2012-11-18, 20:12
Medlem
Köpte nyss en väska för 500 kr, på avbetalning från Klarna. (50kr/månad)
Är det en säker metod eller kommer jag ångra mig sen? Är räntan hög? hittar ingen bra info om det.

Kan även tillägga att det är första gången jag kör på avbetalningen, och är lite osäker på hur det funkar med räntor och så.
Citera
2012-11-18, 21:32
Medlem
A-l-f-as avatar
Kul för dig som köpte för 500 och åker på en uppläggningsavgift på 295 spänn...

Klarna funkar bra men man bör inte köpa allt för billiga saker av ovan angiven orsak. Räntan är vid 1 års avbetalning 0 %. Vid 3 år är den 9 %. Så det är ingen ockerränta. Sedan tillkommer fakturaavgift på 29 spänn per faktura. Sköter du inte avbetalningarna enligt avtal så stiger räntan till 19 %. Du kan betala av hur mycket du vill, dvs fortare än avtalat.

OBS: Räntorna ovan kan vara annorlunda. Kolla där du köpte din väska.
Citera
2012-11-18, 22:25
Medlem
Jag kör mycket med klarna och det funkar finnemang!
Citera
2012-11-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-l-f-a

Klarna funkar bra men man bör inte köpa allt för billiga saker av ovan angiven orsak. Räntan är vid 1 års avbetalning 0 %. Vid 3 år är den 9 %. Så det är ingen ockerränta. Sedan tillkommer fakturaavgift på 29 spänn per faktura. Sköter du inte avbetalningarna enligt avtal så stiger räntan till 19 %. Du kan betala av hur mycket du vill, dvs fortare än avtalat.

Så om jag har förstått det rätt kommer jag inte betala mer än 79spänn/månad? ingen ränta alltså?
Citera
2012-11-18, 23:02
Medlem
A-l-f-as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Så om jag har förstått det rätt kommer jag inte betala mer än 79spänn/månad? ingen ränta alltså?

Troligen inte eftersom du betalar på ett år.
Citera
2012-11-18, 23:16
Medlem
Citat:
Troligen inte eftersom du betalar på ett år.
tänker dela upp summan på 2 eller 3 månader!
Citera
2012-11-18, 23:19
Medlem
Citat:

Varför antar du att TS tog avbetalning på ett år?

Tar man alternativet klarna konto så kostar det 50kr per månad, då utan uppläggningsavgift. Tror dock att man får betala ränta från första dagen med det alternativet.

Hur som helst, bra val att köpa en väska på avbetalning.
Citera
2012-11-18, 23:20
Medlem
blev ett missförstånd här. menade såklart att kommer jag inte betala mer än 29spänn extra på det summan jag vill betala? eller blir det en extra avgift ändå?
Citera
2012-11-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
blev ett missförstånd här. menade såklart att kommer jag inte betala mer än 29spänn extra på det summan jag vill betala? eller blir det en extra avgift ändå?
Läs dina användarvilkor du godkände vid köp då ingen här kan svara vad du godkänt eller ej
Citera
2012-11-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
Läs dina användarvilkor du godkände vid köp då ingen här kan svara vad du godkänt eller ej
problemet är att jag inte fick någon klar info, utan att jag skulle få hem det med den första fakturan som skickas till mig.
Citera
2012-11-19, 06:40
Medlem
toby79s avatar
Utan att veta vilken butik du handlat av så säger jag ändå grattis till en bra affär,,,,,, för banken.
Betalningsvillkor är ordet du skulle ha kollat efter, nu är det lite sent påtänkt, men till nästa gång kanske? Du kunde i princip fått två väskor för totalbeloppet som du kommer att få betala. Cdon's kunder kan få betala nära 400 kr i uppläggningsavg. vid köp på lägsta belopp.

Du kan behöva ett tips för framtiden: Om man inte har råd så sparar man ihop till dess att man har råd.
En väska kan du ersätta med vanliga plastpåsar i lämplig storlek = inte avbetalning.
En frys som lägger av, eller en oplanerad tur till tandläkaren = avbetalning okej.
Citera
2012-11-19, 08:08
Medlem
A-l-f-as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
Varför antar du att TS tog avbetalning på ett år?

Jag är duktig på matematik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in