2006-05-22, 01:45
Awaiting Email Confirmation
Tjena

Som det ser ut nu så kommer jag få ett stipendium på ett College i USA för att lira am.fotboll. Här i Sverige går det bra att väga runt 75 kg där jag lirar men därborta behövs minst 10 kg + i muskler .. äre möjligt att få på ett år blandat med lite fett? Typ 50/50
Citera
2006-05-22, 01:47
Medlem
mjohanssons avatar
kort svar: absolut.
Citera
2006-05-22, 01:53
Medlem
stRs avatar
Nej helt omöjligt om du inte verkligen pressar AAS om det ens går då.
Men 10 kilo och mycket muskler går ju lätt, käka kreatin så du binder upp vatten, börja ät mer så du får lite vikt i fett också. Gör så gott du kan så fortsätter du med muskelbyggandet när du kommer dit helt enkelt.

Mjohansson:
Varför snackar du bara skit för?
Citera
2006-05-22, 01:57
Medlem
mjohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Mjohansson:
Varför snackar du bara skit för?
Citat:
Ursprungligen postat av gosse
äre möjligt att få på ett år blandat med lite fett? Typ 50/50
Varför är du som alla andra FB:are...?
Citera
2006-05-22, 02:17
Medlem
%s avatar
Man brukar säga att man kan bygga 1 kg ren muskelmassa per år. Det mesta av viktökningarna på AS är vatten.
Citera
2006-05-22, 02:25
Medlem
Kom till steroidavdelningen istället så ska du få fin hjälp

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=12
Citera
2006-05-22, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gosse
Tjena

Som det ser ut nu så kommer jag få ett stipendium på ett College i USA för att lira am.fotboll. Här i Sverige går det bra att väga runt 75 kg där jag lirar men därborta behövs minst 10 kg + i muskler .. äre möjligt att få på ett år blandat med lite fett? Typ 50/50

REN 10kg muskler....nej, har för mig att AST skrev ngt om att en person med guds gener kan få runt 8kg första året. Men då ska kosten skötas väldigt strikt. I USA är vissa tillväxthormon tillåtna så visst kan det gå med lite fusk sötnos
Citera
2006-05-22, 02:49
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Varför är du som alla andra FB:are...?

Vad spelar det för roll med 50/50? tror du inte att jag är läskunnig?
5 kilo muskler på ett år är en total omöjlighet utan AAS om det går med anabola eller inte vet jag inte. Så vad ville du ha sagt?
Citera
2006-05-22, 03:51
Medlem
Av trådstartarens formulering att döma verkar det som att han menar 10 kilo muskler och 10 kilo fett. Eller så har han skrivit galet. Förresten har jag aldrig fått intrycket att man med "gå upp X antal kilo i muskler" brukar mena rena muskelfibrer, utan snarare fettfri massa, och det skall det väl ändå gå att öka ganska duktigt i. Muskler består ju trots allt mestadels av vatten.
Citera
2006-05-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Man brukar säga att man kan bygga 1 kg ren muskelmassa per år. Det mesta av viktökningarna på AS är vatten.

Visst kan man gå upp 10 kg på ett år, men som du säger, inte bara muskler. Men man kan gå up mer än 1 kg i muskler, särskilt då man är ung och ny i gamet. En 17-åring med rätta anlag har optimala förutsättningar för muskeltillväxt, de växer fortfarande m m. Jag tror att man under den första träningsperioden kan lägga på sig mer i muskelmassa initialt, det är ju under den första uppbyggningstiden man ser mest resultat, sedan planar det ut till ca 1 kg per år (om man kör rent).
Citera
2006-05-22, 10:37
Medlem
Ja det kan du. Om folket skall vara anala och räkna muskelfibrer så kan du såklart inte gå upp 10 kilo rena fibrer. Däremot kan du gå upp 10 kilo muskler/fett/vatten utan att bli fet. Dessutom hjälper både vatten, fett med styrkan.

5 kilo muskler på ett år på en tonåring är fan inte omöjligt heller.
Citera
2006-05-22, 12:03
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3o
Visst kan man gå upp 10 kg på ett år, men som du säger, inte bara muskler. Men man kan gå up mer än 1 kg i muskler, särskilt då man är ung och ny i gamet. En 17-åring med rätta anlag har optimala förutsättningar för muskeltillväxt, de växer fortfarande m m. Jag tror att man under den första träningsperioden kan lägga på sig mer i muskelmassa initialt, det är ju under den första uppbyggningstiden man ser mest resultat, sedan planar det ut till ca 1 kg per år (om man kör rent).

Jisst kan man gå upp mer i mukskler om man inte är väl tränad redan. Men jag fick intrycket av att han redan tränade ganska hårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in