2012-12-09, 15:30
Medlem
Tjenare!

Att tjäna pengar på online-enkäter verkar mycket trevligt. Detta ser jag självklart inte som i närheten av en primär inkomst utan som en liten hjälpsam bonus för oss studerande.

Jag letar efter bra, seriösa survey-sidor som gör sina utbetalningar via Paypal, inget annat.
Någon som har lite erfarenhet eller rekommendationer?

Om ni inte gör surveys, har ni något annat sätt ni tjänar småkontanter på online?
Citera
2012-12-09, 15:51
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Jag undrar faktiskt samma sak så nu får vi vänta och se..
Citera
2012-12-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghandpivot
Tjenare!

Att tjäna pengar på online-enkäter verkar mycket trevligt. Detta ser jag självklart inte som i närheten av en primär inkomst utan som en liten hjälpsam bonus för oss studerande.

Jag letar efter bra, seriösa survey-sidor som gör sina utbetalningar via Paypal, inget annat.
Någon som har lite erfarenhet eller rekommendationer?

Om ni inte gör surveys, har ni något annat sätt ni tjänar småkontanter på online?

Har för mig att prizerebel.com har det om jag inte minns helt fel.
Citera
2012-12-09, 17:05
Medlem
Smakkers avatar
Registrerade mig på sidan Cashcrate.com för 2 år sedan, fick en massa meddelanden om surveys osv, men du tjänar LÅNGT ifrån pengarna de säger du kommer tjäna. Som max drog jag in 12 dollar på 4 timmars svarande på frågor osv.
Citera
2012-12-09, 18:00
Medlem
rutger9999s avatar
Discshop.se har sin Discshop-panel där man tjänar pengar på att besvara enkäter som skickas till mailen några gånger i veckan. Har kanske gett mig 90 kr på 10 månader så det är inga stora pengar det handlar om. Man kan alltså inte pensionera sig på inkomsten.
Citera
2012-12-10, 12:32
Medlem
*Google. *Tjäna pengar på online enkäter
Citera
2012-12-14, 00:26
Medlem
ganska sugen på lite extra pengar! ingen som vet?
Citera
2012-12-15, 22:42
Medlem
Förstår inte företag som köper dessa enkäter. Resultatet som de får är "bara skit" eftersom de som svarat på enkäten inte utgör ett statistiskt medel över befolkningen. Dessutom så svarar deltagarna så snabbt som möjligt utan att egentligen bry sig om vad de svarar. Detta medför att kvaliteten är noll och resultatet på enkäten är omöjligt att använda för företaget.
Citera
2012-12-15, 23:08
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Förstår inte företag som köper dessa enkäter. Resultatet som de får är "bara skit" eftersom de som svarat på enkäten inte utgör ett statistiskt medel över befolkningen. Dessutom så svarar deltagarna så snabbt som möjligt utan att egentligen bry sig om vad de svarar. Detta medför att kvaliteten är noll och resultatet på enkäten är omöjligt att använda för företaget.

Jag fyllde i en enkät förra månaden för en gratis trisslott, inte tusan tittade jag på frågorna. Det är samma princip som när man registrerar sig på sajter, man ljuger av princip, ofta bor jag i Afghanistan för det är det första alternativet. Jag vann tio kronor och bytte den mot en korv på Hemköp.
Citera
2012-12-15, 23:53
Medlem
GG0s avatar
Jag har kört mycket på det här.
Jag fick enkäter nåra gånger i veckan kanske 5-6 stycken i veckan. De ger kanske 0.5 - 1kr styck.
Ungefär 4 av 10 registrerades aldrig till mitt saldo.
De som skulle ta 5 minuter tog igentligen 25minuter, även då jag inte brydde mig om frågorna.

Efter 6 månader hade jag tjänat ihop 50kr.
Jag fick faktiskt ut min 50lapp också.

Min slutsats är att inte ägna min tid mer till detta. hahahaha
Citera
2012-12-16, 08:30
Medlem
borrizs avatar
Jag håller med ovanstående. Onlienenkäter kan ses som ett tidsförfriv med en liten belöning i slutändan men absolut ingenting som det går att leva på.

En naturlig följdfråga:
Vet någon vad som gäller på det fiskala plantet, hur mycket får man tjäna innan skatteverket drar öronen åt sig.
Citera
2012-12-16, 18:43
Medlem
Har också testat på detta nu i ca 4 månader. Är med i ca 10 paneler. Får 4-8 undersökningar i veckan.

Undersökningarna kan ge allt ifrån 3-25 kr beroende på längd, och tar mellan 2-30 min att göra. Kan vara att man ska svara på frågor om mobiloperatörer, elleverantörer, bilvanor, tvättmedel, dryckesvanor osv.

Är inte alla som man får slutföra, då det krävs att man passar in i målgruppen som undersökningen avser. Har lyckats skrapa ihop ca 800 SEK. Det är alltså inga snabba cash, men ger lite extra pengar i kassan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in