2012-11-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueCrypt
Vet en svensk 13-årig tjej som blir våldtagen regelbundet i skolan av arabgäng men är för rädd för anmäla och hon är rädd för då bli kallad rasist. Andra tjejer jag snackat med (som inte känner varandra) berättar liknande historier som händer på deras skolor. Oftast rör de sig om mycket unga tjejer i 12-15 års åldern och alla är för rädda för att våga anmäla och de ska bli ännu värre för dem då.

En tjej jag snackade med berättade om en av hennes kompisar som blev våldtagen av en arab-kille när hon skulle åka hem från en kompis. Hon var bara 13 år när de hände och när hon kom hem blev hon utskälld av sina föräldrar för hon gick ensam hem. Att de blir tafsade på är så vanligt att de tror att invandrare får lov att göra så då inte ens lärarna reagerar.

Tydligen är detta väldigt känsligt att kritisera araber. De ska ju ha rätt till sin kultur där kvinnan ska lyda och behaga mannen. De gör alltså som de vill med tjejerna. Varför reagerar ingen? En tjej sa att de blev lätt kallade rasister om de inte ville ha utländska killar och var tvungen ligga mer en neger/blatte/arab för visa de inte var rasister.

Ska muslimernas rättigheter vara viktigare än svensk kultur där man respekterar jämlikhet och tjejer? Eller är det viktigare att man inte kränker muslimer?
Ge oss namnen på araberna. Häng ut kräken med namn och bild.

Jag känner också några kvinnor som känt sig tvingade till förhållanden med araber och svarta. Tyvärr tror många att detta bara är en myt. Det bryter också ner de svenska män som egentligen gillar dessa kvinnor. I låg ålder håller invandrare ihop i gäng efter ras, medan svenskarna går runt ensamma "därför att man ska bedöma folk som individer". Invandrargängen - fast de ofta är svaga och korkade - blir då dominanta och kan tvinga sig till sex. Det krävs att svenskar i skolorna också håller ihop på liknande sätt och spöar skiten ur de fega araberna och de svarta. Invandrarna kommer också i puberteten tidigare, vilket gör att de har lättare att få tjejer i den åldern - lyckligtvis hinner kvinnorna vakna upp i tillräckligt låg ålder för att ta sig ur dessa förhållanden, men de är ofta skadade och vågar inte ge allt när de kommer till förhållanden med riktiga, svenska män. Alla utom invandrarna lider av detta - både män och kvinnor.

De svenska männen skadas oerhört av att inbilla sig att de är sämre än dessa IQ68 MENA-individer, och de får en skadad sexualitet av att konkurreras bort av dessa hotfulla, hatfyllda, våldsamma invandrargäng. Det ger sämre förhållanden vid senare ålder.

Detta fenomen måste bekämpas, och jag vet mycket väl att det finns enorma mängder svenska män som svultits på sex och kärlek på detta sätt så mycket att det snart är rättfärdigat att alla medie-judar som skapat denna invandring ger sina döttrar som gratis sexslavar åt dessa män att öva upp sig på och göra av med sina frustrationer på, så att de kan återfå den normala sexualitet de hade innan detta psykande beteende. Hur man botar de men för livet som de svenska kvinnorna som tvingats till sex eller våldtagits, vet jag inte - kanske går det inte.
Senast redigerad av truth1337 2012-11-18 kl. 15:50.
Citera
2012-11-18, 15:47
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Men vad bra då. Då kan jag avslöja att vara arab är inte samma sak som att ha någon speciell kultur. det är en etnicitet. något som inte går att träna sig till eller träna bort på samma sätt som att säga att en skandinav inte behöver gilla kaffe.

Förstår du?

Vi tar skandinaver istället. Om en skandinav skulle vara uppväxt i kina i en kinesisk familj med kinesiska värdiringar så skulle han fortfarande vara etniskt skandinav, oavsett om han inte har en skandinavisk kultur.

Du måste lära dig skillnaden på etnicitet och kultur.

