2013-01-09, 02:41
Medlem
-Wasteland-s avatar
Herregud, snacka om pinsamt framträdande. Den här fjanten måste vara den löjligaste figuren vi har i svensk offentlighet. Ett bevis så gott som något på precis allt som är fel med det demokratiska systemet. Avskaffa skiten nu för helvete, vem fan vill ha sitt liv styrt av Anton Obama Abele?
Citera
2013-01-09, 07:22
Medlem
Sverige2025s avatar
Hahaha! Vilken jävla pajas! Men det är så politiken fungera i Sverige , att alla kör copy cat på varandra.

Se bara på hur Miljöpartiet de korrupta, FP, VPK och C tävlar om hur man skall släppa invandringen fri och dalta med illegala och kriminella invandrare så mycket som möjligt, utan att ens tänka tanke på vilken skada de orsakar på Sverige.

Och det där att de har en dröm.. Det har de väl stulit från Martin Luther King.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenskungtjur
Som sagt ovan så kopierar Anton Abele (M) bitar av olika tal som Obama har gjort. Sveriges politiker fortsätter att förvåna!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mPt0A2MD9Uk
Citera
2013-01-09, 07:27
Bannlyst
Den här går in på andraplats på min topp tio Abele-bedrifter

Pallplatserna i nuläget:

1. Abeles FÖRSTA åtgärd som nytillträdd riksdagsman är att på riksdagens brevpapper skicka tackbrev till Blondin-Bella för den senaste festen.

2. Barack Abele

3. Abele slår på stort och skriver ett debattinlägg på Newsmill om det ökande oprovocerade gatuvåldet - samma vecka som BRÅ släpper en rapport som visar att det oprovocerade gatuvåldet MINSKAR och att risken att drabbas i själva verket aldrig varit mindre i Sveriges historia.
Citera
2013-01-10, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Pinsamt. Skulle möjligen kunna ursäktas om han tidigare i talet refererat till Obama som någon slags inspirationskälla för det han skulle säga, fast knappt ens då. Men om han bara snott det rakt av i förhoppningen att åhörarna skulle tro att han kommit på det, då är han rätt korkad - "we are the ones we've been waiting for" är ju oerhört förknippat med Obama.

Intressant dock att även Obama snodde delar ur talet:
"Just Words. Just not Obama's."
http://www.youtube.com/watch?v=8M6x1H08aFc

Det är ju inte Obama som snott i så fall utan hans talskrivare. Däremot kan jag inte tänka mig att Abele har någon talskrivare.
Citera
2013-01-11, 00:03
Medlem
RagGAnoFs avatar
"Barack Abe..." Videoen er ikke lenger tilgjengelig på grunn av et fremsatt opphavsrettskrav fra Anton Abele.

Var det en privat video? är det inte annars illa om offentliga personer som gör offentliga uttalanden sen kan kräva att video uppspelning av detta ska raderas?
Citera
2013-01-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
"Barack Abe..." Videoen er ikke lenger tilgjengelig på grunn av et fremsatt opphavsrettskrav fra Anton Abele.

Var det en privat video? är det inte annars illa om offentliga personer som gör offentliga uttalanden sen kan kräva att video uppspelning av detta ska raderas?
Är inte helt otroligt att Abele själv har tryckt på för att videon ska tas bort, han gjorde väl samma sak när hans andra videos gjordes till åtlöje, bland annat av Soran Ismail.

Abele är ett stort skämt och en vandrande nidbild av en överklassbrat som lyckats glida in i politiken pga sin pappas bedrifter. Att han både ser ut och beter sig som en byfåne är inte heller till hans fördel.
Citera
2013-01-11, 11:45
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raissac
Är inte helt otroligt att Abele själv har tryckt på för att videon ska tas bort, han gjorde väl samma sak när hans andra videos gjordes till åtlöje, bland annat av Soran Ismail.

Abele är ett stort skämt och en vandrande nidbild av en överklassbrat som lyckats glida in i politiken pga sin pappas bedrifter. Att han både ser ut och beter sig som en byfåne är inte heller till hans fördel.

aha...dumt av mig, kunde för allt i min värld inte tänka mig att man av fri vilja lägger upp en sådan video själv. Men med lite eftertanke så är det vell så klart att det var herr abele som hade laddat upp,då han gång på gång totalt misslyckas med allt.
Citera
2013-01-11, 13:42
Medlem
Felmeddelandet lyder ju faktiskt "Barack Abe... Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från Anton Abele."

Ingen som sparade klippet? Hade varit väldigt tråkigt om klippet försvann.
Citera
2013-01-11, 18:07
Medlem
AlternativeGirls avatar
Så himla underbart av Abele att få youtube att ta bort videon alltså.
Ett tal som han har snott, sedan framfört offentligt.. Kan anta att det inte var han som filmade sitt eget tal, så då är det ju inte ens han som äger de filmsnuttarna. Och har han framfört det offentligt kan han inte direkt klaga på att han är med i videoklippet tycker jag..

Det lades upp på Vimeo också, men raderat därifrån med..
På nyheter 24 kan man iaf se Barack Obamas tal och sedan Anton Abeles så får man jämföra själv. Men "Barack Abele" finns inte kvar tyvärr.

Från Vimeo:
Sorry, "Barack Abele" was deleted at 11:19:29 Fri Jan 11, 2013.
Vimeo has removed or disabled access to the following material as a result of a third-party notification by Anton Abele claiming that this material is infringing: Barack Abele.
Citera
2013-01-11, 18:10
Bannlyst
Han måste kunna argumentera väldigt bra för att få bort filmerna. Är det hans egen produktion?
Citera
2013-01-11, 18:15
Medlem
AlternativeGirls avatar
Filmen har laddats ner från youtube av en person som säger att han snart lägger upp det på youtube igen.
Postar det här direkt då jag ser det!

Så får ni vara beredda, tas nog bort snart igen
Citera
2013-01-11, 18:33
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Han måste kunna argumentera väldigt bra för att få bort filmerna. Är det hans egen produktion?

Håller med, han har ju inget med filmen att göra. som att medverka i tvprogram självmant och se begära att det aldrig får visas.
det här ska han inte komma undan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in