2013-03-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
En "bad boy?" Ett misslyckat och tämligen hopplöst fall kan man säga, ofta med en bakgrund av våld i hemmet med en alkoholiserad pappa som i åratal slagit sin fru gul och blå. Detta beteende ärvs sedan av den s.k. "bad boy" som i sin tur utövar sina aggressioner över andra i sin omgivning - även samhället i övrigt i form av kriminalitet - kort sagt en destruktiv livsföring. Ett splittrat, sårat och hatfyllt inre som ingen kvinna på jorden kan reparera. Trots detta så finns det fruntimmer som verkligen utsätter sig för misshandel, otrohet, ekonomiska kollapser, problem med myndigheter, alkohol- och drogmissbruk, etc. i hopp om att kunna "förändra" honom - vilket aldrig någonsin kommer att hända. Kanske har åratal av professionell hjälp en chans att komma till bukt med individen. Bara en komplett idiot söker sig till den typen av människor till att börja med.

"Wannabe" bad boys räknas förstås inte in i detta eftersom en normalt funtad person kommer från en miljö där raka motsatsen råder med respekt visavi lagar, regler, seder och bruk samt mot andra människor.

För att summera upp. Det som attraherar korkade brudar är egentligen två saker: A) de hoppas kunna hjälpa och därmed förändra hans totalt förstörda personlighet (vilket aldrig kommer att hända utan professionell hjälp - troligtvis inte ens då) och b) eftersom de är oberäkneliga i sitt beteende vilket i 10 fall av 10 är negativt. Det sistnämnda (oberäkneligheten) är en faktor som många "normala" försöker att lägga in i sin personlighet för att verka mystiska, upptagna med livet, arroganta, självupptagna, "mig får du slåss mot 100 andra kvinnor för att få", tuffa, coola och med hjälp av detta trams attrahera kvinnor. Med detta sagt, t.o.m. ett destruktivt leverne kan ha mer framgång hos det motsatta könet än en person som faktiskt bryr sig - tragiskt men sant. Att förhållandet i båda fallen inte blir något annat än en katastrof kanske inte ens behövs nämnas.

Tjejer blir attraherade av killar som uppvisar ett sånt beteende och fysik, att deras avkomma förmodligen skulle klara sig bättre än andra män. Och detta sett ur ett grottmänniskoperspektiv MEN med moderna samhällets regler och moderniseringar.
Det behöver inte ha någonting med kriminalitet att göra.

Kvinnor faller för de killar som andra killar har respekt för.
Citera
2013-03-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depprikula
Tjejer blir attraherade av killar som uppvisar ett sånt beteende och fysik, att deras avkomma förmodligen skulle klara sig bättre än andra män. Och detta sett ur ett grottmänniskoperspektiv MEN med moderna samhällets regler och moderniseringar.
Det behöver inte ha någonting med kriminalitet att göra.

Kvinnor faller för de killar som andra killar har respekt för.

Grottmänniskoperspektivet är dessvärre en illusion likt en hägring i öknen. Min definition av "bad boy" ovan stämmer in i de allra flesta fallen. Kriminalitet kanske inte är ett "måste" i varje situation för att någon ska kvalifiera in som "bad boy", fast om du med hot och/eller våld skaffar respekt från andra så är du allra redan kriminell i varje avseende.

En auktoritär person med säg ekonomisk makt eller position i samhället där denne har sista ordet, eller som människor åtminstone hörsammar, som besitter en karisma av rättfärdighet, som förväntar sig full lojalitet av sin bekant- och vänskapskrets, från sin partner, från sina medarbetare m.fl. kan knappast sättas in i samma kategori som "bad boy". Så hur du än väljer att vrida och bända på definitionen så lär du ha svårt att komma ifrån en viss, eller total, kriminell influens bestående av hot om, och eller med våld skaffa sig respekt från en "bad boy". Ett sådant rötägg förtjänar ingen som helst respekt och lär inte bli särskilt långlivad i sin livsstil. Vi ser bevis på detta dagligen i pressen med skjutningar, misshandel, etc. etc. Lev vid svärdet, dö vid svärdet med andra ord.

Så med detta sagt, det finns, som alla säkert har noterat, korkade brudar som trots allt väljer ett rötägg som potentiell partner. Jag har redan gett två exempel på varför. Återigen, bara en komplett idiot drar sig till den här typen av individer. Vem vet, det kanske är lika bra så kvaliteten består för andra.
Senast redigerad av Centurion77 2013-03-10 kl. 21:39.
Citera
2013-03-10, 21:46
Medlem
Indos avatar
Jag har fått höra vääldigt många gånger att jag är en "Bad Boy" , inte för att jag riktigt förstår varför.
Men jag växte upp i ett våldsamt hem där min far som har varit sprutnarkoman under hela min uppväxt slog min mamma framför mig.
Var utsatt ett tag i skolan,folk gick på mig.. Men en dag så bestämde jag mig för att jag ALDRIG ska ta skit från NÅN igen. så jag gav tillbaka,banka skiten ur dom som hadde gått på mig,en för en..

Sen började jag missbruka i tidig ålder,började med Hasch osv till det tillslut gick över till tunga Morfinpreparat dagligen i fyra år. och under dessa fyra år i dimman så har jag vart med om en jävla massa, har varit tvungen att slå mig ur vissa situationer,Har rånat när jag varit helt väck,Har varit med på indrivningar osv,en jävla massa..

Sen träffade jag en underbar tjej som vart störtkär i mig från första början,och jag vart jättekär i henne,hon fick mig att lugna ner mig. Jag tar fortfarande inte skit från någon,och folk har respekt för mig,men min underbara tjej har på något sätt fått mig att tänka om..
Jag är jättesnäll mot henne,jag gör allt för henne och vice versa.

