2013-03-25, 20:40
Medlem
PeaceLifes avatar
Hittade en till artikel om dådet:

http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/741745-kartellen-sebbe-misstankt-for-knivhot-mot-taxichauffor
Citera
2013-03-25, 20:59
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Tingsrättsförhandling innan helgen så dom i Tokarevfallet har inte ens hunnit falla.
Och förhör redan imorgonbitti för taxiincident numero 2.

Citat:
"Jag tog ett återfall och gud straffade mig direkt"

Som vi alla vet så åker man inte fast varje gång även om man begår idiotiska luffarbrott som årets WT Sebbe Stack a k a Emil Kostelius.
Har blöjan t.o.m. förbättrat sina odds att mysa i morgonsoffor och hjälpa socialt utsatta ungdomar på glid?
Han kan ju iaf hjälpa dom på glid om inte annat.
Citera
2013-03-25, 21:31
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
och han ska vara en förebild för ungdomar?
Nej, var fan har du fått det ifrån?
Citera
2013-03-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC4EVER
+1

sen att "man blir tuffare i stockholm för att man bryter på svenska"

har du växt upp i en ort med invandrarsvenska dygnet runt 24/7 i hela din uppväxt sätter jag 10 miljoner på att du själv börjar bryta till slut.

Flytta till värmland och jag lovar att du får en gnutta dialekt efter ett par år.

99% i den här tråden är helt jävla efterblivna, ni sitter och leker så jävla duktiga "sebbe är en pajjas som laddar och springer runt och leker blatte, gör massa brott"

ALLT ÄR RENT SKITSNACK? Ni vet verkligen INGENTING om Sebbe. snacka om att försöka måla upp en svart fasad mot en människa som skrattar åt allt erat hat mot honom och det ger jag han cred för. jävla mytomaner hela bunten. Jag försvarar inte honom verkligen inte men förfan VAKNA! och de finns nog fler än jag som vet vad jag snackar om.

sen att ni är guds bästa barn, ja de kan ju bara flashback bevisa.

jävla nötter alltså.
Ja du, vilka brott kan det vara? Kan det möjligen vara taxichauffören han knivhögg och rånade, politikern han mordhotade, whiskyn han snattade, kokainet han snortade, dopingen som han hade hemma i ganska stora kvantiteter, den skarpladdade pistolen han hade i byxan, och nu taxichauffören han rånade? Allt detta under det senaste året. Han har alltså gjort sig skyldig till två fall av rån, varav ett var grovt, mordförsök, olaga hot, två fall av narkotikabrott, snatteri och grovt vapenbrott. Detta är ju såklart helt normalt, vilken svensson springer inte runt med pistoler och rånar taxichaufförer liksom?

Och du kan inte byta dialekt efter miljö när du väl kommit in i puberteten. Eftersom han hade en helsvensk familj, och bodde i ett svenskt område till han kom in i puberteten, eller kanske till och med lite längre, så måste hans dialekt vara fake. Drottning Silvia talar med grov brytning, fastän hon har bott här i 40år, enligt dig så borde hon ju prata med en vacker Stockholmsk dialekt.
Senast redigerad av snuskis123 2013-03-25 kl. 22:24.
Citera
2013-03-25, 22:26
Medlem
vad får han för straff för sina upptåg?
Citera
2013-03-25, 22:40
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Antingen är du dum i huvudet, allmänt okunnig och/eller växt upp i en medelklassfamilj utanför någon trevlig mellanstor stad. Vad menar du med att man får allt serverat framför sig? Är inte Sverige ett tufft land att växa upp i för många?

Nej, Sverige är inte ett tufft land att växa upp i, och om man mot all förmodan råkar vara offer för en osedvanligt tuff uppväxt (vilket visst händer) beror det helt och hållet på olyckliga omständigheter i ens omedelbara närhet och inte på något strukturellt, samhälleligt problem.

Att sagd skribent "växt upp i en medelklassfamilj utanför någon trevlig mellanstor stad" är knappast en bakgrund representativ för hans åsikt, snarare tvärtom. Det är oftast villamedelklassen som älskar kokettera med sentimental offerkultur och revolutionär vänsterromantik.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill

Tja, kanske för han åtnjöt en anställning av Fryshuset för att agera förebild för ungdomar?
Citera
2013-03-25, 23:00
Moderator
OYs avatar
Och folk förvånas över att en gammal dam beställer en taxi med kravet, rökfri, svensk chaufför
Citera
2013-03-26, 01:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT - B 4397-13

Dagbok
aktbilaga 1 - Framställan om förordnande av offentlig försvarare
aktbilaga 2 - Förordnande

källa

Brottsplats - Frimärksvägen Enskede

Förhör ska hållas 26 Mars kl 10:00

Ah, han heter Emil i andra namn...

Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Du vet att Sebbe Staxx växte upp på skånska landsbyggden, hans bästa polare hette "Nisse" och han och hans "crew" drog runt i Lund i klottrade. Hård snubbe asså, getto.

Han skulle lika väl ha kunnat bygga upp en "bad boy-image" runt sitt andra namn. "Eeeeeeemil!!!" Snickerboa hade blivit billigare för skattebetalarna än rättegångar, fångvård, Fryshusetkneg, skattepengar från kulturvänstern o.s.v.

Edit: Sebbe är ungefär hur jag skulle ha föreställt mig en Emil som är en produkt av några trista mutationer och inavel.

Edit2: Jag tittade av nyfikenhet upp lite saker om Sebbes bror och far m.m. Mitt intryck var att de verkar vara bildade och generellt såg släkten inte mongoloida ut. Kan det i Sebbes fall ändå vara frågan om några taskiga underliggande gener som har kommit till uttryck, eller beror det på något annat, som t.ex. felutveckling under fosterstadiet eller syrebrist vid födseln?
Senast redigerad av Europe 2013-03-26 kl. 01:56. Anledning: Edit
Citera
2013-03-26, 08:04
Medlem
MurphyMcManuss avatar
Jag måste bara dela med mig av det pinsamma försök till gangtahälsning regissören gör, som inte besvaras av Sebbe. Awkwaaard!

Runt 02:32 när Sebbe kommer fram till bordet.
https://www.youtube.com/watch?v=uuSV8Bdo0ZE
Senast redigerad av MurphyMcManus 2013-03-26 kl. 08:23.
Citera
2013-03-26, 12:21
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och folk förvånas över att en gammal dam beställer en taxi med kravet, rökfri, svensk chaufför
vad menar du?
Citera
2013-03-26, 12:36
Medlem
0n0ffs avatar
När kommer domen?
Citera
2013-03-26, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill

Han jobbar på fryshuset, som just det, förebild för unga.

Sverige i ett nötskal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in