2012-11-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Hitler gav bröd åt sitt folk, han var dock ingen jag hade bjudit på fest.

Din Gud har skapat dödliga virus, jordbävningar, översvämningar, torka, istider, meteoritnedslag, tornados osv, han är ingen jag skulle bjuda på fest heller och han har helt klart dödat fler människor än hitler!
Citera
2012-11-25, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Jag tänkte förklara för dig vad drömmar är och varför vi har dem för att visa en riktig orsak, men det känns som slöseri med tid.

tror du på evolutionen? tror du på några vetenskapliga teorier?

Nä, jag tror inte på att man kan ta en näve vetemjöl, kasta ut den i luften och att den sedan landar som färska lussebullar, tyvärr. Visserligen kan jag stöta in på en och en annan älskarinna inne på ica, men där går gränsen på vad som är slumpen =)
Citera
2012-11-25, 01:50
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Lidandet beror på olydnad.

Gud: ät inte äpplet

Eva: Adam, snälla smaka

Adam: okej då

= straff

Jo, jag har läst samma saga. Aisopos fabler är roligare. Och har bättre moral, vilket inte är så svårt eftersom historien om Adam och Eva helt saknar moral då det inte finns någon proportion mellan brott och straff i den. När jag pallade äpplen en gång som barn fick jag en skarp tillsägelse av mina föräldrar och så var det bra med det sen.
Citera
2012-11-25, 01:52
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Nä, jag tror inte på att man kan ta en näve vetemjöl, kasta ut den i luften och att den sedan landar som färska lussebullar, tyvärr. Visserligen kan jag stöta in på en och en annan älskarinna inne på ica, men där går gränsen på vad som är slumpen =)
ok. jag förstår.

plutos omloppsbana runt solen är på 247.4 år. tror du på det? (ja eller nej räcker)

Har du en någon elektronik? tror du att datorn du använder för att svara på min post fungerar?

Om du kastar upp en boll i luften kommer den tillbaka mot marken ?
Citera
2012-11-25, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Din Gud har skapat dödliga virus, jordbävningar, översvämningar, torka, istider, meteoritnedslag, tornados osv, han är ingen jag skulle bjuda på fest heller och han har helt klart dödat fler människor än hitler!

Vi är syndare, varför inte. jag menar, vill du ha ett gäng parasiter i ditt hem? Nä, precis.

Så vänd bort från synden, kom till Herren, finn vila och släck din törst, för herren din Gud ska ta hand om dig. Precis som fåglarna ute i naturen får sin mat. Ska Herren din Gud, giva dig näring och vägledning.
Citera
2012-11-25, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Jo, jag har läst samma saga. Aisopos fabler är roligare. Och har bättre moral, vilket inte är så svårt eftersom historien om Adam och Eva helt saknar moral då det inte finns någon proportion mellan brott och straff i den. När jag pallade äpplen en gång som barn fick jag en skarp tillsägelse av mina föräldrar och så var det bra med det sen.

Och kolla vad det blev utav dig nu.
Citera
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Vilken urusel analogi.

"Stöter du in" på dina många älskarinnor på ICA? Stud! Vad säger din gud om det?
Citera
Medlem
Citat:
Vi är syndare, varför inte. jag menar, vill du ha ett gäng parasiter i ditt hem? Nä, precis.

Så vänd bort från synden, kom till Herren, finn vila och släck din törst, för herren din Gud ska ta hand om dig. Precis som fåglarna ute i naturen får sin mat. Ska Herren din Gud, giva dig näring och vägledning.

Va?
Citera
2012-11-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
ok. jag förstår.

plutos omloppsbana runt solen är på 247.4 år. tror du på det? (ja eller nej räcker)

Har du en någon elektronik? tror du att datorn du använder för att svara på min post fungerar?

Om du kastar upp en boll i luften kommer den tillbaka mot marken ?

Det finns bara ett sätt att ta reda på det.
Citera
2012-11-25, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Vilken urusel analogi.

"Stöter du in" på dina många älskarinnor på ICA? Stud! Vad säger din gud om det?

Vad ska han säga, det är ju f.d älskarinnor
Citera
2012-11-25, 01:55
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Det finns bara ett sätt att ta reda på det.
Du vägrar alltså att svara på enkla JA och NEJ frågor?

feghet eller vad?
Citera
2012-11-25, 01:56
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Och kolla vad det blev utav dig nu.

Du menar att palla äpplen leder till ateism? Hur gammal är du egentligen?

Du som är bokstavstrogen, jag har en fråga: hur kommer det sig att man tycker att man behöver montera åskledare på kyrkor? Sug på den på ett porrigt sätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in