2006-04-23, 19:57
Medlem
Big Anghammarads avatar
Som rubriken lyder; vilka filmer har du sett flest gånger, hur många gånger, varför och tänker du se dem igen?

Själv har jag sett Battle Royale över 15 gånger, vet inte exakt och det hade varit svårt att säga i vilket fall eftersom jag har sett delar av den flera gånger utan att se hela. Jag kommer se den flera gånger till, eftersom det är en utav de skönaste filmer jag vet.

Pulp Fiction har jag nog sett ungefär åtta gånger, och kan tänka mig att se igen eftersom det är en skön film att slökolla på.

Fight Club har jag nu sett fem gånger och tänker definitivt se den flera gånger eftersom den är underbar och får mig att tänka och känna.

Hoppas detta inte är en uttjatad topic, isf; lås.
Citera
2006-04-23, 19:59
Medlem
Rakiis avatar
Terminator 2 - ca 20 ggr +
Motorsågsmassakern - 15 ggr +
Pulp Fiction - 12 ggr+
Donnie Darko - 10 ggr +
Citera
2006-04-23, 20:25
Medlem
pentrys avatar
Gummo och Barfly åker på många gånger i fyllan. Då jag är full ganska ofta har jag sett respektive ett antal gånger. Exakt siffra kan jag dock ej ge.....
Citera
2006-04-23, 20:36
Medlem
starwars IV toppar min lista med cirka 20ggr. därefter kommer starwars V och VI, fight club, boondock saints, fucking åmål, requiem for a dream och några andra på 10-15 gånger.

EDIT: Vet inte om det räknas, men jag har ju lätt sett Disneys Robin Hood och Djungelboken samt Dunderklumpen minst 20 ggr var när jag var liten.
Citera
2006-04-23, 20:54
Medlem
Blå Rutas avatar
Förutom filmer man glodde på när man var liten?

Star Trek: First Contact, massa gånger, dock mest början och sedan spolar man till slutet. Mittendelen orkar man inte glo på.

Top Gun: Klassiker, så cool, så gay... Såg den 4 gånger på en dag i lumpen. Ja, jag låg i flottan.

Cocktail: När vi ändå är inne på Cruise. Såg den massa gånger med en barndomspolare. Första gången man såg nassarna på en snygg tjej i en film!

Terminator II: Också klassiker, förmodligen bästa filmen i historien. "Living tissue over metal endoskeletton"
Citera
2006-04-23, 21:33
Medlem
WorlocKs avatar
Rocky IV - Näst intill så jag såg den varje dag under ett helt sommarlov som liten. Ivan Drago-stubb skaffade man sig och sprang hem från kompisar på klassiskt Rocky-vis, svingandes i luften.

Trainspotting
- Upp mot 20 gånger med en polare som gillade den precis lika mycket. Garvade högt åt samma saker varje gång man såg den.

Hana-Bi
- Säkert upp mot 10 gånger. En typisk film folk knappast skulle kolla på flera gånger, antar jag iaf. Brukar ha den på i bakgrunden när jag målar, fast då kollar man ju inte direkt.

Bloodsport - Ojoj, denna har jag sett många gånger. Säkert 4-5 gånger bara i år. När jag var liten kollade jag och en kompis på denna och bestämmde oss för att gå ut och sparras lite. Självklart gjorde man värsta roundkicken rakt på näsan på polaren så det forsade blod. Videovåld är faktiskt farligt.
Citera
2006-04-23, 21:35
Medlem
Hoppsan, ja jag har sett Star Wars Episod 4 & 6 en hel del gånger, 5an sög ju som bekant. De blir säkert uppemot 40 ggr utan risk för överdrift.. Inte sett Episod II ännu dock..

Annars så får jag säga att jag inte ser Filmer om och om igen som man kunde göra när man var yngre. Fler tv-kanaler och hands on access till andra filmer ser jag som förklaringen till det.

Bravehart ~ 20 ggr http://www.imdb.com/title/tt0112573/
Hitchcocks Psycho ~ 15 ggr http://www.imdb.com/title/tt0054215/
Star Wars IV ~ 40 ggr http://www.imdb.com/title/tt0076759/
Star Wars VI ~ 40 ggr http://www.imdb.com/title/tt0086190/

Sen får man ju även nämna filmer som Terminator I o II, Jurassic Park I, Sagan om Ringen I, II, III, Star Trek Filmerna 1-8, The Big Lebowski, Och ja listan kan bli lång med allehanda mainstreamfilmer man har sett åtminstone 5 gånger.

Då måste jag ändå ta tillfället i akt att nämna en bubblare som _inte_ är\ses som mainstream. Det är filmen Dobermman, http://www.imdb.com/title/tt0118996/ En fransk action med En ond snut och en ännu ondare brottsling som strider emot varanndra med allehanda medtoder i Paris förorter. Den har jag MINST sett 25 Gånger och hade satt på den nu om det inte bara hade varit för att jag inte har den på DVD, och vem har ens en vhs inkopplad nu för tiden
Citera
2006-04-23, 21:37
Bannlyst
Sällskapsresan säkert 40 ggr... 35 av gångerna på VHS, som var rejält hoppig de sista gångerna. Nu har jag skaffat filmen på DVD
Citera
2006-04-23, 22:13
Medlem
DarkNightOfOsts avatar
A clockwork orange - ca 50ggr För att det är världens bästa film och den växer varje gång jag ser den.

The Big Lebowski - ca 20ggr För att den får mig att må bra och den är välskriven och välspelad.

Sen är det så klart en massa filmer man ser om och om igen men dom här två återkommer jag till minst en gång i halvåret och verkligen tittar på dom.
Citera
2006-04-23, 22:19
Medlem
Gasraumoperators avatar
Signs har jag nog sett flest gånger. Jag såg den två dagar i rad på bio och har sett den en jävla massa gånger hemma på DVD. Wohoooooooooo!
Citera
2006-04-23, 22:20
Medlem
bozze4evigts avatar
The Boondock saints mellan 10-15 gånger!!
Citera
2006-04-23, 22:23
Medlem
Resistances avatar
Zingo mellan 200-300 gånger (om inte mer). Ett tag kunde jag hela filmen utantill. Smala Sussie är också en film som jag har sett väldigt många gånger. Fast Zingo har jag sett mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in