2013-03-05, 23:28
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Som jag uppfattat det så såg Pryt* och hans kompisar Helena när de stod i kön till korvkiosken. Därefter ska det vara flera (andra) som sett henne. Om man utgår ifrån att vittnet som såg en kvinna iklädd samma/liknande kläder som Helena var klädd i efter bron, verkligen såg Helena, så var hon det sista (kända) vittnet som såg henne.

Jag kan varken bedöma tillförlitligheten eller trovärdigheten i infon, men polisen bör ha koll på deras uppgifter. Men om uppgifterna stämmer (att de såg Helena när de stod i kön, att de i gänget gemensamt gick till en efterfest osv), så har jag svårt att se ett motiv.

Personligen finns det andra som, för mig, är mer intressanta i detta fall. Men har du eller någon annan något konkret som pekar åt Pryt* håll, så skulle det vara intressant att ta del av detta.

Edit. Menar du att han var intressant från polisens håll?
Jag har aldrig hört att det skulle vara flera andra som sett henne efter dem. Ett möjligt vittne vid bron, som du nämner, men inga andra. Uppgifterna om vad Pryt* och CO hade för sig kommer väl från tråden om jag inte minns fel, och då säkert postat av honom själv - dvs. tveksam trovärdighet.
Några konkreta bevis för inblandning finns mig veterligen inte (men det saknas å andra sidan för alla andra också utom möjligen P.U där det finns ett intressant vittnesmål från P.K), men däremot en del sammanträffande och indicier - precis som för ett par andra.
Att han har varit intressant för länsman kan vi nog utgå ifrån då han dels var en av de sista som såg Helena, och dels för att hans namn lär ha dykt upp via tips.
Citera
2013-03-06, 00:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Jag har aldrig hört att det skulle vara flera andra som sett henne efter dem. Ett möjligt vittne vid bron, som du nämner, men inga andra. Uppgifterna om vad Pryt* och CO hade för sig kommer väl från tråden om jag inte minns fel, och då säkert postat av honom själv - dvs. tveksam trovärdighet.
Några konkreta bevis för inblandning finns mig veterligen inte (men det saknas å andra sidan för alla andra också utom möjligen P.U där det finns ett intressant vittnesmål från P.K), men däremot en del sammanträffande och indicier - precis som för ett par andra.
Att han har varit intressant för länsman kan vi nog utgå ifrån då han dels var en av de sista som såg Helena, och dels för att hans namn lär ha dykt upp via tips.

Du får gärna utveckla detta med sammanträffanden och indicier.

Hur vet du att hans namn "lär ha dykt upp via tips" hos "länsman"? Vet du om detta/dessa tips gav något?
Citera
2013-03-06, 01:03
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Du får gärna utveckla detta med sammanträffanden och indicier.

Hur vet du att hans namn "lär ha dykt upp via tips" hos "länsman"? Vet du om detta/dessa tips gav något?
Tror jag säkert, och jag kan ju sitta och spekulera hela natten om det skulle vara så. Men jag föredrar nog att ha lite mer kött på benen, eller lite mer konkret info som kan vara behjälplig vid sammankoppling av fragmentarisk information till en helhet innan jag uttalar mig vidare.
Tipsen verkar väl inte ha gett något, ännu. Och det är väl inte otänkbart att de så att säga fallit mellan stolarna, även om det känns snudd på oförsvarbart.

Men ni som bedriver vad som benämndes som "kampanj" via PM, kom fram med det i tråden nu då! Skottat och klart, bara att skriva!
Citera
2013-03-06, 09:05
Medlem
gadden666s avatar
Nåväl......jag får inget svar från "MariestadsNyheter" via Pm. Hen PMade mig med fem namn i rubriken och i övrigt ville hen informera mig om Prytz exakta boendeplats.
Jag har frågat varför hen dels PMar mig i saken och dels vad hen har för grund för att sätta sökljuset på dessa fem namn och på Prytz i synnerhet.

Jag har som sagt inte fått respons, men är inte ett dugg förvånad. Anade detta direkt. Har sett detta mönster förr.

Har sagt det förut och säger det igen........ Det finns de här som har en dold agenda, som vill dölja vissa företeelser och sätter kraft bakom att lyfta fram vissa(många) namn för att förvirra....vilket ju lyckas riktigt bra...sorgligt nog.

Jag väntar exempelvis fortfarande på att KK12 ska svara på de upprepade frågor som ställts till honom kring hans egna varanden o göranden aktuell mordnatt.
Hen har ju konsekvent glidit undan där o lär väl fortsätta göra.

Varför?
Citera
2013-03-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Har ett svagt minne att jag sett något foto från en Mariestadstidning i samband med Helenas försvinnande där fotografens namn var P***z. Är det samma person?
.

Nej !

Det är inte samma person. Den journalist du talar om jobbar idag vid televisionen i skövde. Den andre finns i karlstad.
Citera
2013-03-07, 19:54
Medlem
Kan hon finnas vid liv någonstans tro? Kanske någon som håller henne fången i alla dessa år?
Citera
2013-03-07, 20:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Kan hon finnas vid liv någonstans tro? Kanske någon som håller henne fången i alla dessa år?

Sannolikheten för ett sådant scenario är nog väldigt, väldigt liten - tyvärr.
Citera
2013-03-08, 10:28
Medlem
Ankias avatar
.
Hoppas att Polisen har koll på vad den här mannen hade för sig i juni 1992:

http://www.expressen.se/nyheter/sodermannen-atalas-for-nya-overgrepp/
.
Citera
2013-03-08, 16:39
Medlem
Citat:
Sannolikheten för ett sådant scenario är nog väldigt, väldigt liten - tyvärr.

Ja den är en högoddsare som Kungligheten säger men såg i Aftonhoran att GW dissade hypnos.
Blev inte dansken friad efter hypnos eller som det heter så fint avskriven?
Citera
2013-03-08, 17:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabardinbyxa
Ja den är en högoddsare som Kungligheten säger men såg i Aftonhoran att GW dissade hypnos.
Blev inte dansken friad efter hypnos eller som det heter så fint avskriven?

Nej, det var PR som det gällde (och det var efter, har jag för mig, fyra hypnos-sessioner).

GW har naturligtvis rätt till sin åsikt ang. hypnos. Men man ska komma ihåg att han heller inte är någon expert inom det området. (Har han några högskolepoäng i psykologi överhuvudtaget?)
Citera
2013-03-08, 17:47
Medlem
Citat:
Nej, det var PR som det gällde (och det var efter, har jag för mig, fyra hypnos-sessioner).

GW har naturligtvis rätt till sin åsikt ang. hypnos. Men man ska komma ihåg att han heller inte är någon expert inom det området. (Har han några högskolepoäng i psykologi överhuvudtaget?)

Ok men visst känns det lite hokus pokus
Citera
2013-03-08, 18:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabardinbyxa
Ok men visst känns det lite hokus pokus

Jag är övertygad om att det finns människor som är svåra att få ner i medvetandegrad, men generellt tror jag att det funkar. Det är inte vilka hokus-pokus-personer som helst, som utövar denna behandling/metod (om vi bortser ifrån vissa kvacksalvare som sysslar med tv-underhållning, just för underhållning). Det är specialutbildade psykologer, psykiatriker osv. Och dessa litar jag på har gedigna kunskaper och erfarenheter inom sitt yrke - och kan avgöra vilka de lyckats - respektive ev. inte lyckats - med att få ner i medvetandegrad. Jag har själv personer runt mig (dock inte jag själv) som behandlats med hypnos - och detta på ett framgångsrikt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in