Alltså, att vara arab innebär inte ett jävla skit förutom att man härstammar från en viss geografisk region och har ett särskilt släktskap.

Så sluta säg att araber är si eller araber är så för alla skillnader du har tagit upp är kulturella och religiösa.

Jag ser inte araber som en etnicitet, utan människor som härstammar från arabvärlden. Hazarer är araber för mig. Om jag vart adopterad till en syrisk familj när jag var barn, skulle jag vara en arab enl. min egna definition. Människor, oavsett etnicitet, som har en kulturell förankring med arabvärlden har ofta en kvinnosyn som rimmar illa med min och många andra västlänningars (oavsett etnicitet). Människor med en kulturell förankring i arabvärlden, kan också vara hur progressiva och ha hur shysst kvinno-syn som helst. Det ena utesluter inte det andra.

I just denna disksusion, det tråden handlar om, så tror jag att det beror på ett misslyckat möte mellan två olika kulturer. Människor kommer till sverige utan att bli en del av samhället, och de behåller de vissa värderingar som inte egentligen passar in i vårt samhälle. Sen finns det massor av människor som kommer till sverige och blir en del av vårt samhälle, det är inte de jag pratar om.

Det förefaller mig fullt rimligt att vissa samhällsgrupper har en speciell status i vårt samhälle, pga. vår strävan att inte vara rasistiska, som kan vara problematisk. Jag tror verkligen vi i västvärlden blundar för hur tjejer behandlas i vissa områden. Men att använda rasistiska tillmälen och dra alla över samma kam är inte bättre.
Senast redigerad av tuss-i-lago 2012-11-18 kl. 15:55.
Citera
2012-11-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuss-i-lago
Jag ser inte araber som en etnicitet, utan människor som härstammar från arabvärlden. Hazarer är araber för mig. Om jag vart adopterad till en syrisk familj när jag var barn, skulle jag vara en arab enl. min egna definition. Människor, oavsett etnicitet, som har en kulturell förankring med arabvärlden har ofta en kvinnosyn som rimmar illa med min och många andra svenskars. Människor med en kulturell förankring i arabvärlden, kan också vara hur progressiva och ha hur shysst kvinno-syn som helst. Det ena utesluter inte det andra.

I just denna disksusion, det tråden handlar om, så tror jag att det beror på ett misslyckat möte mellan två olika kulturer. Människor kommer till sverige utan att bli en del av samhället, och de behåller de vissa värderingar som inte egentligen passar in i vårt samhälle. Sen finns det massor av människor som kommer till sverige och blir en del av vårt samhälle, det är inte de jag pratar om.

Det förefaller mig fullt rimligt att vissa samhällsgrupper har en speciell status i vårt samhälle, pga. vår strävan att inte vara rasistiska, som kan vara problematisk.

Jag editerade mitt tidigare inlägg.

Och jag kan säga att nej, du skulle inte bli arab bara för att du blir uppfostrad enligt någon kultur.
Arab är en etnicitet fortfarande. Det går inte att uppfostras till.
Eller ska du bli uppfostrad till att få lockigt hår och bruna ögen eller vad fan är det du säger?
Citera
2012-11-18, 16:02
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Vet en svensk 13-årig tjej som blir våldtagen regelbundet i skolan av arabgäng men är för rädd för anmäla och hon är rädd för då bli kallad rasist. Andra tjejer jag snackat med (som inte känner varandra) berättar liknande historier som händer på deras skolor. Oftast rör de sig om mycket unga tjejer i 12-15 års åldern och alla är för rädda för att våga anmäla och de ska bli ännu värre för dem då.

En tjej jag snackade med berättade om en av hennes kompisar som blev våldtagen av en arab-kille när hon skulle åka hem från en kompis. Hon var bara 13 år när de hände och när hon kom hem blev hon utskälld av sina föräldrar för hon gick ensam hem. Att de blir tafsade på är så vanligt att de tror att invandrare får lov att göra så då inte ens lärarna reagerar.

