2013-04-25, 02:00
Medlem
Okej, den här rapporten riktar sig framförallt till dom som aldrig prövat Cannabis och vill ha en detaljerad inblick om hur de känns rent psykiskt.

Innan de tas upp de så är detta inte ett försök till att romantisera narkotika på något sätt, utan bara en vänlig beskrivning på vilken upplevelse man får av plantan.

HERE WE GO!

Just den här dagen var de grått och trist ute när jag traskade hem. Kände mig lite små nere men blev genast på bättre humör när jag kom på att jag hade en liten bud av kvar av min senaste femma. Kort och gott rullade jag upp resten direkt. Blev en relativt fet spliff av de hela. Några sekunder efter får jag ett sms från en polare som befinner sig på den lokala pizzerian för tillfället. Tänkte att jag kunde va schysst o kicka med honom eftersom de var lite extra bakat i jollen.

Möter upp honom, går till en avlägsen lekplats i mitt område och lightar upp den direkt. De första som slår mig är alltid rycken i kroppen. Tänk dig att du fryser och skakar. Lite så är de, fast mer snabba ryck. Med de kommer också de flummiga. Kan nästan beskriva de som en aning bedövad känsla i huvudet, lite som att vara inomhus i ett rum fast du är ute. Allting känns mycket mer mysigt och harmoniskt, du slappnar av i kroppen trots att din puls är mycket hög. I detta ögonblick märker man oftast att de kan bli svårare att prata och beskriva saker o ting. Du uppfattar allting på ett mycket roligare sätt. Allting man pratar om känns grymt skevt, och man lyssnar på ett mycket mer annorlunda sätt.

Man tolkar allting lite som en historia istället för en konversation. Allting blir sjukt kul att prata om. Du lägger märkte till små detaljer och kan haka upp dig på något ord som låter roligt. Du berättar de för din vän som känner samma sak och konversationen kan snabbt urarta till något riktigt flummigt. Typisk "bäng goja" kan låta ungefär så här i konversationsform:

- När man trycker ut bröstet känns de sjukt skumt eller hur?

- Va?

- Gör så här *Visar*

- Ja haha, "gör såhär", låter ju som ett namn, testa att säga det snabbt!

Båda kommer på att de låter som man säger "Jag är kär" om man repeterar ordet snabbt gång på gång och börjar asflabba åt det.

Allt de här uppstår av att hela ens tankeverksamhet fungerar på ett annat sätt. Man glömmer bort den typiska "världen" och sina problem för man är på tok för upptagen med alla tankar kring saker man aldrig funderat på förut som ständigt far runt i ens huvud. Man lever i nuet men samtidigt i sin egen lilla bubbla.

Efter en stunds skrattnoja o en rolig pratstund var de dags för mig att ta förväl av polarn o traska hemåt igen. Som alla andra så älskar jag såklart att lyssna på musik när jag är stekt. Så drar in mina earplugs i mobilen och knallar iväg i redig takt. Även fast vädret är lika smutsigt som de var innan jag rökte så upplever jag nu miljön runt mig som riktigt fin, drar på mig luvan. Jag kan inte sluta le. Jag är så jävla nöjd. Just nu snurrar allting mellan himmel o jord runt i huvudet. Börjar tänka på hur smart uppbyggt allting är. Hur perfekt gatan och träden skiljer sig från trottoaren. Vem kom på all denna smarta ingenjörskonst?

I mina hörlurar dunkar någon slumpvald flummig låt med Näääk. Jag förstår nu hur en låt är uppbyggd. Att ljuden på något sätt "ligger över varandra" och var dom är placerade. De ljudet som fångar mig mest är de loopade bakgrunds beatet. Grunden till låten. Ljudet ekar i mitt huvud och jag börja nynna på de, medans jag ständigt avbryts av mitt fnitter mellan varven. Upptäcker snarast att jag kan urskilja ett ord i de loopande ljudet. De låter som någon säger "högre, högre, högre".

De får mina smilegropar att stiga ännu mer. Fan vad skevt

Funderar också på om låten är gjord att vara hög till. Den fångar mig med ett helt annat budskap.

Efter det som enligt mig vart en extremt lång vandring kliver jag in genom dörren till vårat hus. Hälsar lugnt och fint på mina föräldrar, slår mig ner i soffan ett tag och frågar lite mer djupgående frågor än vanligt om hur dom mår osv. Kommer på hur mycket jag verkligen bryr mig om dessa människor.

Far sedan in till datan, släcker lampan i rummet och drar på den här på hög volym samt fullscreen.

http://www.youtube.com/watch?v=67yEX24vTkQ

Faschineras sjukt mycket av hästarna som åker fram och tillbaka, dem verkar levande på något sätt. Ser ut som dom är utanför skärmen på grund av den höga kvaliteten på bilden. Får för mig att jag bara måste känna på dom, så sätter mitt finger på skärmen och håller på dom, medans jag imponeras över hur dom åker fram och tillbaka.

Efter en stunds musiklyssnande slår hungern in, som ett sug i magen. Lyckas fynda en påse OLWS nötmix i skafferiet som jag vräker i mig.

