2013-03-02, 13:54
Medlem
Hej,
är student och skulle behöva ta ett lån på 10 000 kr.
Frågan är bara vart man kan vända sig som student för att låna pengar? Ingen lånar
väl helst ut till studenter, men när det gäller en så "liten" summa, har jag någon chans
någonstans? Vart är störst chans? Helst inte alltför skyhöga räntor..

Tack på förhand!
Citera
2013-03-02, 13:58
Medlem
Kreditkort ditt jävla miffo.
Citera
2013-03-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nacional
Kreditkort ditt jävla miffo.

Man får inte kreditkort som en student din pundare.

----------------------------------------------------------

Ts, finns ingen som lånar ut till en student. Smslån är väl det ända som finns möjligtvis men det ska man fan inte ta.
Citera
2013-03-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Man får inte kreditkort som en student din pundare.

----------------------------------------------------------

Ts, finns ingen som lånar ut till en student. Smslån är väl det ända som finns möjligtvis men det ska man fan inte ta.

Vad fan snackar du om ditt jävla dumhuvud?

Kan du bevisa att banker inte ger ut kreditkort till studenter?

Fan vad skadad du är ditt fula fan.
Citera
2013-03-02, 15:00
Medlem
-Omid-s avatar
Rätta mig om jag har fel men för att få kredit hos en bank som swedbank,handelsbanken nordea SEB, så krävs en inkomst på minst 150 000. med inkomst menas inte stuidebidrag. annars så hade väl hyfsat många redan sökt.

kolla på Mecanat jag är inte säker men har hört att de kan ge lån till studenter.
Citera
2013-03-02, 15:00
Medlem
Citat:

Det är svårt att få det beviljat om man är student. "Ditt inavlade, utvecklingsstörda helvete"
Citera
2013-03-02, 15:04
Medlem
-Omid-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Omid-
Rätta mig om jag har fel men för att få kredit hos en bank som swedbank,handelsbanken nordea SEB, så krävs en inkomst på minst 150 000. med inkomst menas inte stuidebidrag. annars så hade väl hyfsat många redan sökt.

kolla på Mecanat jag är inte säker men har hört att de kan ge lån till studenter.

http://www.entercard.se/Vara-produkter/Vara-betal--och-kreditkort-/Mecenat-MasterCard-/ kolla in denna länk,

Kreditnivåer
För att kunna ansöka om Mecenat Mastercard krävs att du som student har en inkomst utöver studiemedel på 125 000 kr/år om du bor i eget boende, och en inkomst utöver studiemedel på 60 000 kr/år om du bor hemma hos föräldrar.

Kreditgränsen för Mecenat MasterCard är mellan 5 000 och 15 000 kronor.

Kreditgränserna är:

5 000 kronor
10 000 kronor
15 000 kronor

taget från http://www.mecenat.se/studentrabatter/nytta/ekonomi/mecenat-mastercard
Senast redigerad av -Omid- 2013-03-02 kl. 15:11.
Citera
2013-03-02, 16:39
Medlem
Gurkan100s avatar
På SEB kan du som student låna upp till 25 000 KR eller få ett kreditkort med upp till 10 000 kr upp till 60 dagars kredit. Är själv student och har kreditkort så det ska inte vara några problem. Traska in på ett SEB-kontor är mitt förslag.
Citera
2013-03-02, 19:41
Medlem
Citat:

Håll käften ditt luder. Jag har själv ansökt om kreditkort, bensinkort, mm samtidigt som jag studerat och fått avslag varje gång. Men nej jag tänker inte outa mig och lägga upp bevis. Har dessutom jobbat samtidigt så jag vet nog vad jag pratar om. Dessa så kallad kreditupplysningar görs ofta något år tillbaka i tiden, så om man skulle jobba så måste man ändå skicka in papper som bevisar ens inkomst hur man nu gör det.

Man måste ha en riktig inkomst för att få lån. Om du inte tror mig får du väl testa att studera själv och ansöka om kredit , du kommer nekas.

Edit: som personen över säger verkar det som att SEB ha infört kredit, men detta är ganska nytt och tror dom är ensamma om det.
Senast redigerad av tlttt 2013-03-02 kl. 19:46.
Citera
2013-03-02, 20:35
Medlem
Detta kort ska du nog kunna få: https://www.collector.se/sv/EasyCard/Ansokan/

Citat:
Grundkrav

- Du är minst 20 år
- Du är skriven i Sverige sedan 2 år
- Du har inga betalningsanmärkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera