Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
Gitarr slingan i "Minnen av aprilhimlen" är ett av det vackraste jag hört! Tillsammans med Håkans tidiga halvdarriga röst och exemplariska textförfattande är denna låten ett av hans allra bästa verk. Känner igen mig på varenda textrad han sjunger i låten. " Sånt där är slöseri med tid..... Men då slösar vi bort våra liv!"
Onekligen. Den bästa låten, tillsammans med "Det är så jag säger det" & "Kom igen Lena" ifrån andra skivan, och något av det bästa han gjort överhuvudtaget. Grejen med just "Minnen av Aprilhimlen" är att varenda ord kommer ifrån hjärtat. Den är så fruktansvärt självutlämnande och ärlig, från Håkan till oss lyssnare. Nu är visserligen det mesta Håkan gjort ärligt, men i just den låten känns varenda rad, varenda ord, varenda stavelse genuin. Den är sådär spralligt kärleksförklarande som bara Håkan kan vara. Trevlig kuriosa är att han antagligen inspirerats av The Jesus & Mary Chains låt "April Skies" gällande låtnamnet.
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
"Atombomb" måste vara en av de mäktigaste live låtarna han gjort. Tog faktiskt ganska lång tid innan jag fastnade för denna låten, hoppade alltid över den när jag plöjde igenom första albumet, tyckte den var så klen i början men sen när jag fick höra den live så blev den MAGISKT.
Värt att nämna är att jag fastnade för Håkan efter att jag hörde "Klubbland" och spelade faktiskt upp den låten för en kompis som avskydde Håkan och nu är även han fast
Tror Klubbland är den bästa inkörnings porten till Hellström missbruk 
Värt att nämna är att jag fastnade för Håkan efter att jag hörde "Klubbland" och spelade faktiskt upp den låten för en kompis som avskydde Håkan och nu är även han fast
Tror Klubbland är den bästa inkörnings porten till Hellström missbruk 
"Atombomb" ligger på en permanent top 10-lista över hans bästa för mig, och har gjort så sedan jag hörde den för första gången. Den är grym som fan live, det är något verkligt speciellt med att höra en stor massa människor sjunga några av hans bästa rader, ger en extra dimension av det hela. Men allra bäst, allra bäst är den när man lyssnar på den i sin ensamhet, i iPoden genom hörlurar, när man lunkar på Göteborgs gator & torg, tittande på alla människor omkring en, i varandras famnar, och hör dem hjärtkrossande raderna "Jag står i Vasaparken, ser pojkar och flickor gå igenom kärlekslunden, jag skulle byta plats med vem som helst på sekunden, om jag kunde...". Då är den som bäst, definitivt, tycker jag.
"Klubbland" var en av de första låtarna jag fastnade för med Håkan, men det tog inte lång tid förrän jag hittade till en mängd andra låtar av honom. Nu skulle jag inte ens placera den på en top 20-lista, men det är ju subjektivt såklart.