2013-04-13, 16:39
Bannlyst
Citat:
Islamiska förbundet i Sverige vill att justitiekanslern agerar mot islamkritiska nätkommentarer. Förbundet är dessutom starkt kritiska till hur media framställer muslimer i sin rapportering.

Kommer förslaget att gå igenom?

Islamiseringen är i full gång märker jag
Citera
2013-04-13, 16:42
Medlem
ANGELlKAs avatar
Undrar hur länge till vi har yttrandefrihet
Citera
2013-04-13, 16:43
Medlem
m00nst0nes avatar
Det kan dom ju drömma om. Tror dom att det finns en chans att det skulle gå igenom så har dom inte förstått vad yttrandefriheten och åsiktsfriheten i Sverige betyder.
Citera
2013-04-13, 16:57
Bannlyst
Det är en sak att kritisera och inte hålla med, men kränkningar mot religionen måste stoppas. Som muslim så accepterar jag när en person inte har samma syn som jag har på saker och ting, men jag accepterar inte att en person kränker min religion.
Citera
2013-04-13, 17:02
Medlem
Bengrots avatar
Islam ska kritiseras. Alla religioner ska kritiseras. Punkt slut.
Citera
2013-04-13, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00
Det är en sak att kritisera och inte hålla med, men kränkningar mot religionen måste stoppas. Som muslim så accepterar jag när en person inte har samma syn som jag har på saker och ting, men jag accepterar inte att en person kränker min religion.
Och vart går gränsen när man "kritiserar"?
Ska man få utstå personpåhopp från lättkränkta muslimer om man påstår att profeten Muhammed var en s.k "pedofil"?
Citera
2013-04-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Det kan dom ju drömma om. Tror dom att det finns en chans att det skulle gå igenom så har dom inte förstått vad yttrandefriheten och åsiktsfriheten i Sverige betyder.

Nu är du väl ändå en gnutta naiv? Med alla tidigare helt sinnessjuka beslut i åtanke, kan jag inget annat än att vara skeptisk till den majoritet som tycks bestämma vad som är bäst för vårt land.
Citera
2013-04-13, 18:36
Medlem
Moixas avatar
Skiter nästan på mig av överraskning. Not. Islam är inte kompatibelt med demokrati och yttrandefrihet, vilket är så in i helvete uppenbart för varje tänkande person. Den muslim som förespråkar yttrandefrihet är inte en muslim utan en sekulariserad person.

Islam: giftet som måste bort. Det är inte roligt längre.
Citera
2013-04-13, 18:44
Medlem
Geblods avatar
Feminister vill göra det illegalt att kritisera dem, muslimer vill göra det illegalt att kritisera dem, judar vill göra det illegalt att kritisera dem.

Fruktansvärt fint yttrandefrihet i framtiden kommer bli! Ännu mer begränsat än idag!
Citera
2013-04-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taubhoven
Nej, du har inte svarat på mina frågor.
De lyder:

- Vad kan man förvänta sig för straff i detta liv av kritisera islam?
- Var går gränsen mellan kritik och kränkning?
- Är det möjligt att kränka en religion, en ideologi eller till och med en idé? Hur motiverar du isåfall det?

Jag väntar på dina svar.

Uppenbarligen så avstår han från att svara eftersom alla redan vet att a) islam är ett komplett vansinne och det räcker att se på samtliga muslimska länder för att förstå det b) deras gud inte är inte samma gud som kristendomens utan guden av denna värld (satan) c) islam är en förklädd ideologi; en intolerant s.k. religion, respektlös visavi oliktänkande, andra religioner, synsätt och värderingar. Den är rakt ut kränkande mot bland andra kvinnor där mannen står över denne och tusentals kvinnor kommer ut varje år och vittnar om detta, men också om hoten de får utstå när de går ur vansinnet. En bok i antik terrorism hjärntvättar och lär ut hat och intolerans till barn vars papper inte duger att torka sig i röven med - koranen. Invandringen av muslimskt bottenskrap från världens alla hörn är elitens (illuminati) plan att omvända folk till ateister samt att skapa ett hat mellan människor.

Vem kan fortfarande tvivla eller ifrågasätta dessa självklarheter när vi med öppna ögon kan se det varje dag. Det finns inte ett enda fungerande muslimskt land i världen där mänskliga rättigheter respekteras - eller som ovan nämnt andra religioner, synsätt, sexuell läggning, öppen kritik mot islam, etc. etc. Det finns inte ett enda muslimskt land som inte är drabbat av antingen krig, uppror, revolter och annat elände. Det finns i samma stund inte ett enda Kristet land där majoriteten av muslimerna som kommer klarar av att leva i fred och harmoni med värdlandet. Det finns heller inte ett enda kristet land var muslimska befolkning Inte sticker ut i brottstatistiken med diverse brott. Det och mycket, mycket mer måste uppenbarligen bottna i det faktum att de alla har något gemensamt - islam.
Citera
2013-04-13, 20:14
Medlem
ksdfhkjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cal00

Jag skiter fullständigt i vad du accepterar och inte accepterar. Vad som kränker folk är 100% subjektivt och därför kan man inte hålla på och inskränka yttrandefriheten genom att förbjuda uttalanden som "kränker" någon. Med den logiken så kan jag kräva att man ska förbjuda folk från att säga att Real Madrid är bra eftersom det kränker mig som Barca-Fan.

Kränkningar mot religion måste inte alls stoppas, jag är i min fulla rätt att säga att din profet äter bajs.
Citera
2013-04-13, 20:34
Medlem
Perditions avatar
Islamkritiska kommentarer får absolut inte begränsas, liksom inga religionskritiska kommentarer skall begränsas. Extraskydd mot kränkningar för specifika grupper tycker jag inte särskilt mycket om heller för den delen.

Urk och piss för religion i vilken form det än må vara. Åsikts- och yttrandefrihet är bra grejer, men jag önskar ändå att sekulariseringen gick lite snabbare här i världen. Religion är farligt och extremtroende religiösa människor är väldigt destruktiva för samhället de lever i, tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in