2011-01-19, 02:52
Medlem
Joxahs avatar
jag brukar hälla lite rent salt på dom så slutar dom göra ont och svida. dock svider det som fan i ca 2 minuter. men vad är 2minuters smärta för att sedan inte känna dom mer.
Citera
2011-07-02, 23:06
Avslutad
Svär en låååååååååååång ed över munblåsor nu.... satans påfund det där!
Citera
2011-07-03, 00:04
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Svär en låååååååååååång ed över munblåsor nu.... satans påfund det där!

Har också en par stycken just nu. Kan inte komma på när jag hade det senast.
Citera
2011-12-09, 00:00
Medlem
Det kan vara vitamin B12 brist också. Eller vitaminer av alla slag. Prova att gurgla lite apelsinjuice. Eller köp lite multivitamintabletter, Sån brus-skit som man kan lägga i vatten. Det brukar alltid fungera för mig.
Citera
2011-12-24, 00:04
Medlem
BrianGriffins avatar
Var på tandläkar besök härom dagen. Hade Afte då i käften (insidan av läppen, "normalt" ställe).
Tandläkaren skulle snickra i en tand, så jag skulle få en lokalbedövning.
Sticket blev under tungan, mot käkbenet. Två dagar senare har jag afte precis där med.
Varit lite svullen i det området med sen sprutan tog där.

Det jag är mest nyfiken på, är varför just afte kommer upp där?
Citera
2012-01-20, 16:45
Medlem
Jag har fått förklaringen av en tandläkare att blåsorna kommer när ens immunförsvar i munnen angriper sig själv eller nåt. det berodde på bakterier och sånt mög. Jag var typ tolv när jag fick det berättat för mig och hade afte som fan. tretton blåsor i munnen nästan alltid. (och så tandställning på det) För mig dyker de oftast upp precis när sommar går till höst och när vinter går till år.

Apropå botemedel så funkar munskölj hjälpligt. Jag fick betydligt färre blåsor när jag snusade. Men det är ju inget långvarigt alternativ.

Men det verkar som att efter man läst den här tråden så smått gett upp på att hitta ett universalbotemedel utan får fortsätta söka efter vad som funkar för just mig.
Citera
2012-01-20, 22:22
Medlem
Ät b-vitaminkomplex vitaminer från apoteket! Du kan ha brist som gör blåsor på tungan, jag hade de...
Citera
2012-01-21, 12:20
Medlem
Lys avatar
Haft tre stycken, som nu äntligen håller på att försvinna. En satt rätt synligt till och var hur äcklig som helst, rena helvetet med blåsor i munnen, man knappt göra nånting utan att det svider som satan. Inte äta, inte dricka, inte prata.... Fick sånt här ibland när jag var yngre, sen slapp jag det i massor av år, tills nu... Lägga lite tandkräm på blåsan kan lindra något. Jag hoppas läkarvetenskapen kommer på nåt sätt att utrota munblåsor för gott.
Citera
2012-05-05, 22:11
Medlem
har fått en uppe i kinden brevid tänderna man tuggar med och en RIKTIGT stor under tungan. fyfan vad dem gör ont!!! den under tungan typ hänger ut eller hur man skall säga, känns jävla märkligt xd
Senast redigerad av nagel 2012-05-05 kl. 22:16.
Citera
2013-04-25, 17:26
Medlem
Blåsor är vidrigt. Har två blåsor på höger sida av tungan en länre ner och en högt längst upp.. Ska jag spotta så får jag ont tex fan ska man göra.
Citera
2013-04-25, 21:32
Medlem
fajvans avatar
Man vet ännu inte vad afte beror på men man har sett att det ofta förekommer tillsammans med nedsatt immunförsvar och vitaminbrist.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in