2013-03-28, 20:22
Medlem
chills.s avatar
Gammal tråd men när jag ser Limitless så tänker jag direkt på tramadol.

Tyvärr funkar det ju inte att käka det livet ut och prestera på topp resterande dagar av sitt liv, men om man är jävligt konsekvent och håller sig till någorlunda låga doser tror jag att man skulle klara åtminstone en termin riktigt väl, om vi nu ska prata studerande.

Man blir så sjukligt motiverad och intresserad på tramadol... utan att verka synligt påtänd.

Blir nästan sugen på att börja igen. Men det har ju sina nackdelar, utan tvekan.
Citera
2013-03-28, 20:34
Medlem
Triremers avatar
Nu har jag testat tramadol pga en operation. Jag hade några få kapslar kvar som jag testade en dag då vi var lediga från skolan. Jag fick energi och kunde klippa gräsmattan och göra sådant som annars är ganska tråkigt. Det var t.om. kul. Men man blir däremot inte mer klartänkt, man får bara lite mer energi och kan ägna sig åt tråkiga saker.

Det finns nog ingen drog som kan hjälpa dig på sikt. Ät nyttigt, motionera och sov så kommer kroppen och hjärnan må bra.
Citera
2013-03-28, 20:43
Medlem
chills.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Men man blir däremot inte mer klartänkt, man får bara lite mer energi och kan ägna sig åt tråkiga saker.

Det finns nog ingen drog som kan hjälpa dig på sikt. Ät nyttigt, motionera och sov så kommer kroppen och hjärnan må bra.

Om du med klartänkt menar fokuserad så håller jag absolut inte med. Har provat plugga lite matte, som jag för övrigt varken gillar eller är bra på, och det gick långt över förväntan. Men sen när trammet lämnat skallen - då är man tillbaka på noll igen.

Ditt förslag i slutet av inlägget hjälper bäst i det långa loppet, tveklöst.

Men dom gånger man måste få nånting gjort snabbt, och det känns hopplöst...
Citera
2013-03-28, 20:55
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chills.
Om du med klartänkt menar fokuserad så håller jag absolut inte med. Har provat plugga lite matte, som jag för övrigt varken gillar eller är bra på, och det gick långt över förväntan. Men sen när trammet lämnat skallen - då är man tillbaka på noll igen.

Ditt förslag i slutet av inlägget hjälper bäst i det långa loppet, tveklöst.

Men dom gånger man måste få nånting gjort snabbt, och det känns hopplöst...

Visst blir man mer fokuserad. Nu är det svårt att förklara skillnaden mellan fokuserad och klartänkt men när man är klartänkt är det precis som att man lyfts till en ny nivå, en nivå som man inte kan nå om man så försöker fokusera. Allting faller på plats och blir självklart.
Citera
2013-03-28, 21:10
Medlem
Gå till platan och leta efter NZT-49 ! Riktigt nice är de, dock jääävligt dyrt. Ca 7000 per tablett
Citera
2013-03-28, 21:14
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rkm
Gå till platan och leta efter NZT-49 ! Riktigt nice är de, dock jääävligt dyrt. Ca 7000 per tablett
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1418476/pg1
?

Aldrig hört om, inte så insatt heller iofs. Någon med mer info?

(Ingen kränger tabletter för 7000kr/stk, för den som inte förstod det)
Citera
2013-03-30, 07:27
Medlem
Pqps avatar
Får jag i mig en adekvat mängd amfetamin av tillräcklig kvalitet så beter jag mig som snubben i limitless, jag brukar uppleva att jag utför allsköns aktiviteter mycket bättre, med mindre anstängning och som grädden på moset mår man fint då man gör detta. Jag går från medioker skribent som skriver ett par meningar här och där till att braka loss och med fingrar som aldrig tycks bli mätta på att skriva kunna spotta ut smärre doktorsavhandlingar där korta men fullt begripliga beskrivelser av allt möjligt maniskt måste brytas ned och förklaras så att en frigolitskalle skulle förstå dem till det ringa priset av att läsa något som hade kunnat beskrivas med ett par rader i riktigt lyxiga och överflödigt välbeskrivna stycken, som ändå inte säger ett dugg mer än den korta versen.

Mvh,
Pqp

PS. Vill man dock ha en drog som ger användaren en självbild och ett självförtroende av samma rang som snubben i limitless så funkar kokain ypperligt, det ger mig personligen en väldigt verklighetstrogen men i sanningen förfinad, överdriven och ideal bild av vem jag är, jag känner mig bra jävla slick då jag sitter och vräker i mig sprit och drar lina på lina och upplever en känsla av att jag är årets retoriker, att jag i stunden tillhör det allra översta skiktet av proffs på socialt samspel och att jag är så jävla fresh.
Senast redigerad av Pqp 2013-03-30 kl. 07:35.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in