2012-12-31, 01:40
Medlem
LYrexos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?
Antar att du ser ut sådär, det är därför du klagar.

När fan ska ni jävla feminister inse att ni är inte som männen, mannen är starkare och smartare än kvinnor, har alltid varit och kommer alltid vara.

Sen varför är alla feminister så jävla fula? Blir ni feminister på grund av att ni är fula ?
Senast redigerad av LYrexo 2012-12-31 kl. 01:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
För att håriga kvinnor är bland det äckligaste som finns. Jag vill känna attraktion till kvinnor men är det hårigt dör det. Osmakligt helt enkelt.

Din hårfobi skulle minska om fler kvinnor inte rakade sig. Eftersom rakade ben inte direkt är något naturligt utan socialt konstruerat att det är sexigt. Sen behöver väll bara dom kvinnor som du har sex med vara sexiga för dig, dom andra kvinnornas ben/armhålor är väll helt orelevanta.
Citera
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Sen har kvinnor inte börjat raka sig förens på 1900 talet så som alla förstår är det skapat av samhället att tycka rakade ben är snyggt, hade man sätt mer orakade ben hade även det blivit attraktivt.

Faktiskt så har aktiviteten att raka olika kroppsdelar (huvud, ansikte och kropp) hos både män och kvinnor funnits ända sen 3000 f.kr. Och kanske ännu längre tillbaka. Så att det först skulle vara under 1900-talet som kvinnor rakade någon kroppsdel stämmer inte.

OnT: Jag kräver inget av min omgivning eller tycker att kvinnor borde göra något särskilt på den fronten. Var och en får göra det som de anser passar bäst för en själv.

Jag gillar dock utseendet på rakade ben mer än håriga ben. Men det kan inte jag hjälpa mer än att jag gillar färgen svart bättre än rosa.
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2012-12-31 kl. 01:43.
Citera
2012-12-31, 01:41
Medlem
Pegadors avatar
Man vill inte ha hår i maten

Men visst det pågår en objektfiering av kvinnor, men också av män. Alla får se ut som man vill, det finns ingen lag på att raka sig. Men de flesta män föredrar rakade kvinnor och därför rakar sig kvinnor. På samma sätt som att många kvinnor föredrar långa,muskelösa, roliga, trygga, rika osv män.

Det finns krav på båda könen men man hör bara feminister gnälla om det. Trots att det ( enligt mig) är mer tabu att objektifiera en kvinna öppet än en man i Sverige.

Ofta är det även kvinnor som sätter standard för normer hos kvinnor. Men det glömmer man lätt bort.
Citera
2012-12-31, 01:42
Medlem
Jag är inte feminist, men att vara sexig innebär inte slätrakad muff. Då har ni killar fått det om bakfoten.
Att vara sexig är personligheten och hur man för sig själv.
Jag skiter i att min pojkvän är orakad, kan tycka ibland att han kan rensa till det lite men om inte han vill så måste jag acceptera det.

Förut hade jag en liten landningsbana därnere, hade sex med en jämnårig kille och han hade ALDRIG varit med om att någon har haft ett hårstrå därnere.
Och nej, det är inte skönt att ha rakat därnere. Att ha trimmat är däremot det.
Citera
2012-12-31, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Varför tvingar du unga män att ta anabola steroider? sluta upp med det

Kom med vettiga argument för att inte verka som en komplett idiot själv
Citera
2012-12-31, 01:44
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetsominte
Jag är inte feminist, men att vara sexig innebär inte slätrakad muff. Då har ni killar fått det om bakfoten.
Vad folk tycker är sexigt är väl ändå personligt?
Citera
2012-12-31, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LYrexo
Antar att du ser ut sådär, det är därför du klagar.

När fan ska ni jävla feminister inse att ni är inte som männen, mannen är starkare och smartare än kvinnor, har alltid varit och kommer alltid vara.

Sådär?
Smal och sexig eller fet och ful?
Det finns biologiska och sociala skillnader mellan könen men de sociala är fler.
Att sen tro att ett kön är "bätte" än det andra är totalt ologiskt på så många sätt.
Citera
2012-12-31, 01:46
Medlem
LYrexos avatar
Citat:
Sådär?
Smal och sexig eller fet och ful?
Det finns biologiska och sociala skillnader mellan könen men de sociala är fler.
Att sen tro att ett kön är "bätte" än det andra är totalt ologiskt på så många sätt.

Det jag fetmarkerade, Fet och Ful.
Det finns inga snygga feminister, det är bara fula jävlar som måste klaga på någon eller något.
Det är ingen annans fel att ni ser ut som elefanter , det är er eget fel.
Citera
2012-12-31, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Faktiskt så har aktiviteten att raka olika kroppsdelar (huvud, ansikte och kropp) hos både män och kvinnor funnits ända sen 3000 f.kr. Och kanske ännu längre tillbaka. Så att det först skulle vara under 1900-talet som kvinnor rakade någon kroppsdel stämmer inte.

Intressant och det har du säkert rätt i!
Men fortfarande så var det en väldigt liten procent som rakade sig 3000 före kristus (vilket inte ens är jättelänge histoiskt sätt). Så det är ändå inte något evulitons mässigt att det är attraktivt med rakade kroppsdelar.
Citera
2012-12-31, 01:47
Medlem
Phillemans avatar
Det handlar inte om att "ska", det handlar om att det är mer attraktivt utan hår. För mig är det en svart-vit zon, utan hår = najs, djungel = blä. Jag kan inte rå för hur jag reagerar på saker. Det är samma sak för oss män, jag tycker inte det är så jävla kul att raka mig i ansiktet var och varannan dag men jag vet att jag ser ut som en jävla lodis om jag struntar i det en vecka och jag tycker själv att det ser för jävligt ut.

Problemet är att du själv inte tycker det är snyggt med hår, men du försöker få det till att vi tvingar dig att raka dig när du gör det frivilligt för att känna dig attraktiv, precis som när jag rakar mig. "Men samhället skapade normerna", ja så är det, och det kan vi inte ändra på. Normer är normer, du kan inte ta på dom och det tar tid att ändra

Sen att jag inte skulle bry mig om hår om jag verkligen gillade kvinnan spelar ingen roll, jag tycker fortfarande det är bättre utan hår. Precis som jag föredrar chokladglass framför vaniljglass, smak.
Citera
2012-12-31, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Vad folk tycker är sexigt är väl ändå personligt?
Jag anser faktiskt inte att det rakade modet är personligt.
Tjejer vågar ju knappt ha stubb därnere, det är rätt hemskt enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in