2012-12-10, 13:38
Medlem
Hej. Alltså jag har konstanta tankestörningar och handlingar. När jag ska prata så blir det tankeblock eller stopp liksom. Glömmer av vad jag ska säga och stannar upp men kan inte få ut orden. Det känns som en black out eller något. Detta är oftast om jag ska prata i tele eller i verkligheten med någon människa jag inte känner så är det som om hjärnan säger " gör detta pinsamt, glöm av vad du ska säga, bli tyst! bli röd i ansiktet" så blir jag det, hjärnan vägrar tänka på det jag pratar om. Kan bli svårt att svara på frågor. Samma om jag ska göra något praktiskt som uppkörningen.. jag kuggade två ggr men får liksom stopp som att " glöm" hur du ska göra, växla osv.. Detta är fruktansvärt. Ställer till i vardagen.. Jag har bordelinestörning och ocd tänker mycket på va andra säger och vad dem menar med det egentligen.. Allt är bara massa störda känslor och tankar. Känns som ngn bestämmer över mig, som om allt är förutbestämt. Därför jag tror att jag aldrig kommer att få hjälp för det här, för mina tankar styr mig och slåt allting. Inget kommer få mig att sluta blockera mina tankar.. seriöst hur ska jag göra. ?Mår piss av det här. Vad är det här??
Citera
2012-12-10, 14:06
Medlem
Carelesss avatar
Psykologi och psykiatri --> Psykiska problem
/Moderator
Citera
2012-12-10, 14:20
Medlem
va menar du ?
Citera
2012-12-10, 15:20
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoeniix
va menar du ?
Att tråden flyttades från Psykologi och psykiatri till Psykiska problem.
Citera
2012-12-10, 15:32
Medlem
Vad får du för behandling för din OCD?
Citera
2012-12-11, 10:17
Medlem
aha okey, haha är ny på det här. Hänger inte riktigt med. :)

Jag skulle fått behandling DBT men har inte blvit av ännu då alla terapeuter osv är sjukskrivna. Mina kontakter på öppenvårdsteamet har lite humm om bl.a mina tankestörningar men det finns ju inte direkt något dem kan göra. Jag får ingen hjälp direkt. Det spelar inte någon roll med terapi känns det som för den här makten kommer ju för evigt vara där..
Citera
2012-12-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoeniix
aha okey, haha är ny på det här. Hänger inte riktigt med.

Jag skulle fått behandling DBT men har inte blvit av ännu då alla terapeuter osv är sjukskrivna. Mina kontakter på öppenvårdsteamet har lite humm om bl.a mina tankestörningar men det finns ju inte direkt något dem kan göra. Jag får ingen hjälp direkt. Det spelar inte någon roll med terapi känns det som för den här makten kommer ju för evigt vara där..

Fast terapin kan nog ha riktigt bra effekt för dig, hoppas den kommer igång snart.
Citera
2012-12-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shotgun Kjell
Fast terapin kan nog ha riktigt bra effekt för dig, hoppas den kommer igång snart.

får hoppas på det ! tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in