2012-11-30, 23:13
Medlem
iSawas avatar
VARNING ett par som kallar sig Eva och Richard Goldstein eller Richard Budarzcyk som vill köpa hundar av mindre ras på avbetalning är bedragare. De säger att Eva är syster till Richard samt att hon nyss separerat från sin man. Eva vill köpa en hund till sin dotter som fyller 12 år. Mannen som kallar sig Richard säger att han skall stå för betalningen samt övrig kostnader för hunden. Mycket propert klädda, vältaliga samt av utländsk härkomst Mannen är ca: 170-175 cm krallig, bastant kroppsbyggnad, håret prydligt bakåtslickat ca 5 cm långt, lite rund ansiktsform samt bruna ögon. Kvinnan är ca 7 cm längre än mammen, smal i kroppsbyggnaden smalt lite avlångt ansikte, mörkt hår lite längre än till axlarna. Detta par har min Papillon valp Alwin. Polisanmälan är upprättad idag. Har ni sett paret eller valpen SNÄLLA hör av er på isawa@hotmail.se SNÄLLA DELA VIDARE!
Citera
2012-11-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSawa
VARNING ett par som kallar sig Eva och Richard Goldstein eller Richard Budarzcyk som vill köpa hundar av mindre ras på avbetalning är bedragare. De säger att Eva är syster till Richard samt att hon nyss separerat från sin man. Eva vill köpa en hund till sin dotter som fyller 12 år. Mannen som kallar sig Richard säger att han skall stå för betalningen samt övrig kostnader för hunden. Mycket propert klädda, vältaliga samt av utländsk härkomst Mannen är ca: 170-175 cm krallig, bastant kroppsbyggnad, håret prydligt bakåtslickat ca 5 cm långt, lite rund ansiktsform samt bruna ögon. Kvinnan är ca 7 cm längre än mammen, smal i kroppsbyggnaden smalt lite avlångt ansikte, mörkt hår lite längre än till axlarna. Detta par har min Papillon valp Alwin. Polisanmälan är upprättad idag. Har ni sett paret eller valpen SNÄLLA hör av er på isawa@hotmail.se SNÄLLA DELA VIDARE!

I vilken del av Sverige har detta hänt?
Citera
2012-11-30, 23:27
Medlem
lovenhates avatar
Fy, hoppas att dom tar hand om Alwin oavsett, var har detta hänt så jag kan sprida det vidare?
Citera
2012-11-30, 23:28
Medlem
Draup.s avatar
Illa. Låter som typiska zigenare, både till utseende och sättet de bedrar folk. Man ska aldrig lita på dessa avskum.
Citera
2012-12-01, 03:21
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Illa. Låter som typiska zigenare, både till utseende och sättet de bedrar folk. Man ska aldrig lita på dessa avskum.

Mycket propert klädda zigenare med backslick?
Citera
2012-12-01, 03:29
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2012-12-01, 07:31
Medlem
iSawas avatar
Detta skedde i Katrineholm dock påstår de sig bo i Segeltorp/Skärholmen i Stockholm. Det enda jag har som jag vet stämmer är deras ip adress den har polisen också fått.

TACK salla som hjälper till att sprida detta det uppskattar något otroligt skall ni veta.
Citera
2012-12-01, 07:33
Medlem
iSawas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator

Det är första gången jag gjort något inlägg har så visste inte riktigt hur jag skulle lägga tråden. Om du flyttar tråden får du mer än gärna länka här så jag hittar då jag inte är hemma på detta forum än =)
Citera
2012-12-01, 10:56
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Mycket propert klädda zigenare med backslick?

Klart att de är välklädda om de ska lyckas med ett bedrägeri som bygger på att förtroende skapas mellan dem och offret

Hoppas de kan hittas och hundvalpen kan fås tillbaka. Vilka jävla svin till undermänniskor!
Citera
2012-12-05, 11:40
Medlem
Har dom stulit valpen o hur gick det i så fall till?
Citera
2012-12-05, 14:11
Medlem
äckliga människor, hur gick det? har du fått tillbaks hunden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in