2012-11-18, 13:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nej...riktigt så korkad är inte ens du. Vill du verkligen på fullt allvar framhärda att så är fallet?

Ja. Kan en GB-glass vara rasistisk så kan givetvis även detta vara rasism. I PK-världen. Det behövs inte mycket för att rasism-spöket tas fram. Underskatta inte PK:iterna.

Det här skulle väl falla under kategorin "strukturell rasism", "dold rasism" eller "omedveten rasism". Eller kanske vara ett exempel på "vardagsrasism". Dvs att folk väljer bort människor pga fel hudfärg i olika sammanhang i vardagslivet.
Citera
2012-11-18, 14:50
Medlem
Oboros avatar
Haha rätt åt er säger jag bara. Hon kommer nog inte påverkas alls.
Citera
2012-11-18, 15:36
Medlem
Sverige2025s avatar
Hen vill ha neger kuk.... Såna där historier bruka alltid sluta intressant, där hen får åka till något knepigt land i Afrika eller Mellanöstern för att få tillbaka sina barn, då det andra hen:et i familjen har tagit barnen till sitt hemland för att ge dem den rätta uppfostran.

Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Aftonbladets tjänstgörande webbredaktör har nu uttryckt sig rasistiskt gentemot vita människor via twitter.

Det var med hjärtat i halsgropen jag läste detta inlägg publicerat den 14:e november (förstår inte hur det här kan ha gått människor obemärkt förbi)

Här har ni bilden - http://www.ladda-upp.com/bilder-a/thumbs/large/sandra-739.png
Hennes twitter för er som vill beskåda spektaklet själv - https://twitter.com/sanbyg

För mig är det en skandal att någon som är så självklart politiskt färgad kan få jobba på Sveriges största tidning.

Vad kan det här tänkas få för konsekvenser för Sandra Bygdén?
Kommer hon kunna jobba kvar på landets största tidning?
Varför uttrycket hon sig så kontroversiellt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in