Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Funderat en hel del på det där, men har ingen tid att riktigt tänka klart.
Skulle också behöva repetera FUP.
Men, ett smakprov på mina tankar får du här:
Försökte tänka som du, att Marina kanske levde åtminstone en bit in på den 28:e, men då stämmer ingenting förutom bildaccessen och uttaget.
Det skapar för många andra frågor som inte ens har sin grund i indicier. Det känns inte så bra.
NÅGOT borde ju stödja denna teori, i allt vi pratat om, men det är fattigt på den punkten.
Allan, Holländaren m.m. finns inte i min värld innan någon belägger att någon av dessa fanns i Spekeröd denna tid. FB javisst, men nja.
Tänker man att Marina dör natten mellan 27-28 kommer man lite längre, inte minst mha Kvarnis och de flesta resonemang som finns i denna tråd.
Det finns frågor kvar att besvara, men de är inte lika många.
Bevis saknas hur man än tänker, gm har haft en hel del tur.
Edit:
Resonemang i elfte timmen... bör inte besked komma idag?
Skulle också behöva repetera FUP.
Men, ett smakprov på mina tankar får du här:
Försökte tänka som du, att Marina kanske levde åtminstone en bit in på den 28:e, men då stämmer ingenting förutom bildaccessen och uttaget.
Det skapar för många andra frågor som inte ens har sin grund i indicier. Det känns inte så bra.
NÅGOT borde ju stödja denna teori, i allt vi pratat om, men det är fattigt på den punkten.
Allan, Holländaren m.m. finns inte i min värld innan någon belägger att någon av dessa fanns i Spekeröd denna tid. FB javisst, men nja.
Tänker man att Marina dör natten mellan 27-28 kommer man lite längre, inte minst mha Kvarnis och de flesta resonemang som finns i denna tråd.
Det finns frågor kvar att besvara, men de är inte lika många.
Bevis saknas hur man än tänker, gm har haft en hel del tur.
Edit:
Resonemang i elfte timmen... bör inte besked komma idag?
Den förre åklagaren hade av någon anledning den teorin, och han vägrade se andra möjligheter.
För att bekräfta sin teori tvingades han lägga fram historier om bankomatuttag, falska sms, bilresor med peruk/uppsatt hår etc.
Han lyckades inte bevisa något av detta, och åtalet fallerade därför.
Den vanligaste orsaken till att ett påstående inte går att bevisa, är dock att det inte är sant.
Om man istället tänker sig det enklaste händelseförloppet, nämligen att mordet skedde den 28:e eller natten mellan 28 - 29, stämmer allt mycket bättre.