2013-03-20, 18:30
Medlem
Kobolds avatar
Vad tycker ni om idén att ta körkortet av alla som tror på spöken och annat paranormalt? För visst kan ni väl se det olämpliga att helt plötsligt väja för ett spöke eller en tomte eller på annat sätt bete sig irrationellt i trafiken på grund av paranormala upplevelser.
Citera
2013-03-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad tycker ni om idén att ta körkortet av alla som tror på spöken och annat paranormalt? För visst kan ni väl se det olämpliga att helt plötsligt väja för ett spöke eller en tomte eller på annat sätt bete sig irrationellt i trafiken på grund av paranormala upplevelser.

Anser du att detta är ett problem, att det händer ofta att folk kör av vägen för att de sett ett spöke? Eller är du bara bitter för att du är utvecklingsstörd och inte får ta körkort?
Citera
2013-03-20, 18:56
Medlem
Citat:

En människa som blivit ett spöke är rimligtvis redan död så det lär inte gå att skada henom.

Bara på flashback...
Citera
2013-03-20, 19:04
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:

Det bästa vore om vi åsiktsregistrerade alla. De som inte myser till melodifestivalen bör ju bli av med körkortet direkt då de inte är kloka i huvudet.

Mvh
Citera
2013-03-20, 19:33
Bannlyst
Nja, tror knappast att de skulle köra förbi vägen för ett spöke.
De som tror att de ser spöken tror väl sig också veta hur man urskiljer ett spöke ifrån en levande människa och då fortsätta att köra.
Citera
2013-03-21, 10:33
Medlem
amilofss avatar
Citat:

Det är väl snarare tvärtom. Skeptiker som påstår att vi, människan, har så dåliga sinnen, att man inte kan lita på vad man ser. En skeptiker måste ju i paritet med sitt dåliga självförtroende för sina sinnen, kräva vetenskapliga bevis hela tiden. I just trafiken blir det lite jobbigt när skeptiker måste ha bevis för att det gröna trafikljuset verkligen är grönt. Eller bilar i en korsning, man kan ju inte lita på vad man ser, så ofta korkar de korkade skeptikerna igen vägarna i sin bevisjakt innan de kan köra vidare.

Öppet sinne.
Citera
2013-03-21, 13:00
Moderator
Humbugs avatar
Kobold: Gäller det även religiösa? Ja, de kan ju riskera att se sin gud eller Jesus lite här och var. Blir väldans tomt på vägarna.
Citera
2013-03-21, 13:21
Medlem
Bandoliers avatar
Jag anser att de bör bli av med sina körkort - men på andra grunder.

Tror man på ödet så är man livsfarlig i trafiken! Tänk själv på följande resonemang:

"- Eftersom det ändå är förutbestämt när jag ska dö så har det väl ingen betydelse hur jag kör. Ska jag dö så ska jag!!

Dessutom - har man ett så vidöppet sinne att man inte kan sålla bort ovidkommande intryck så är man en uppenbar fara i trafiken där det ju gäller att handla rationellt i vissa situationer...
Citera
2013-03-21, 13:23
Medlem
Folk som tror på paranormala fenomen är väl olämpliga till precis allt?
Citera
2013-03-21, 13:28
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Folk som tror på paranormala fenomen är väl olämpliga till precis allt?

Ja - i princip - men vi lever ändå i ett samhälle där alla ska få en chans och det tycker jag är bra.

Jag har jobbat extra förut med psykiskt sjuka människor och jag har sett att dessa kan göra goda arbetsinsatser om de bara hamnar på rätt ställe.
Citera
2013-03-21, 23:08
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Kobold: Gäller det även religiösa? Ja, de kan ju riskera att se sin gud eller Jesus lite här och var. Blir väldans tomt på vägarna.

Inte per automatik. Det beror på om man upplever saker som inte finns.
Citera
2013-03-21, 23:14
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amilofs
Det är väl snarare tvärtom. Skeptiker som påstår att vi, människan, har så dåliga sinnen, att man inte kan lita på vad man ser. En skeptiker måste ju i paritet med sitt dåliga självförtroende för sina sinnen, kräva vetenskapliga bevis hela tiden. I just trafiken blir det lite jobbigt när skeptiker måste ha bevis för att det gröna trafikljuset verkligen är grönt. Eller bilar i en korsning, man kan ju inte lita på vad man ser, så ofta korkar de korkade skeptikerna igen vägarna i sin bevisjakt innan de kan köra vidare.

Öppet sinne.

Det är olämpligt att låta blinda köra bil, eftersom de inte ser saker som finns, t.ex. trafikljus. Samma sak borde rimligtvis gälla personer som ser saker som inte finns, t.ex. spöken som skymmer trafikljus. Ingen har påstått att man måste vara skeptisk till trafikljus - halmgubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in