2012-12-29, 11:38
Medlem
Hee-mans avatar
Jag ska nog åka till Sveg för att plugga om ungefär en vecka. Ni kanske undrar vad jag ska dit och göra? Jo, jag vill länge velat bo vid skogen och uppåt i landet. Älskar naturen.

Men har bott i en storstad i många år nu, och är van vid vad storstäder har. Vet någon här hur det är att bo/plugga i Sveg? Fnns det någon lampsportklubb som tex boxning, kickboxning eller thaiboxning? Gym vet jag finns, så det är något i alla fall något. Kanske någon här som bor där? Eller har bott där?

Är det mycket invandrare?

Tacksam för svar! :
Citera
2012-12-29, 12:24
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Plugg i Sveg?

Det finns väl en pizzeria ett sibylla och en fartkamera. Vad finns det för skola där?
Citera
2012-12-29, 12:26
Medlem
Hee-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU55
Spelar det nån roll om det finns mycket invandrare eller? Du ska ändå plugga ?

Ja, det skulle vara skönt utan invandrare. Det spelar väl ingen roll om jag ska plugga eller arbeta, vill helst veta ändå.
Citera
2012-12-29, 12:28
Medlem
Hee-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Plugg i Sveg?

Det finns väl en pizzeria ett sibylla och en fartkamera. Vad finns det för skola där?

Haha Det finns en folkhögskola där, och plugga en del ämnnen jag inte har för att sedan plugga annat. Och ville då också passa på att testa vid skogen, har velat det i det flera år nu.
Citera
2012-12-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hee-man
Ja, det skulle vara skönt utan invandrare. Det spelar väl ingen roll om jag ska plugga eller arbeta, vill helst veta ändå.

Tänk på din utbildning och framtiden istället, inte på invandrare. Lycka till
Citera
2012-12-29, 12:31
Medlem
Lär inte finnas en enda invandrare i Härjedalen så på den fronten är det lugnt.. Dock är det föga troligt att det finns någon kampsports klubb, men vad vet jag.
Citera
2012-12-29, 12:37
Medlem
Hee-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU55
Tänk på din utbildning och framtiden istället, inte på invandrare. Lycka till

Anledningen till att jag ska plugga några betyg samt läsa några nya, är för att på min förra skola var de kanske 70% invandrare. Jag klarar inte av deras skrik och attityder. De bidrog till att jag inte kunde koncentrera mig, kalla mig vad du vill. Men jag vill studera utan gapiga invandrare. Vill ha lugn.
På lektionerna hörde man ständigt detta folk utanför klassrummet, och sa man åt dem, var man såklart rasist.

- Varför säger du bara till oss för?! Jävla rasist , sa de alltid.
- För det är ju bara ni som inte klarar av att sköta er, brukade jag/andra säga.

Men jag ville mest veta lite fakta om saker i Sveg, inte att det skulle bli en tråd om invandring. Det finns det redan gott om. Ingen mer med erfarenhet av Sveg?
Citera
2012-12-29, 12:46
Medlem
Hee-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Lär inte finnas en enda invandrare i Härjedalen så på den fronten är det lugnt.. Dock är det föga troligt att det finns någon kampsports klubb, men vad vet jag.

Jag kollade nyss lite å google, hittade ingenting om någon kampsport i Sveg, dock finns de gym/simhall och sådant. Men kanske kan ta med min utrustning och köra i någon gympasal eller något. Få någon att bli intresserad och köra sparring
Citera
2012-12-29, 12:56
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hee-man
Haha Det finns en folkhögskola där, och plugga en del ämnnen jag inte har för att sedan plugga annat. Och ville då också passa på att testa vid skogen, har velat det i det flera år nu.

Okej, du funderade aldrig på att plugga på folkhögskolan utanför Åre om du gillar friluftsliv?
Citera
2012-12-29, 13:35
Medlem
Hee-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Okej, du funderade aldrig på att plugga på folkhögskolan utanför Åre om du gillar friluftsliv?

Kom på detta bara för några dagar sen, då en berättade att detta ställe kan vara perfekt för mig när jag berättade vart jag ville. Jag tror inte de finns så många andra skolor jag kan få komma in på med endast cirka 2 veckor innan skolstarten. Så jag hann inte riktigt kolla runt, men denna plats verkar perfekt, ville mest veta vad som fanns att göra. Tex olika träningslokaler.
Citera
2012-12-29, 13:49
Medlem
Westridges avatar
Hittar du någon pizzeria samt kampsportsklubb i Sveg finns det garanterat utlänningar där

Men förmodligen så ska du nog se upp för kepsbärande volvoraggare med munnen full med snus
Citera
2012-12-29, 14:02
Medlem
Hee-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Hittar du någon pizzeria samt kampsportsklubb i Sveg finns det garanterat utlänningar där

Men förmodligen så ska du nog se upp för kepsbärande volvoraggare med munnen full med snus

Haha jo, kan tänka mig det. Jag får ta och akta mig. Jag vet än så länge att det finns simhall, gym och bio. Vet ni något mer så skriv gärna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in