[quote=Xeitum]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nja, som jag uppfattat saken så tycker jag nog det känns som om PR intar en särställning hos dig s.a.s. Ingen av alla andra "misstänkta" GM får i närheten så mycket försvarstal från din sida, men du menar alltså att det är en en naturlig följd av att du vet att han inte är inblandad i försvinnandet, vilket du således inte med samma säkerhet vågar påstå om någon av de andra "misstänka"?
Friad efter hypnos??? Jag känner igen det där men kommer inte ihåg detaljer, men det låter ju faktiskt helt barockt om det skulle vara sant. Man kan väl ändå inte bli friad pga hypnossessioner, definitivt inte enbart pga det. Låter ju som något från en korrumperad bananrepublik.
Jag har lagt ner många, många timmar för att bilda mig en uppfattning i detta fall. Och det tog lång tid att göra, vilket jag har skrivit tidigare. Ingen - som inte var med - kan veta till 100 %, men efter otaliga timmar med dokument, artiklar, intervjuer osv har jag bildat mig en uppfattning. Från början var det för mig 50/50, eller kanske t o m 60/40, och detta till PR:s nackdel. Då hade jag enbart medias artiklar att utgå ifrån. Nu har jag mycket mer att gå på, och utifrån allt detta är PR
för mig inte inblandad i Helenas försvinnande. Hade jag haft samma möjlighet att nagelfara övriga "misstänkta", så hade jag kunnat uttala mig kategoriskt om dessa också. Nu är så inte fallet.
Alla har rätt till sin åsikt - och därmed också jag. Min "övertygelse" (så mycket övertygad man nu kan vara det utan att ha varit med) är att PR är oskyldig - detta trots vad som skrivits i tråden och det som pågår i "kulisserna", när det gäller PR.
Nu tänker jag inte diskutera denne fråga (läs: min åsikt ang. PR, och vad jag grundar den på) mer. Jag diskuterar däremot gärna trådens ämne, vilket jag gjort under ett antal år nu.
När det gäller hypnos-sessionerna, så valde åklagaren att inte åtala PR efter dessa. Det framkom ingenting vid hypnostillfällena som gjorde att hon kunde göra det, d v s det fanns ö h t ingen grund att åtala på. Detta var, så som jag uppfattat det, "det sista" hon hade att gå på. Hade åklagaren haft något på PR - och hypnosförhören givit något - så hade hon åtalat. Naturligtvis var detta ett stort nederlag för henne, vilket det troligtvis är för alla åklagare som inte kan leda sina misstankar i bevis.