Tydligen är detta väldigt känsligt att kritisera araber. De ska ju ha rätt till sin kultur där kvinnan ska lyda och behaga mannen. De gör alltså som de vill med tjejerna. Varför reagerar ingen? En tjej sa att de blev lätt kallade rasister om de inte ville ha utländska killar och var tvungen ligga mer en neger/blatte/arab för visa de inte var rasister.

Ska muslimernas rättigheter vara viktigare än svensk kultur där man respekterar jämlikhet och tjejer? Eller är det viktigare att man inte kränker muslimer?

Ditt inlägg verkar knappast trovärdigt.

HUR kommer det sig att du som vuxen (som du säger längre ner i tråden) sitter och snackar sex med en minderåriga tjejer (i pluralis) och får veta att de regelbundet blir våldtagna?

Och HUR kommer det sig att du i så fall inte anmäler det?

Sedan spelar våldtäktsmännens ursprung, grupptillhörighet eller nationalitet ingen roll. En våldtäktsman är en våldtäktsman.
Citera
2012-11-18, 16:19
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk

HUR kommer det sig att du som vuxen (som du säger längre ner i tråden) sitter och snackar sex med en minderåriga tjejer (i pluralis) och får veta att de regelbundet blir våldtagna?

Sedan spelar våldtäktsmännens ursprung, grupptillhörighet eller nationalitet ingen roll. En våldtäktsman är en våldtäktsman.

Det spelar roll när det börjar träda fram ett mönster.
Citera
2012-11-18, 16:30
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Det spelar roll när det börjar träda fram ett mönster.

Mönster eller inte. Våra rättsprinciper säger bland annat likhet inför lagen. Om du sedan är arab, dvärg, rik, fattig, norrman, stockholmare, rasist, anti-rasist etc spelar ingen roll.

Det är gärningen som man ska dömas för. Finns det mönster kan det vara en orsak till uppmärksamhet, men inte för olika påföljd. (Sedan brukar det vara bekvämt att hänvisa till mönster, "det som alla vet", "sunt förnuft" osv. Presentera vederhäftiga siffror på det och jag tror på det, annars är resonemanget lika troligt som att skelögda vänsterhänta oftare begår incest.)

Frågan kvarstår. HUR kommer det sig att vår vuxne TS sitter och pratar våldtäkt med småtjejer och VARFÖR har han inte stake nog att anmäla våldtäkterna och trakasserierna?

KAN det ha något med hans trovärdighet att göra eller är det bara feghet?
Citera
2012-11-18, 16:42
Medlem
TrueCrypts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk

Det går faktiskt att prata med människor även om de inte är av exakt samma ålder. Du verkar väldigt åldersfixerad och du anser väl att är man vuxen säg 18+ då är det tabu att ens prata med en tjej som går i högstadiet. Och vem sa att jag satt och snackade sex? Verkar snarare du som har lite peddo fantasier i huvudet. Och det kan vara så att man har gemensamma vänner, kan vara någons syskon man känner, osv. Som jag skrev så ville de absolut inte anmäla det, och vad hjälper det jag går och anmäler sen kommer tjejen ändå neka allt för Polisen pga rädsla av få sitt liv förstört.

Spelar våldtäktsmännens kultur ingen roll, du måste vara helt tappad har du missat de senaste 20 åren. Att muslimska pojkar mördar deras egna systrar för de knullat med någon och då skadat familjens "heder". För att återta familjens "heder" så skär de halsen av sin egen syster. Har du ens ett enda fall i Sveriges historia där etniska Svenskar gjort en liknande handling mot sin egen syster eller någon släkting?
Citera
2012-11-18, 16:56
Medlem
TrueCrypts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Även svenska våldtagna tjejer vågar ju inte tala om det för någon för risk för att få sina liv förstörda. Det säger du ju själv. Så då är det ju lika lika då.

Men det är ju bra att de alla tolvåringar har dig att tala med. Är du kurator? Eller var hittar du dem?
Jag har aldrig påstått jag pratar med alla tjejer i hela Sverige. Läs igenom tråden istället för tramsa och snacka skit.

