och media är jag ingen hycklare som gömmer information och vill skydda kriminella pga ursprung.

Vad är det för statistik du vill ha förresten? Inbillar du dig att du ska få fram att svenskar är i stor majoritet sett till andelen av befolkningen bland rån och misshandlar kan jag göra dig besviken, för det är helt tvärtom. I Malmö gjordes en undersökning för några år sedan och där kom man fram till att 90% av rånarna var av utländsk härkomst och 90% av offren svenskar. Alltså valdes offer efter etnicitet och av rasistiska skäl. Du kan enkelt hitta det på BRÅ själv. Varsågod.

Men det är väl inte intressant för dig då det inte passar din felaktiga världsbild? Att svenskar drabbas av grov rasism och väljs ut för brott för att vi är svenskar. Du vill ju se att det är tvärtom så du kan vurma om dina gullegrisar till invandrare. Så är inte fallet kan jag göra dig besviken med.

Avslutar diskussionen med det då det räcker gott så. Det är mer allmänna ställningstaganden även om det såklart även gäller detta fallet att det är viktigt med bra signalement och rättmätiga straff för hemska våldsdåd. Men som sagt, jag sätter punkt där då det är en mer allmän diskussion.
Senast redigerad av 8711 2013-04-26 kl. 22:02.
Citera
2013-04-26, 22:15
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Men som sagt, jag sätter punkt där då det är en mer allmän diskussion.
Tack för det.
Punkt blir det för den generella diskussionen, och tråden håller sig i fortsättningen till topic.

/Mod
Citera
2013-04-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Lite bevis på att brottsoffret är din bror, tex en bild där polisen pratar med din bror när din bror ligger i sjukhussängen eller liknande!

Jag kan komma och påstå också att BO är min bror, så jag säger att gärningsmannen härstammar från Al Qaida och liknar Usama bin Ladin och min bror är ifrån Moskva..

EDIT: Det är konstigt hur BOs bror kan komma in som fjärde inlägg i tråden och vara en anhörig, borde inte den anhöriga mer koncentrera sig på att vara på sjukhuset med sin bror än att surfa in på flashback. Jag hade då inte surfat in på flashback om min brosa hade blivit brutalt nedslagen av någon med en hammare..

Vad spelar det för roll om han trollar eller inte?
Citera
2013-04-26, 23:33
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletprofet
Vad spelar det för roll om han trollar eller inte?
Svar på din fråga: Om någon trollar så är det osmakligt då ett barn(ej myndig) har knackats i skallbenet med en hammare! Det skulle ju inte direkt hjälpa om någon hittar på signaliment bara för att få nöjet att trolla. Det är då på mycket låg nivå. Därför spelar det STOR roll om han/hon/hen trollar!

Hörde på nyheterna och hittade tråden, minns att det var ett liknande fall i Malmö som det stod om i tidningen eller om det sades på radio. Men det kanske är vanligare än man tror att använda hammare?
Citera
2013-04-27, 02:21
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le7els
Tack det hoppas jag med! Min bror läser Natur på Norra Real (en bättre skola i Sthlm) och har aldrig ens varit i närheten av någon kriminalitet i sitt liv, han har aldrig ens bråkat under hela sitt liv.

Han minns som tur är allt, Han var ca. 20år blond och blåögd och glasögon. Svart luvtröja och skinnhandskar med mjukisbyxor. Han sa inte ett enda ord utan bara slog, sen tog han stryptag på honom och försökte avsluta jobbet. Men en kvinna hoppade fram och skrek på honom och då sprang han iväg.

Aldrig i mitt liv har jag velat hitta någon mer än den här äckliga personen som gjorde så mot min bror

"De två var inte bekanta. Det var inga vittnen och vi vet inte exakt när det inträffade eftersom det var en förbipasserande person som hittade pojken och larmade, säger Albin Näverberg, informatör vid Stockholmspolisen."

Nog skulle jag kalla kvinnan som enligt din berättelse hoppade framför personen för vittne. Sen har jag svårt att tro att han misshandlar "din brorsa" med mål att döda han, sen när en person kommer och försöker hindra det så tar han sig tid till att sno mobilen...
Citera
2013-04-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le7els
GM är alltså svensk
Hur vet du det? Hur vet du att det handlar om ett hatbrott? Hur kan polisen säga att det inte finns några vittnen till händelsen om du påstår att en kvinna stoppade misshandeln?

Jag tror att du ljuger.

Om det mot förmodan är sant så låter det mer som en psyksjuk finne än en etnisk svensk.
Citera
2013-04-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Hur vet du det? Hur vet du att det handlar om ett hatbrott? Hur kan polisen säga att det inte finns några vittnen till händelsen om du påstår att en kvinna stoppade misshandeln?

Jag tror att du ljuger.

Om det mot förmodan är sant så låter det mer som en psyksjuk finne än en etnisk svensk.

Hur fan kan du ens lägga in den kommentaren Killa_Mike är du dum i huvudet?

Kan vara en psyksjuk, svensk, norsk, finsk, dansk, inte fan vet vi det. Påstår du att det inte finns psyksjuka Svenskar? Isf borde ta dig en funderare.
Citera
2013-04-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Om han nu är din bror borde du och han va från samma länder?
Klappmongo
Don't feed the troll
Citera
2013-04-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av possadin
Hur fan kan du ens lägga in den kommentaren Killa_Mike är du dum i huvudet?

Kan vara en psyksjuk, svensk, norsk, finsk, dansk, inte fan vet vi det. Påstår du att det inte finns psyksjuka Svenskar? Isf borde ta dig en funderare.

Nej jag är inte dum i huvudet, jag utgår från statistik. Visst finns det psyksjuka etniska svenskar men överrepresentationen bland personer med utländsk härkomst är flera gånger mer än bland svenskar. Det är då mer sannolikt en finne, ryss eller annat östfolk.

Du tycker det inte är konstigt att skribenten kan säga att GM är svensk? Hur kan han veta det? Frågade hans brorsa om hans släktträd mellan hammarslagen eller? Varför reagerar du inte på det och undrar hur fan han kan lägga en sådan kommentar? Varför? Va? Varför reagerar du inte på den kommentaren för va?
Citera
2013-04-29, 23:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
något nytt som har hänt?

får lite vibbar utav de där två morden på en tant och en 8åring som blev attackerad utan annledning? nu är det ju inte heller 100 att BO är en ängen men ändå.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in