Citat:
Jag har aldrig hört att det skulle vara flera andra som sett henne efter dem. Ett möjligt vittne vid bron, som du nämner, men inga andra. Uppgifterna om vad Pryt* och CO hade för sig kommer väl från tråden om jag inte minns fel, och då säkert postat av honom själv - dvs. tveksam trovärdighet.
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Som jag uppfattat det så såg Pryt* och hans kompisar Helena när de stod i kön till korvkiosken. Därefter ska det vara flera (andra) som sett henne. Om man utgår ifrån att vittnet som såg en kvinna iklädd samma/liknande kläder som Helena var klädd i efter bron, verkligen såg Helena, så var hon det sista (kända) vittnet som såg henne.
Jag kan varken bedöma tillförlitligheten eller trovärdigheten i infon, men polisen bör ha koll på deras uppgifter. Men om uppgifterna stämmer (att de såg Helena när de stod i kön, att de i gänget gemensamt gick till en efterfest osv), så har jag svårt att se ett motiv.
Personligen finns det andra som, för mig, är mer intressanta i detta fall. Men har du eller någon annan något konkret som pekar åt Pryt* håll, så skulle det vara intressant att ta del av detta.
Edit. Menar du att han var intressant från polisens håll?
Jag kan varken bedöma tillförlitligheten eller trovärdigheten i infon, men polisen bör ha koll på deras uppgifter. Men om uppgifterna stämmer (att de såg Helena när de stod i kön, att de i gänget gemensamt gick till en efterfest osv), så har jag svårt att se ett motiv.
Personligen finns det andra som, för mig, är mer intressanta i detta fall. Men har du eller någon annan något konkret som pekar åt Pryt* håll, så skulle det vara intressant att ta del av detta.
Edit. Menar du att han var intressant från polisens håll?
Några konkreta bevis för inblandning finns mig veterligen inte (men det saknas å andra sidan för alla andra också utom möjligen P.U där det finns ett intressant vittnesmål från P.K), men däremot en del sammanträffande och indicier - precis som för ett par andra.
Att han har varit intressant för länsman kan vi nog utgå ifrån då han dels var en av de sista som såg Helena, och dels för att hans namn lär ha dykt upp via tips.