Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-20, 21:07
Medlem
DennisOlofs avatar
Hej. Sökte lite i forumet men hittade inget (alt. svårt att hitta just det jag söker efter).

1. Hur länge ligger en tråd kvar i ett forum (forumdel), antal år ?

2. Blir trådar äldre än 2år (eller efter viss tid) automatiskt låsta ?

3. När en tråd flyttats till arkivet, hur länge finns den där ?

4. Hur länge finns en tråd kvar i arkivet innan den "kastas, fimpas". Eftersom jag antar trådar inte sparas i evigheter. Även om FB mest är text vilket gör att man kan spara mycket utan att det tar enormt stor plats, som med t.ex. bilder och annat.
Citera
2013-01-20, 21:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det finns ingen automatik för något av det där. En del forum har däremot arkiverats, antingen för temporärt för att det inte finns några moderatorer, alternativt mer eller mindre permanent då de inte längre ansetts nödvändiga.
Citera
2013-01-21, 10:21
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Hej. Sökte lite i forumet men hittade inget (alt. svårt att hitta just det jag söker efter).

1. Hur länge ligger en tråd kvar i ett forum (forumdel), antal år ?

2. Blir trådar äldre än 2år (eller efter viss tid) automatiskt låsta ?

3. När en tråd flyttats till arkivet, hur länge finns den där ?

4. Hur länge finns en tråd kvar i arkivet innan den "kastas, fimpas". Eftersom jag antar trådar inte sparas i evigheter. Även om FB mest är text vilket gör att man kan spara mycket utan att det tar enormt stor plats, som med t.ex. bilder och annat.
1. Så länge forumet(forumsdelen) finns kvar.

2. Nope, trådar låses bara om de på något vis bryter mot reglerna, tex att det redan finns trådar i ämnet osv.

3. Se fråga 1.

4. Jo, det är ju det de gör. Så länge trådarna inte bryter mot reglerna så finns de kvar så länge forumet gör det.
Citera
2013-01-21, 20:56
Medlem
DennisOlofs avatar
Ok. Så allt sparas, i evigheter. Så länge forumet, eller underdelar av forumet osv finns kvar. Tas dessa bort då försvinner allt som låg i den avdelningen.

Rätt uppfattat ?
Citera
2013-01-21, 21:13
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ok. Så allt sparas, i evigheter. Så länge forumet, eller underdelar av forumet osv finns kvar. Tas dessa bort då försvinner allt som låg i den avdelningen.

Rätt uppfattat ?
Ja, alla trådar som inte bryter mot regelverket kommer att finnas kvar, så länge Flashback existerar. Det finns en del forum som tillämpar "solnedgångsprincipen", men inte Flashback.

Om ett forum arkiveras (i brist på aktivitet eller för att ingen vill moderera det), så flyttas det helt enkelt till arkivet. Arkivet har läsrättigheter, men inga posträttigheter.
Citera
2013-01-21, 22:21
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:

Rätt uppfattat ?
Nja, de kommer inte försvinna men antingen arkiveras eller hamna i ett nytt forum. =)
Citera
2013-01-22, 19:01
Medlem
DennisOlofs avatar
Ok. Bra då vet jag det.

Tack för den informationen.

P.S. Inget svar behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto