2013-04-15, 13:09
Medlem
Hej!

Det är så att jag har ett problem. Jag skulle hjälpa en polare att boota om sin PC till windows 7 ultimate då denne inte trivdes med w8. Jag hade det på usb o när man trycker boot options så väljer jag usb storage device och får efter ett tag upp "operating system not found", detta error kommer även om endast usb-stickan är i datorn. Datorn går med andra ord att starta bra när usb:et inte sitter i.

Är det någon som vet vad som jag kan göra för att lösa det här problemet? Eller var som är orsaken, är det kanske stickan? Lr något annat?

Tacksam för svar.

Fråga gärna om ni undrar något.
Citera
2013-04-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdex
Hej!

Det är så att jag har ett problem. Jag skulle hjälpa en polare att boota om sin PC till windows 7 ultimate då denne inte trivdes med w8. Jag hade det på usb o när man trycker boot options så väljer jag usb storage device och får efter ett tag upp "operating system not found", detta error kommer även om endast usb-stickan är i datorn. Datorn går med andra ord att starta bra när usb:et inte sitter i.

Är det någon som vet vad som jag kan göra för att lösa det här problemet? Eller var som är orsaken, är det kanske stickan? Lr något annat?

Tacksam för svar.

Fråga gärna om ni undrar något.

Låter som att det är något fel med filerna på USB-stickan?
Prova att kopiera över filerna från skivan igen.
Citera
2013-04-15, 13:48
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdex
Hej!....
Det kan också vara så att du inte lyckats göra USB:t bootbart/startbart. Det finns länkat till bra guider, program osv i den här tråden, bläddra bakifrån så hittar du något användbart snabbast.
https://www.flashback.org/t952925
Citera
2013-04-15, 17:35
Medlem
Den här guiden från Sweclockers tycker jag är riktigt bra.

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7-och-8-fran-ett-usb-minne
Citera
2013-04-19, 13:44
Medlem
Tack för svaren, det hela löste sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här