2013-03-11, 20:07
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Nu ar jag med i matchen! Mycket diskret tycker jag, det luktar ju bara branda pepparkakor om nagot

Vet inte om det är jag som hållt inne knappen för länge när jag rökt, men den luktar verkligen inte gott efter ett par användningar =) men det är kanske normalt.. blev det bränt?
2013-03-11, 20:16
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Vet inte om det är jag som hållt inne knappen för länge när jag rökt, men den luktar verkligen inte gott efter ett par användningar =) men det är kanske normalt.. blev det bränt?
Nej jag tror jag klarade mig utan att branna den har gangen i alla fall. Efter kanske 6-7 sekunder borjade knappen blinka fort, det tolkade jag som dags att sluta halla in den.
2013-03-11, 20:33
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olga-Reet
Nej jag tror jag klarade mig utan att branna den har gangen i alla fall. Efter kanske 6-7 sekunder borjade knappen blinka fort, det tolkade jag som dags att sluta halla in den.

Okey härligt att den funkade, nöjd med effekten? har ingenting att jämföra eftersom det är första vaporizern jag testar.
2013-03-11, 21:37
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Ifall jag nu stoppar gräset på rätt ställe så blir det bränt, vilket jag tycker är konstigt. Fast fungerar gör den ju Snackar alltså om den från nosmoke

Det låter konstigt, du håller troligtvis in knappen för länge? För mig känns det som att detta är en ripoff på Atmos Raw (som fått en hel del kritik med fjädern osv). MFLB känns mer som ett säkert kort för en nybörjare, men gillar inte alla lösa delar och att luften inte går "igenom" vaporizern. Tack för svar iaf!
2013-03-11, 22:36
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radju
För några veckor sedan fanns det en US vendor på SR som tog ungefär 400$ för en classic och ~500$ för en digit.
Var grymt sugen på att beställa men tyckte nästan det var för billigt att vara sant, samt oroade mig för import-avgifter.

Tyvärr verkar han ha sålt slut men han kanske får in mer sen...
Men det är nästan dubbla priset jämfört om man köper på en vanlig webbshop.

Tror ni det finns någon fara att beställa en Volcano ifrån en vendor baserad i USA om han får in mer?
(D.v.s att få ögon på sig av tullen när de ser vad innehållet är när de ska bestämma import-avgifter)
På everyonedoesit kostar classic ca 3000 sek, inte så mycket dyrare om man väger in att det är en välkänd grön butik.

Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin
Det låter konstigt, du håller troligtvis in knappen för länge? För mig känns det som att detta är en ripoff på Atmos Raw (som fått en hel del kritik med fjädern osv). MFLB känns mer som ett säkert kort för en nybörjare, men gillar inte alla lösa delar och att luften inte går "igenom" vaporizern. Tack för svar iaf!
Har en MFLB själv och ja den är väldigt enkel att använda. Använder inte glasröret för att dra in röken via utan kör "native mode" så den enda lösa delen är batteriet. Och man måste väl säga att luften går igenom vaporizern då det är ett hål på baksidan där den nya luften kommer in när man drar ut ångorna via framsidan.
2013-03-12, 16:59
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate!
Har en MFLB själv och ja den är väldigt enkel att använda. Använder inte glasröret för att dra in röken via utan kör "native mode" så den enda lösa delen är batteriet. Och man måste väl säga att luften går igenom vaporizern då det är ett hål på baksidan där den nya luften kommer in när man drar ut ångorna via framsidan.

Så den gör det alltså? Har kollat massa recensioner och där har jag tydligen snappat upp att det inte är något hål på baksidan. Men detta ändrar mitt beslut en hel del, kanske blir ett köp iaf. Tack för svaret!
2013-03-13, 10:52
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrippledJoin

Yep, får testa hålla kortare nästa gång. Men det är så litet utrymme man har att fylla, så det känns som att man måste ladda om den och hålla på, eftersom man inte vill packa den för hårt.
2013-03-29, 23:09
Medlem
Beställde denna idag http://tristickvape.com/shop/tristick-portable-vaporizer-complete-kit-3/
Verkar helt ok och schysst att man kan "röka" både olja "vax"och gräs med den.

Ett litet klipp på hur den funkar finns här http://www.youtube.com/watch?v=tdaBXhnO1Yc
Senast redigerad av Paputt 2013-03-29 kl. 23:12.
2013-03-31, 20:55
Medlem
dasbandits avatar
Tycker att alla som funderar på vaporizers bör kolla på mflb, da kube eller den billigaste som kallas "zoly launch box". helt klart grymt bra allihop.
2013-04-03, 02:36
Medlem
OdCaBos avatar
Beroende på hur skonsamt ni vaporizar kan man använda gräset igen, om nån inte kände till det alltså. Röka smakar lite fimp, men ta tillvara på kristallerna som är kvar iallafall!
2014-01-20, 17:04
Medlem
Tips på bra och kvalitativ vaporizer:

http://xprezzo.tictail.com/product/vaporizer
2014-02-08, 19:55
Medlem
Är den verkligen så bra den där?

Nån annan som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto