2013-04-13, 22:06
Medlem
dajevlars avatar
När Flashback gick ner härförleden så hann jag tänka att "nu är det slut - nu har myndigheterna lyckats släcka ner detta ställe".

Om nu någon hacker, hackerorganisation, myndighet eller annan skulle lyckas ta ner detta eminenta forum, finns det då någon reservplan?

Jag är medlem på ett gäng andra ställen och på en del av dem så finns ett reservställe (reservdomän) som man kan logga in på (vissa av dem bara för att få info om vad som hänt, andra som om inget hänt alls där kan man fortsätta att diskutera).

Detta är flashback.org, dessutom finns ju t.ex flashback.info och flashback.se - är dessa relaterade på nåt sätt?

Om detta flashback (.org) går ner pga av nån illasinnad kraft - hur kan vi då fortfarande diskutera saker och ting?
Senast redigerad av dajevlar 2013-04-13 kl. 22:40.
Citera
2013-04-13, 22:12
Medlem
Germanofils avatar
Har också funderat på detta. Hur i helvete ska man lyckas samla alla dessa fantasiska människor på ett och samma ställe igen om fb av någon anledning plötsligt "försvinner"?
Citera
2013-04-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har också funderat på detta. Hur i helvete ska man lyckas samla alla dessa fantasiska människor på ett och samma ställe igen om fb av någon anledning plötsligt "försvinner"?

Förhoppningsvis på gatan, i marsch mot riksdagen.

Stängs Flashback så blir det tveklöst p. g. a. något statligt beslut, och då är fan droppen nådd. Får vi inte ens diskutera fritt över internet längre så måste huvuden rulla
Citera
2013-04-13, 22:15
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Det hade väl varit lättare att bara ställa den frågan på flashbacktråden?

https://www.flashback.org/t1491149
Citera
2013-04-13, 22:26
Medlem
Detta har jag tänkt en hel del på. Vad gör man? Hamsterpaj?
Citera
2013-04-13, 22:31
Medlem
tzjs avatar
Dör Flashback, så dör Sverige. Jag tror personligen att det finns tillräckligt med krafter att få forumet att överleva allt.

Vi har en nationell mediaorganisation som lever tack vare forumet, och utan den fria debatten här så hänvisas vi till bloggar och några jävla bögiga twittrare eller bloggare, som har samma genomslagskraft som en luftgevärskula i ett granitblock.

Flashback har utvecklats till en av hörnstenarna denna hög av avföring till nation, har att vila på.
Citera
2013-04-13, 22:35
Medlem
rabuldats avatar
ge mig adressen till nya flashback
Citera
2013-04-13, 22:59
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Dör Flashback, så dör Sverige. Jag tror personligen att det finns tillräckligt med krafter att få forumet att överleva allt.

Vi har en nationell mediaorganisation som lever tack vare forumet, och utan den fria debatten här så hänvisas vi till bloggar och några jävla bögiga twittrare eller bloggare, som har samma genomslagskraft som en luftgevärskula i ett granitblock.

Flashback har utvecklats till en av hörnstenarna denna hög av avföring till nation, har att vila på.

Just därför krävs inte bara en utan flera RESERVplaner då "förstaservern" går ned. Flashback borde finnas på flera olika (fysiska) ställen. Gör de det?
Citera
2013-04-13, 23:07
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Just därför krävs inte bara en utan flera RESERVplaner då "förstaservern" går ned. Flashback borde finnas på flera olika (fysiska) ställen. Gör de det?
Som användare kan vi inte hoppas på annat än att forumet drivs på sådant sätt att det är mycket svårt att stänga ner, samt kan hållas åtkomligt i det fall statliga krafter försöker stänga ned det. De många flyttarna till olika länder och domäner genom åren pekar på att det finns vilja att motverka politiker och personer som ogillar yttrandefrihet och undersåtars åsikter.
Citera
2013-04-14, 08:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Några reflektioner;

Vad är det för nationell "mediaorganisation" du pratar om, och på vilket sätt denna är beroende av Flashback för sin överlevnad?

Du pratar också om att "bögiga" twittrare och bloggare och saknar "genomslagskraft" (som underförstått Flashback har). Det resonemanget förutsätter att Flashback och dessa "bögiga" personer skulle ha någon sorts gemensamt mål men där de "bögiga" personerna saknar förmåga att uppnå målen. Vad menar du där?

Vidare skulle jag vilja veta veta på vilket sätt Flashback utgör en av hörnstenarna till Sverige som nation. Speciellt eftersom du anser att Sverige som nation är en hög av avföring.

Det framgår ju av din användarinfo att du är moderator på Flashback, men i övrigt måste jag ju faktiskt fråga mig om du är på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av tzj

Citera
2013-04-14, 10:01
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Om man berättar vilka planer och lösningar man har för att hantera motståndare till Flashback och yttrandefrihet så blir de ju ganska lite värda...

Ta ett annat exempel på sajter som många vill stänga ner, t ex Pirate Bay, så misslyckas det ju gång på gång. Det är oerhört svårt - för att inte säga omöjligt - att stoppa information på internet.
Citera
2013-04-14, 11:07
Medlem
25Decembers avatar
Som tur är finns ju Flashbackistan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto