Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Här har du en bra lista på bra skolor:
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3343381.ece
sen så kan jag ju meddela att du blir inte tvåspråkig på engelska skolan, svenska barn där lär sig engelska sure. Men det blir fortfarande inte lika bra som man kunde önska sig

Tack för länken, hon står i kö till de som är topp tre samt Carlssons. Carlssons är dock sannolikt kört pga dålig köplats, men det känns helt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Bara så att du vet så är det kommunen som har ansvaret för ditt barns skolgång. Därför måste du komma överens med kommunen när du söker till en privat skola. Det är kommunen som betalar skolgången i den privata skolan. Skulle du inte hitta en privat skola så kommer din dotter att hamna på närmaste kommunalskola automatiskt.
Jag vet hur det fungerar med skolpeng så det är inga problem. Nej, min dotter kommer inte att hamna i den närmaste kommunalaskolan utan i den friskola där hon redan går på dagis. Frågan är huruvida hon ska byta till en annan skola när hon börjar förskoleklass eller inte.
Sen ogillar jag, även om jag förstår vad du menar, utryck likt "kommunen ansvarar för ditt barns skolgång". Min uppfattning är att föräldrarna ansvarar för skolgången, det är därför hon står i kö till de skolor jag tycker verkar fördelaktiga och det var därför jag startade den här tråden.