Men mina rötter har format mig som den jag är,och det kommer aldrig ändra sig helt.

mvh!
Citera
2013-03-11, 00:07
Medlem
Skit i tjejer som suktar efter bad boys. Det är mest wt-brudar som gör det medan bra tjejer med utbildninga och som inte röker, dricker, har piercingar, tatueringar osv vill ha pålitliga killar/män som inte håller på med skumma grejer.
Citera
2013-03-11, 00:14
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelmannen66
Skit i tjejer som suktar efter bad boys. Det är mest wt-brudar som gör det medan bra tjejer med utbildninga och som inte röker, dricker, har piercingar, tatueringar osv vill ha pålitliga killar/män som inte håller på med skumma grejer.

Till viss del håller jag med dig men det utstrålar mycket myt om det också.

ONT: Centurion77 summerade frågan oerhört bra enligt mig. Har själv försökt att göra dessa reparationer som endast slutat med att jag åkt i backen ett antal gånger. Badboys, nej tack!!
Citera
2013-03-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Till viss del håller jag med dig men det utstrålar mycket myt om det också.

ONT: Centurion77 summerade frågan oerhört bra enligt mig. Har själv försökt att göra dessa reparationer som endast slutat med att jag åkt i backen ett antal gånger. Badboys, nej tack!!

En tjej som till slut såg ljuset förstår jag. Synd att du inte gjorde det långt tidigare.
Citera
2013-03-11, 00:31
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
En tjej som till slut såg ljuset förstår jag. Synd att du inte gjorde det långt tidigare.

Ja det är synd. Fick lära mig det den hårda vägen. Vaknade en gång att få en fet smäll i ansiktet så jag började blöda och fick en kniv mot halsen och kallades för en otrogen hora när det enda jag gjort var att vara hemma och kolla film medan min "kille" var ute och festade med sina kompisar.
Citera
2013-03-11, 00:32
Medlem
donaukinds avatar
För mig än en "bra badboy" en sån kille som är kaxig, vild och kan stå upp för sig själv och andra där de flesta ryckt på axlarna.

En "dålig" sådan är de som inte klarar av att leva ett normalt liv pga attityden och bara är dryga och otrevliga i tron om att "tjejer (och alla andra) vill bli behandlade som skit". Samt att de jämt och ständigt tjatar om att de inte bryr sig om vad andra tycker.
Citera
2013-03-11, 00:40
Medlem
För mig innebär det att en kille är en "bad boy" om han är säker i sig själv, inte är rädd att säga emot/ifrågasätta, är modig och kaxig. Jag tycker absolut inte att en "bad boy" behöver vara kriminell eller något sådant, utan det är mest den självsäkra attityden som är det som kännetecknar en "bad boy".
Citera
2013-03-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarity
För mig innebär det att en kille är en "bad boy" om han är säker i sig själv, inte är rädd att säga emot/ifrågasätta, är modig och kaxig. Jag tycker absolut inte att en "bad boy" behöver vara kriminell eller något sådant, utan det är mest den självsäkra attityden som är det som kännetecknar en "bad boy".

Nu finns det väl inte (mig veteligen) en exakt definition på vad "bad boy" innebär. Fast din är med största sannolikhet fel. Egenskaper som att ifrågasätta saker, ha en egen vilja, självsäkerhet, etc. har definitivt ingenting att göra med "bad boy". Det har att göra med att man har vuxit upp. Du pratar om vem som helst under normala omständigheter. Att det finns människor som följer strömmen utan att någonsin stanna upp och ställa frågor som hur, när, var, vem och varför är dessvärre vanligt. I vilket fall som helst så är en bad boy ett rötägg som inte förtjänar respekt från någon och han vet det själv. Då återstår bara att påtvinga folk sin vilja, hota om våld, etc. och på så sätt skaffa sig respekt - tills någon annan korsar hans väg och slår skiten ur honom - det är så det ofta slutar - eller bakom galler. Så återigen, en klassisk bad boy är ett barn i en vuxens kropp, lika osäker, lika sårad, lika förstörd, lika outvecklad och döljer det genom en fasad med ett tufft och apatiskt yttre.
Citera
2013-03-11, 13:58
Medlem
Inglorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
För mig än en "bra badboy" en sån kille som är kaxig, vild och kan stå upp för sig själv och andra där de flesta ryckt på axlarna.

En "dålig" sådan är de som inte klarar av att leva ett normalt liv pga attityden och bara är dryga och otrevliga i tron om att "tjejer (och alla andra) vill bli behandlade som skit". Samt att de jämt och ständigt tjatar om att de inte bryr sig om vad andra tycker.

This!

Är själv tjej och det är precis så här jag alltid sett det också. Nummer 1 är gärna också lite smålurig, flirtig i ena sekunden och andra inte, spelar gärna lite svårfångad men får mig som tjej att uppskatta jakten.

Nummer 2 är helt enkelt en stor tönt () men tror att han är störst på planeten.
Citera
2013-03-11, 14:06
Bannlyst
En riktig "bad boy" anser jag vara en typ mc-snubbe, alltså någon som är generellt farlig både för sig själv och sin omgivning, jag tycker ofta folk blandar ihop bad boys och players, är en jävla skillnad för mig.
Hur tjejer definierar har jag ingen aning om, på fredagen kan man vara svärmorsdrömmen för den tjejen man träffat då och på lördagen är man en bad boy även om man är exakt samma person bara det att tjejen på lördagen såg en röka lite gräs, det behövs alltså inte mycket för att bli en bad boy-light i detta landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in