Nyss hemkommen från biografen och en underhållande kväll.
Jag tycker om på den första och den andra filmen i den här serien, men frågan är om inte M:I III är den bästa!
Liksom den andra två filmerna är det fartfylld action nästan från första till sista sekund, och man har gjort de fläskiga scenerna och den svulstiga dialogen med den där viktiga glimten i ögat.
Cruise är givetvis top-of-the-line, och Philip Seymour Hoffman gör en en klockren "bad guy".
Vad tyckte ni om slutet?
Kanske lite väl cheesy...
Fint dock att man öppnar för en 4:a, tycker det är så pass bra underhållning att jag gärna ser att man slänger ihop en till!
Betyg?
En stark 3:a, eller en svag 4.
Vi säger väl en svag 4...
Jämför jag MI3 & War of the Worlds så tycker jag bäst om War of the Worlds.
Har inte direkt gillat någon av MI filmerna.
Dom är för blöj-actioniga.
Känns inte som filmerna är seriösa, och det där med att det var spänning från början till slut kände jag inte alls.
Slutet kändes som att hon kommer bli en lärling och join the club.
En 4a kommer det att bli och där jobbar dom tillsammans, hon dör och han slutar forever.
Jämför jag MI3 & War of the Worlds så tycker jag bäst om War of the Worlds.
Har inte direkt gillat någon av MI filmerna.
Dom är för blöj-actioniga.
Känns inte som filmerna är seriösa, och det där med att det var spänning från början till slut kände jag inte alls.
Slutet kändes som att hon kommer bli en lärling och join the club.
En 4a kommer det att bli och där jobbar dom tillsammans, hon dör och han slutar forever.
Den får en 3 / 5 av mig.
War of the Worlds var en riktigt jävla skitfilm.
MIIII och dess föregångare lever på att dom inte är så otroligt seriösa. Orginalserien, serien på 80-talet och filmerna som Cruise har gjort tycker jag visar på att det funkar perfekt med lite överdriven action, muppig dialog och lite skoj. Man måste ju förstå det innan man börjar klaga på hur man gör filmerna.
Nyss hemkommen från biografen och en underhållande kväll.
Jag tycker om på den första och den andra filmen i den här serien, men frågan är om inte M:I III är den bästa!
Liksom den andra två filmerna är det fartfylld action nästan från första till sista sekund, och man har gjort de fläskiga scenerna och den svulstiga dialogen med den där viktiga glimten i ögat.
Cruise är givetvis top-of-the-line, och Philip Seymour Hoffman gör en en klockren "bad guy".
Vad tyckte ni om slutet?
Kanske lite väl cheesy...
Fint dock att man öppnar för en 4:a, tycker det är så pass bra underhållning att jag gärna ser att man slänger ihop en till!
Betyg?
En stark 3:a, eller en svag 4.
Vi säger väl en svag 4...
Vad tyckte ni andra?
.
instämmer i mycket av vad du säger, i sin genre är den ju ändå jävligt bra. det sprängs, det skjuts, det hetsas och det görs spektakulära kupper. har även alltid gillat gadgets på film.
dock anser jag 2:an vara rent snyggare (John Woo) och fläskigare i actionscenerna än 3:an. men fan, detta var ändå en riktigt skön actionrulle.
Jag har visserligen bara sett 1:an och 2:an men jag är besviken.
Det ursprungliga konceptet i Mission Impossible var att en grupp samarbetade och gavs lika stora roller, det handlade om lagarbete där var och en bidrog med sin expertis för att klara det omöjliga.
Idessa filmer jag nästan bara sett linslusen Tom "egot" Cruise leka one man army
Jag har visserligen bara sett 1:an och 2:an men jag är besviken.
Det ursprungliga konceptet i Mission Impossible var att en grupp samarbetade och gavs lika stora roller, det handlade om lagarbete där var och en bidrog med sin expertis för att klara det omöjliga.
Idessa filmer jag nästan bara sett linslusen Tom "egot" Cruise leka one man army
Problemet är väl att man skulle fått svårt att dra till sig Tom Cruise om han inte fått mycket spelrum. Han trivs och är bäst på film när han får briljera fritt.
Men du har rätt konceptet MI får helt klart lida av att Tom Cruise är med.
Var det inte TC som från början la fram idén om en MI film för filmbolagen? Står inte han bakom produtionen till stor del?
dock anser jag 2:an vara rent snyggare (John Woo) och fläskigare i actionscenerna än 3:an. men fan, detta var ändå en riktigt skön actionrulle.
Jag håller faktiskt med dig, tvåan är underbar på sitt sätt. Man både garvar och imponeras på samma gång åt allt som Woo lyckas trycka in i på 1 timme och 45 minuter.
Vem tycker inte scenen när Cruise kommer in i en underjordisk terrroristanläggning med skinnjacka bland eldflammor, vita duvor och skjutande bad guys är underbar? Det hela sker givetvis i slow-motion!
Dock så tycker jag att trean ger lite mer liv i karaktärerna, och att det är det som gör att den känns snäppet hetare än tvåan.
MI:1 ska inte heller underskattas, den är också riktigt bra, men filmer i den här genren är färskvara och eftersom den är släpptes 1996 känns den faktiskt lite gammal.