Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Asså, köra med sommardäck nu, är det ens möjligt. Av olika anledningar körde jag med sommardäck när första snön kom förra veckan

, och trots jag har fyrhjulsdrivet så var det inte allt för lätt att ta sig fram. Bromssträckan lärde man planera med en 50m ungefär vid 50 körning. Dessutom var det väldigt lätt att få sladd när man svängde... upptäckte jag he he
Har man dessutom en skruttig italien-bil med framhjulsdrift finns det väl inte ens något annat alternativ än att stå kvar på garageuppfarten - och spinna
Min 945 står hemma på uppfarten med sommardäck på, dock med vinterdäck liggandes i skuffen. Behöver krängas på fälgar.
Jag har valt att inte köra på de riktiga vägarna, utan kör mina föräldrars bil till jag har krängt dem, utan har bara provat köra lite på skogsvägarna/vägarna runt vårt hus. Bor ute på landet.
Det är ett helvete. Spinner på alla växlarna, glider åt sidorna direkt du nuddar gasen och en bromssträcka i stil med som du säger, en meter per kilometer. Abs-systemet går igång direkt när man lägger foten på bromspedalen.
Riktigt äckligt är det och jag kan inte förstå hur folk vågar köra med sommardäck på vintern.