Börjar bli redigt seg, somnar sedan som ett barn.

De va allt av denna rapport. Tror jag fick med precis allting jag upplever under påverkan av Cannabis.

// Kärlek och respekt.
Senast redigerad av Floosiki 2013-04-25 kl. 02:13.
Citera
2013-04-25, 02:47
Medlem
maslowauroras avatar
Hade inte kunnat beskriva det bättre själv. 5/5. Vilken strain rökte du?
Underbar rapport, blev grymt sugen på att slå en nu (har slut)
Citera
2013-04-25, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maslowaurora
Hade inte kunnat beskriva det bättre själv. 5/5. Vilken strain rökte du?
Underbar rapport, blev grymt sugen på att slå en nu (har slut)

Ingen aning, men de luktade ganska starkt, rörde sig nog om haze tror jag.

Inte särskilt kunnig om cannabis överhuvudtaget.

Men vad trevligt att du gillade rapporten, bugar och bockar.
Citera
2013-04-25, 03:51
Medlem
Chelindes avatar
Bra rapport. Helt underbart hur du förklarar det där med gatorna. Det är nog bland det bästa som finns när man röker en. Att promenera och se hur vackert det egentligen är. Jag brukar för övrigt annars aldrig lägga till dessa saker.
Citera
2013-04-25, 15:18
Medlem
Anvandarnames avatar
Bra rapport och intressant hur mycket någon kan uppleva haha, det kanske är för längesen jag upplevt det på det sättet men för mig är det egentligen bara roll it up, light it up och bli buzzed.
Kommer dock ihåg när jag rökte lite shit från Danmark när jag var yngre som fick mig att bara vilja ligga på samma ställe i gräset en sommardag och bara muncha o chilla medans man kollar upp bland molnen o snackar en massa skit som egentligen inte betyder något med polarna :P
Senast redigerad av Anvandarname 2013-04-25 kl. 15:19. Anledning: felstavning
Citera
2013-04-25, 15:41
Medlem
LightClouds avatar
Förbannat bra rapport. Själv stör jag mig på de som inte menar på att det är onödigt att beskriva ett cannabisrus. Det är faktiskt bara bra enligt mitt tycke när det finns rapporter om alla droger, vare sig det handlar om droger som enbart ger fysiska rus, en blandning eller nästan enbart psykiska effekter. Oavsett så är det bra för den som vill skaffa sig en mindre uppfattning om hur ruset känns att det finns rapporter som beskriver drogerna.

Fem poäng till dig, min herre (eller kvinna kanske?). Mycket trevlig rapport!
Citera
2013-04-25, 19:54
Medlem
missdestiels avatar
Väldigt intressant läsning! Jag har aldrig själv testat cannabis, men alltid varit nyfiken på hur det känns. Nu fick jag åtminstone en liten inblick.
Citera
2013-04-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Förbannat bra rapport. Själv stör jag mig på de som inte menar på att det är onödigt att beskriva ett cannabisrus. Det är faktiskt bara bra enligt mitt tycke när det finns rapporter om alla droger, vare sig det handlar om droger som enbart ger fysiska rus, en blandning eller nästan enbart psykiska effekter. Oavsett så är det bra för den som vill skaffa sig en mindre uppfattning om hur ruset känns att det finns rapporter som beskriver drogerna.

Fem poäng till dig, min herre (eller kvinna kanske?). Mycket trevlig rapport!

Tack så mycket!

Uppskattar verkligen att ni gillar den.

Jag håller med på tal om det du sa. Tycker inte de är onödigt att beskriva känslan man får heller. Tror det kan vara bra att läsa som för dom som är nyfikna som sagt. Så man får en inblick i vad man kan förvänta sig av Cb.
Citera
2013-04-25, 21:06
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Tack så mycket!

Jag håller med på tal om det du sa. Tycker inte de är onödigt att beskriva känslan man får heller. Tror det kan vara bra att läsa som för dom som är nyfikna som sagt. Så man får en inblick i vad man kan förvänta sig av Cb.

Såg att jag skrivit några fel i min text. Jag menade ju självklart att jag stör mig på de som anser att det är onödigt att skriva om cannabis, men du förstod vad jag menade i alla fall och återigen, bra rapport!
Citera
2013-12-05, 12:31
Medlem
unleash82s avatar
Var trevligt att läsa din rapport, spot on.

Hade aldrig läst den om jag inte fått för mig att promenera ut o ta dra i mig en själv idag

Mvh
Citera
2013-12-19, 03:25
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Tack så mycket!

Bra och utförlig beskrivning av hur cannabisruset är. Bra att någon tar det på allvar att beskriva själva känslan också.
Citera
2013-12-19, 13:27
Medlem
Andra har skrivit det, men det är värt att upprepas. Detta var spot on. Möjligtvis att du beskrev hungerkänslorna lite extra och hur gott allt är att äta, men annars var det perfekt. Denna kommer jag använda som grund om någon vill veta hur ett cannabisrus är. Grymt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in