2012-12-03, 16:41
Medlem
Det känns ärligt talat som att det är Kristiansson och Kvant som varit i farten, och har gripit de här personerna som misstänkta för mord därför att de fanns på plats. Jag tror NL kom förbi, fann sin bror mördad och ringde polisen. EE bodde i sitt hyrda rum och blev väl om inte annat väckt av antingen NL eller när polisen kom dit.
Citera
2012-12-03, 16:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Mest sannolikt så har brodern inget med mordet att göra, troligtvis kom han förbi eller blev ditringd av den inneboende.

Det är inte heller troligt att den inneboende skulle ha något med mordet att göra heller, varför stanna kvar och dessutom lämna bevis kvar för att något brott har inträffat.

Antagligen blir brodern släppt snart och troligtvis kanske även den inneboende.

Den inneboende kan ju ha varit ute på lördagsnatten och kommit hem och ramlat i säng för att springa på liket på söndagsmorgonen, då han ringer brodern som kommer förbi.

Att de tillsammans skulle utgöra ett mördarpar är helt osannolikt.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-12-03 kl. 17:05.
Citera
2012-12-03, 16:53
Avslutad
E*kil känns ju rent spontant av hans Facebook som en "normal" grafisk designer nörd. Inte direkt den typen som skulle tejpa fast någon och avrätta i kallt blod. My two cents.
Citera
2012-12-03, 17:04
Medlem
LaScalas avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15870365.ab

Vd:n hittades mördad i sin egen villa.

Polisen misstänker att två män, 71 och 28 år, *planerat mordet noga.

– Det var fynd på *platsen och deras inledande berättelser som gjorde att de blev anhållna, säger åklagare Carl Asterius.
Citera
2012-12-03, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandspartisanen
Kristiansson och Kvant

Vilka är de?
Citera
2012-12-03, 17:11
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Vilka är de?

Sjöwall/Wahlöös böckers motsvarighet till Kling&Klang
Citera
2012-12-03, 17:33
Medlem
Jag kan flika in med lite intressant fakta. Jag har haft Egil Eskilsson som föreläsare nu i ett antal veckor i skolan. (Föreläser i Autodesk Maya) Och idag så ringde polisen och sa att Egil inte kunde komma till föreläsningen. Anledningen fick han inte säga. Så då är det ju väldigt säkert att det är han som är en av de två anhållna. Känns riktigt sjukt att man kan ha suttit i ett litet klassrum med en mördare i flera veckor.
Citera
2012-12-03, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Vilka är de?
En närmare presentation av herrarna.
Citera
2012-12-03, 17:48
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegeffs
Jag kan flika in med lite intressant fakta. Jag har haft Egil Eskilsson som föreläsare nu i ett antal veckor i skolan. (Föreläser i Autodesk Maya) Och idag så ringde polisen och sa att Egil inte kunde komma till föreläsningen. Anledningen fick han inte säga. Så då är det ju väldigt säkert att det är han som är en av de två anhållna. Känns riktigt sjukt att man kan ha suttit i ett litet klassrum med en mördare i flera veckor.

Nja..mördare blev han ev. i helgen. Du har varit utom fara.
Citera
2012-12-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Nja..mördare blev han ev. i helgen. Du har varit utom fara.

Om det nu är han (jag påstår inget), så kan han väl lika gärna ha kunnat gjort det förr? Men ja, det känns sjukt ändå :P
Citera
2012-12-03, 17:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegeffs
Om det nu är han (jag påstår inget), så kan han väl lika gärna ha kunnat gjort det förr? Men ja, det känns sjukt ändå :P

Vet du att han ens har gjort det nu då, det är väl fortfarande lite vagt allting för att peka ut någon som mördare i dagsläget.
Citera
2012-12-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vet du att han ens har gjort det nu då, det är väl fortfarande lite vagt allting för att peka ut någon som mördare i dagsläget.

Som jag sa. Jag har inte pekat ut honom eller något. Men eftersom att Polisen ringde våran lärare imorse och sa att Egil inte kunde komma, men enligt sekretess inte kunde säga varför. Och sen får man se allt detta. Säger inte att han har gjort det. Men det känns mer och mer som att han är en av de anhållna.

Både åldern och plats stämmer ju också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in