2013-01-28, 21:47
Medlem
Adam211s avatar
Du behöver inte ha en anledning för att inte jobba på din lediga dag. Säg att du inte kan och att chefen kan ringa in en annan den dagen.
Citera
2013-01-29, 14:02
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalason
Oj här har det hänt grejer!
Såg en lång disskusion mellan biomass och några andra och även jag ställer mig mot biomass.
Jag är redan ledig, så som alla andra säger så behöver jag ingen anledning till att försvara min ledighet.
Men jag jobbar mycket med chefen vilket har lett till att vi har en ganska öppen relation mot varandra. Jag vet att han kommer att fråga varför jag inte kan jobba, men det är endast för han undrar vad jag ska göra ur ett "kompisperspektiv", inte att han tror att jag ljuger för att skippa jobb.
Herregud just nu jobbar jag min 15onde dag irad.
Så du kan ta de lite lugnt.
Med de premisserna så kan du nog vara helt ärlig vrf du inte vill komma in, trött o grinig till jobbet.
Citera
2013-01-30, 04:35
Medlem
DenLilleHemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalason
Hej kära flashback.
Innan alla börjar gnälla och ha sig om att om jag vill vara ledig från jobbet så kan jag lika gärna säga upp mig osv så stämmer de inte.
Jag tar väldigt sällan ledigt från jobbet och behöver därför hjälp med vad jag ska säga till chefen.
Egentligen så behöver jag inte ta ledigt för jag är faktiskt ledig den dagen som jag vill vara ledig men vet att chefen kommer att ringa och fråga om jag kan jobba. Vet att han kommer acceptera ett nej men vet också att en följdfråga på vad jag ska göra kommer.
Anledningen är att det är Superbowl natten mellan de 3/2 och 4/2 och den hade jag tänkt se.
Då matchen är slut vid 4-5 på morgonen är jag inte sugen att jobba vid 8 dagen efter.
Så vad ska jag säga som får mig borta en hel dag?
Och nej chefen är inte sportintresserad så matchen funkar nog inte som ursäkt

Tacksam för svar!!
Jamen ta för enda in i helvete och sjukskriv dig tre fyra dagar om du nu är så jävla ryggradslös att du inte vågar tala klarspråk med chefen !
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in