2011-02-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onliiine_
Vill inte helt avfärda den här teorin. Men vill ändå ställa några frågor:
  • Vad finns vid jordens ände?
  • Vad händer om man "faller ner"?
  • Kan man falla ner? Isf vad är det som skapar en gravitational push? Alltså vilket objekt skapar en timespace-curve som därefter skapar graviation neråt?
  • Isf, vart kommer allt vatten ifrån ? Allt vatten på jorden måste ju rinna ner och försvinna? Eller nån kanske byggt murar?
  • ÄR DET NÅGON PÅ FLASHBACK SOM HAR LUST ATT GÖRA SOM FÖREGÅENDE TALARE OCH SKICKA UPP EN BALLONG MED KAMERA OCH STREAMAD VIDEO FÖR ATT VERKSTÄLLA TEORIN ?
1. Läs tråden
2. Läs tråden
3. Läs tråden
4. Läs tråden
5. Det finns långt mycket lättare sätt att falsifiera flat earth-teorin, att storcirkelekvationen ger kortast färdväg är ett exempel som nyttjas dagligen inom flyg- och sjötrafik.
Citera
2011-02-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
1. Läs tråden
2. Läs tråden
3. Läs tråden
4. Läs tråden
5. Det finns långt mycket lättare sätt att falsifiera flat earth-teorin, att storcirkelekvationen ger kortast färdväg är ett exempel som nyttjas dagligen inom flyg- och sjötrafik.

Kanske borde gjort det, men du hade faktiskt kunna ersätta tiden med att skriva det, med svar på mina frågor

Jo men det är ju inte direkt konkret om man inte har vetenskapliga bevis för det som vi kan bekräfta genom att läsa dom. Kan ingen bara skicka upp en ballong då ?
Citera
2011-02-15, 16:34
Medlem
Citat:
Jo men det är ju inte direkt konkret om man inte har vetenskapliga bevis för det som vi kan bekräfta genom att läsa dom.
Det är jävligt konkret och var du inte en okunnig latdjävel hade du med minimal ansträngning kunnat verifiera detta själv.
Citat:
Kan ingen bara skicka upp en ballong då ?
Det är ungefär den sämsta metoden av alla för att verifiera att jorden är rund
Citera
2011-02-15, 16:49
Medlem
Citat:
Det är jävligt konkret och var du inte en okunnig latdjävel hade du med minimal ansträngning kunnat verifiera detta själv.

Jag ser mig inte direkt som varken okunnig eller lat. Visst, det går att kolla upp dokument på internet, men sen kommer ju frågan hur trovärdig källan är. Men att slänga upp en kamera för att filma jorden från långt håll ger ju en väldigt konkreta bilder för att verifiera att jorden är rund.

Citat:
Det är ungefär den sämsta metoden av alla för att verifiera att jorden är rund
Antar att eftersom du vet detta har du forskat en del i ämnet, och att du själv slängt upp en ballong och därefter insett att det är den dummare metoden av dina metoder du prövat?

Skulle inte tro det, jag är bara ute efter att se hur dom som tror på denna teori förklarar den, vad för konkret bevis dom har för den, och deras reaktion om man konkret bevisar att jorden faktiskt är rund.

Mao: vill att folk i denna tråd som tror på den ska övertyga mig med konkreta bevis, inte skicka mig på skattjakt å leta bevis själv, då det inte är teorin i sig jag är intresserad av.
Citera
2011-02-15, 18:06
Medlem
Citat:
Antar att eftersom du vet detta har du forskat en del i ämnet, och att du själv slängt upp en ballong och därefter insett att det är den dummare metoden av dina metoder du prövat?
Jag behöver inte genomföra ett experiment för att kunna utvärdera det. Jag har nog stor förkunskap för att exakt kunna förutsäga resultatet. Gyroeffekterna från jordens rotation är långt bättre belägg för en rund jord. Precis som exemplet med storcirkelekvationen som jag nämnde tidigare.

Citat:
Skulle inte tro det, jag är bara ute efter att se hur dom som tror på denna teori förklarar den
Det gör dom inte, dom försvarar den endast mot bättre vetande.

Citat:
Mao: vill att folk i denna tråd som tror på den ska övertyga mig med konkreta bevis, inte skicka mig på skattjakt å leta bevis själv, då det inte är teorin i sig jag är intresserad av.
Då är du i fel forumsdel. Jag har aldrig varit med om att någon "troende" har presenterat ett trovärdigt belägg för sina teorier när det gäller rent fysiska fenomen.
Citera
2011-02-15, 18:09
Medlem
Citat:
Jag behöver inte genomföra ett experiment för att kunna utvärdera det. Jag har nog stor förkunskap för att exakt kunna förutsäga resultatet. Gyroeffekterna från jordens rotation är långt bättre belägg för en rund jord. Precis som exemplet med storcirkelekvationen som jag nämnde tidigare.

Det gör dom inte, dom försvarar den endast mot bättre vetande.

Då är du i fel forumsdel. Jag har aldrig varit med om att någon "troende" har presenterat ett trovärdigt belägg för sina teorier när det gäller rent fysiska fenomen.

Hehe, nej, inte jag heller. Bara intresserad av vad dom säger.
Fel forumsdel? Ska jag skapa en ny tråd i fysikdelen för att be dom förklara sin teori med konkreta bevis? Nej, det passar bättre här.
Citera
2012-10-18, 03:14
Medlem
FishHeads avatar
spelar de någon roll om jorden är platt då?
Citera
2012-10-18, 08:51
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FishHead
spelar de någon roll om jorden är platt då?

Bara om man flyger i ett väderstreck och hoppas komma till samma plats efter ett 'varv'.
Citera
2012-10-18, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Bara om man flyger i ett väderstreck och hoppas komma till samma plats efter ett 'varv'.

Om man är fågel ja.
Citera
2012-10-18, 08:58
Medlem
Flat Earth Society har funnits hur länge som helst. De menar inte det på allvar. Det har aldrig varit annat än en sort spexgrej. En kul klubb för några halvstörda nördar som vill skämta lite. Det finns precis ingenting att debattera.
Citera
2012-10-18, 11:38
Medlem
FishHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden

Så sålänge jag inte är karlssonpåtaket så är de rätt latch?
Citera
2012-12-21, 10:36
Medlem
Hamstern12s avatar
Jorden är inte rund

Sedan början har vi sökte efter svaren på denna värld. Det började med att genom logisk förståelse bygga pyramiderna genom logik att jorden är platt därför gick det enligt planen att forma pyramiderna i den form de har även idag. Detta har lett utvecklingen till en vision om en rund planet. Dock kan ingen se hela klotet genom ögonenens form. De som byggde pyramiderna hade den teorie om att även universum har en gräns en punkt som går att korsa till en annan värld. Så istället på att satsa energi på att ta oss till mars osv. borde vi undersöka universums gräns. För är världen rund måste även universum vara rund. Eftersom allt måste isådantfall strävamot en gravitations punkt som måste finnas i centret av denna värld. Försöka utvinna ljusets energi för att få oss komma upp till ljusetshastighet så vi kan resa över till den nya världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in