Vi har just nu två styck peugeot. En 307 -04 och en 407 -05. 407:an har nu gått ca 5000 mil och inga problem. Har gått hur fint som hällst på vägen och varstans. Vart inne en gång på repration och då var det att bagageluckan var lite konstig. Fixades snabbt och enkelt. En helt prosvärd bil

Tänkte köpa en V70 diesel men ny kostar den minsat 100 000 mer och krånglar lika mkt. Om inte mer.
307:an har gått ca 2000 och den har vi bara bytt högtalare på. (gillar att spela lite högt

) annars inga problem med den heller. Men den ska säljas nu för att vi ska inhandla en ny 207:a till hösten

Kommer säkert gå lika bra som våran andra.
Och ngn som skrev att dom går bra nya men sedan bara rasar ihop. NJa beror HELT på hur man sköter bilen. En kompis till mig har en 405 kombi -95 tror jag det var. Den har gått över 30 000 mil och det enda dom bytt e slitsaker som bromsar, kamrem och sådant. Annars har det itne var ETT enda fel på den.
Våran Toyota Corolla -89 som vi hadde innan 307:an hadde gått 16 när vi sålde den. OCh vi vågade inte köra mer än 100 får då trodde man att den skulle gå sönder. Och då var det 16 000 mil. Inte mkt tycker jag.
Och innan 407:an hadde vi en passat. Den var inne ett x antal gånger under dom 5 åren och 14 000 mil vi hadde den. Mätaren för att se hur varm motorn är gick sönder. Eller själva mätaren inne i motorn. Och vi fick en ny och så skulle vi själva byta den. Men dom kunde inte säga vart den satt. "det får ni leta upp själva" sa dom. Och det kunde man såklart veta. Skulle på en resa i Frankrike tre veckor och då vill man gärna ha den mätarn fungerande. Tur som man har så har man en farfar som jobbat som bilmek så vi hittade den ju tillslut.
Så värkstaden på VW i stan e kass men kanon på peugeot. Man får hjälp direkt och hur bra som hellst är det
Och våra bilar går kanon och kommer säkert fortsätta att göra det.