2006-05-14, 22:38
Bannlyst
i en undersökning så är dom visst inte så nöjda dom som äger franska bilar. Bäst var citroen på plats 10 med bilar som volvo en drös japsare saab bmw merca o andra före! så nu vill jag veta ni som säger dom e sååå bra är dom det?
Citera
2006-05-14, 22:44
Medlem
aac_rippers avatar
Har ägt en ny Peugeot. Aldrig mer Peugeot
Citera
2006-05-14, 22:50
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aac_ripper
Har ägt en ny Peugeot. Aldrig mer Peugeot

Jaså. Hur kommer det sig då?!
Citera
2006-05-14, 22:52
Medlem
UT64s avatar
Min uppfattning om franska bilar är att de är helfräcka de första åren
( Fin väghållning och skön komfort ) men att de risar ihop på nolltid.
Jag vågar inte köpa franskt !
Citera
2006-05-14, 23:09
Medlem
Claes!s avatar
Jag har ägt en Citroen AX GT -91, Var väldigt nöjd med den bilen tills den dog (efter 100m burnout) Att bilen kostade mig 1900:- var kanske en av faktorerna till att jag var nöjd
Citera
2006-05-15, 08:57
Medlem
Efter att ha ägt tre franska bilar så kanske jag kan göra ett uttalande. Franska bilar, är och kommer alltid att vara franska bilar. Det är inte alla som förstår franska bilar, kulturen, körupplevelsen och alla halvkonstiga lösningar. Att skruva i bilarna är inte svårare än någon annan bil allt är ganska enkelt uppbyggt, har bland annat bytt koppling, stag, avgassystem, motor, kamaxel med mera.

Anledningen till att nybilsägare är missnöjda med bl.a. Peugeot är att verkstäderna lider av VW-sjukan. Sen är ju nybilskvalitén si sådär också. Skulle inte vilja påstå att Peugeot är sämre eller bättre än något annat märke, själv väljer jag somsagt Peugeot för köruplevelse kontra pris och då får man räkna med lite lägre kvalité.
Citera
2006-05-15, 09:00
Medlem
beercans avatar
28 småfel på en fabriksny 307:a.....
Såld och kommer aldrig att skaffa en ny.
Citera
2006-05-15, 11:15
Medlem
Har haft en 307 CC 2,0 Sport och jag kan mycket väl tänka mig ännu en Pegga i framtiden.
Märkte aldrig av att verkstaden led av VW-sjukan.Fick snabb och bra service hos Jonsson bil i Örebro.
Pappa har en 407 SW och han är hur nöjd som helst,kan tillägga att han var en SAAB-fanatiker innan.
Skön komfort,snygg design...
Citera
2006-05-15, 11:25
Medlem
k0rv3ns avatar
Vi har just nu två styck peugeot. En 307 -04 och en 407 -05. 407:an har nu gått ca 5000 mil och inga problem. Har gått hur fint som hällst på vägen och varstans. Vart inne en gång på repration och då var det att bagageluckan var lite konstig. Fixades snabbt och enkelt. En helt prosvärd bil Tänkte köpa en V70 diesel men ny kostar den minsat 100 000 mer och krånglar lika mkt. Om inte mer.

307:an har gått ca 2000 och den har vi bara bytt högtalare på. (gillar att spela lite högt) annars inga problem med den heller. Men den ska säljas nu för att vi ska inhandla en ny 207:a till hösten Kommer säkert gå lika bra som våran andra.

Och ngn som skrev att dom går bra nya men sedan bara rasar ihop. NJa beror HELT på hur man sköter bilen. En kompis till mig har en 405 kombi -95 tror jag det var. Den har gått över 30 000 mil och det enda dom bytt e slitsaker som bromsar, kamrem och sådant. Annars har det itne var ETT enda fel på den.

Våran Toyota Corolla -89 som vi hadde innan 307:an hadde gått 16 när vi sålde den. OCh vi vågade inte köra mer än 100 får då trodde man att den skulle gå sönder. Och då var det 16 000 mil. Inte mkt tycker jag.

Och innan 407:an hadde vi en passat. Den var inne ett x antal gånger under dom 5 åren och 14 000 mil vi hadde den. Mätaren för att se hur varm motorn är gick sönder. Eller själva mätaren inne i motorn. Och vi fick en ny och så skulle vi själva byta den. Men dom kunde inte säga vart den satt. "det får ni leta upp själva" sa dom. Och det kunde man såklart veta. Skulle på en resa i Frankrike tre veckor och då vill man gärna ha den mätarn fungerande. Tur som man har så har man en farfar som jobbat som bilmek så vi hittade den ju tillslut.

Så värkstaden på VW i stan e kass men kanon på peugeot. Man får hjälp direkt och hur bra som hellst är det

Och våra bilar går kanon och kommer säkert fortsätta att göra det.
Citera
2006-05-15, 11:27
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beercan
28 småfel på en fabriksny 307:a.....
Såld och kommer aldrig att skaffa en ny.

Hur många har inte en volvo då. har hört att en V70 krånglar ganska rejält som med ibland. Och även andra märken med. Chevrolet kalos o vad dom heter e ju tydligen inte dom bästa.

Och nu är jag en Volvo älskare men jag vet att dom krånglar dom med.

Dom volvo vi har haft har krånglat mer än våra Peugeot vi har.
Citera
2006-05-15, 11:35
Medlem
IMPlicits avatar
Min mor har en Renault Scénic -02:a. Det är den sämsta bilen min familj någonsin haft. Senast förra veckan var den inne för reparation (utbyte av styrväxeln=16.000kr). Gången innan kommer jag inte ihåg vad det var för fel, men något allvarligare var det. Innan dess var den inne för att hastighetsmätaren inte fungerade och dessutom har växellådan gått sönder två gånger. Alla dessa fel på ett år. Nu står den i trädgården och där får den stå till dess att den byts in mot något annat.
Citera
2006-05-15, 11:50
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74
i en undersökning så är dom visst inte så nöjda dom som äger franska bilar. Bäst var citroen på plats 10 med bilar som volvo en drös japsare saab bmw merca o andra före! så nu vill jag veta ni som säger dom e sååå bra är dom det?

Suck, en ny idiottråd om en icke namngiven undersökning om franska bilar. Det finns ett alternativ: att helt ignorera det faktum att svenskar köper franska bilar. Om det fortfarande gnager dig så till den milda grad föreslår jag kognitiv beteendeterapi.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in