2012-11-30, 23:01
Medlem
glaspsykes avatar
Godkväll gott folk!

Har ett gammalt hederligt vitt Xbox 360 som är cirkus 4 år gammalt och kör idag Fifa 13, som den fotbollsälskaren jag är. Tyvärr så har mitt Fifa 13 börjat säga emot; "The disc is unreadable". Det dyker oftast upp direkt när jag startat spelet och just valt språk, men kan även dyka upp mitt i en match om jag ens kommit så långt. När det är på G att ske går xboxens läte från gräsklippare till knäpptyst.

Hur gör jag för att fixa problemet? Har någon du också drabbats av detta? Om du fixat problemet, hur? Rengöra skivan som det står fungerar inte.

mvh
Citera
2012-11-30, 23:23
Medlem
Har du testat att installera spelet på HDD:n för att se om någon ändring sker?
Citera
2012-11-30, 23:49
Medlem
glaspsykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Har du testat att installera spelet på HDD:n för att se om någon ändring sker?

Har inte testat. Håller på att installera just nu.

mvh
Citera
2012-11-30, 23:53
Medlem
glaspsykes avatar
Det kom upp en liknande "TDIU" under installationen, börjar om.

mvh
Citera
2012-12-01, 00:05
Medlem
skivan är skadad, om du känner någon som har spelet låt de komma över till dig och installera spelet på din xbox då borde du kunna spela utan några problem med din skiva!
Citera
2012-12-01, 00:13
Medlem
glaspsykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namemelater
skivan är skadad, om du känner någon som har spelet låt de komma över till dig och installera spelet på din xbox då borde du kunna spela utan några problem med din skiva!

Den stannade på 37% varenda av de tre försöken att installera skivan, så visst är den skadad. Ser dock ingen repa el. liknande.

Som ni kanske märkt är jag egentligen ett dugg insatt i detta, men jag tackar för hjälpen!

mvh
Citera
2012-12-01, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaspsyke
Godkväll gott folk!

Har ett gammalt hederligt vitt Xbox 360 som är cirkus 4 år gammalt och kör idag Fifa 13, som den fotbollsälskaren jag är. Tyvärr så har mitt Fifa 13 börjat säga emot; "The disc is unreadable". Det dyker oftast upp direkt när jag startat spelet och just valt språk, men kan även dyka upp mitt i en match om jag ens kommit så långt. När det är på G att ske går xboxens läte från gräsklippare till knäpptyst.

Hur gör jag för att fixa problemet? Har någon du också drabbats av detta? Om du fixat problemet, hur? Rengöra skivan som det står fungerar inte.

mvh

Hade samma problem själv innan men det var bara brännarhastigheten som var fel.
brände då i 2,4 och när man läste på och ringde dom som kan det bättre så skulle man bränna i 4
istället.förmodar att du har ihas-brännaren.
Citera
2012-12-01, 11:49
Medlem
Mastodontishs avatar
Alternativ 1: Skivan är repig och kan inte läsas korrekt.

Alternativ 2: Lasern i läsaren börjar sakta men säkert ge upp och har svårigheter att läsa av skivorna korrekt.

Så för att bestämma vilken testar du andra skivor och ser om det bli samma problem. Om ja så är alt.2 ditt svar, annars alt.1.
Citera
2012-12-01, 11:49
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devil6
Hade samma problem själv innan men det var bara brännarhastigheten som var fel.
brände då i 2,4 och när man läste på och ringde dom som kan det bättre så skulle man bränna i 4
istället.förmodar att du har ihas-brännaren.

Står ingenstans att det handlar om backups.
Citera
2012-12-01, 13:55
Medlem
glaspsykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Alternativ 1: Skivan är repig och kan inte läsas korrekt.

Alternativ 2: Lasern i läsaren börjar sakta men säkert ge upp och har svårigheter att läsa av skivorna korrekt.

Så för att bestämma vilken testar du andra skivor och ser om det bli samma problem. Om ja så är alt.2 ditt svar, annars alt.1.

Har ett tjog andra spel som går att spela utan problem, Fifa 13-skivan har endast någon enstaka liten repa. En ynka repa som vilken skiva som helst.

mvh
Citera
2012-12-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Står ingenstans att det handlar om backups.

nej förvisso så står det inte att det handlar ocm backups men man kan ju anta det för
annars hade man väl gått in där man köpte spelet och lämnat tillbaka det eller?
Citera
2012-12-01, 21:04
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaspsyke
Har ett tjog andra spel som går att spela utan problem, Fifa 13-skivan har endast någon enstaka liten repa. En ynka repa som vilken skiva som helst.

mvh

Kan vara i en viktig sektor på skivan. De nya xboxspelen (XGD3) är så oerhört överbelastade att de verkligen lirar på gränsen.
Testa polera underdelen med tandkräm eller liknande. Funkar inte det kan man slipa om underdelen med rätt maskin (brukar kosta någon tjuga).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in