Sen att de inte har med kultur att göra vilka är det som har en Pedofil-Profet Muhammed som våldtog 8-åriga flickor? Det är deras kultur och så klart har de rätt att utöva sin kultur i Sverige allt annat vore ju rasistiskt!
Senast redigerad av TrueCrypt 2012-11-18 kl. 17:07.
Citera
2012-11-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Även svenska våldtagna tjejer vågar ju inte tala om det för någon för risk för att få sina liv förstörda. Det säger du ju själv. Så då är det ju lika lika då.

Men det är ju bra att de alla tolvåringar har dig att tala med. Är du kurator? Eller var hittar du dem?
Tycker du i sammanhanget att det är fullkomligt irrelevant att det är betydligt fler våldtäkter - i synnerhet barnvåldtäkter - som sker av invandrare?

Antag att det fanns ett land Chingchong-istan där 50% av männen våldtar. Vore det OK att Chingchong-istanier kom till Sverige enligt din världsbild? För 50% av dem begår ju trots allt inga våldtäkter.
Citera
2012-11-18, 17:07
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått jag pratar med alla tjejer i hela Sverige. Läs igenom tråden istället för tramsa och snacka skit.

Jag pratar om alla de som du har pratat med. Du har väl pratat med alla de du har pratat med eller? Vad är problemet?

Är du kurator eftersom du kommer i kontakt med så passa många våldtagna så unga flickor? Det är vad jag undrar över.
Citera
2012-11-18, 17:09
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Det går faktiskt att prata med människor även om de inte är av exakt samma ålder. Du verkar väldigt åldersfixerad och du anser väl att är man vuxen säg 18+ då är det tabu att ens prata med en tjej som går i högstadiet. Och vem sa att jag satt och snackade sex? Verkar snarare du som har lite peddo fantasier i huvudet. Och det kan vara så att man har gemensamma vänner, kan vara någons syskon man känner, osv. Som jag skrev så ville de absolut inte anmäla det, och vad hjälper det jag går och anmäler sen kommer tjejen ändå neka allt för Polisen pga rädsla av få sitt liv förstört.

Spelar våldtäktsmännens kultur ingen roll, du måste vara helt tappad har du missat de senaste 20 åren. Att muslimska pojkar mördar deras egna systrar för de knullat med någon och då skadat familjens "heder". För att återta familjens "heder" så skär de halsen av sin egen syster. Har du ens ett enda fall i Sveriges historia där etniska Svenskar gjort en liknande handling mot sin egen syster eller någon släkting?

Nu var det ju du som påstår att du pratade med tjejerna och inte jag. Nej, jag är kliniskt befriad från pedo-fantasier. Anmärkningsvärt att du som vuxen man i alla fall får förtroenden av småtjejer i frågor som rör övergrepp och sex. Kort sagt - jag tror inte på dig. Jag kan inte bevisa att du far med osanning och du kan alltid säga (med all rätt om du dessutom talade sanning) att du inte kan röja tjejerna. Med andra ord kan/vill du inte bevisa din tes heller. Bekvämt.

När det sedan gäller rättsskipning så är det fortfarande likhet inför lagen som gäller. Vi har däremot en lagstiftning som inte säger att det är fler syrianer/muslimer/jämtlänningar som våldtar eller mördar men att hedersproblematiken kan räknas in i motivbilden och att den i sig bedöms strängare. Det är en helt annan sak.
Citera
2012-11-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Tycker du i sammanhanget att det är fullkomligt irrelevant att det är betydligt fler våldtäkter - i synnerhet barnvåldtäkter - som sker av invandrare?

Antag att det fanns ett land Chingchong-istan där 50% av männen våldtar. Vore det OK att Chingchong-istanier kom till Sverige enligt din världsbild? För 50% av dem begår ju trots allt inga våldtäkter.

Okej, det handlar om nationaliteterna för dig.

Jag tänker faktiskt så att man borde göra skolorna så säkra att ingen kan våldta någon. Varför man skulle göra det mer svårt för araber att våldta än för finnar eller holländare, det är för mig en konstig idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in