2012-11-09, 06:13
Medlem
Har ni tagit bort åldersgränsen på FB? Rapporterade en användare som postade sin blogg och lite annat och den användaren är 17år enligt ratsit, finns bara en person med det namnet i hela landet.
Eller krävs det att dom skriver rakt ut att dom är under 18?

Ja jag har rapporterat personen för ett par dagar sedan och den är fortfarande kvar.
2012-11-09, 06:16
Medlem
Sitter du verkligen och kollar upp folk på ratsit? Stalkervarning...

OnT: Moderatorn för den aktuella forumavdelningen har kanse inte varit inloggad på ett tag och kunna kolla upp alla rapporterade inlägg?
2012-11-09, 06:24
Medlem
Skrev han att det var hans blogg?

Länk till inlägget?
Senast redigerad av patwotrik 2012-11-09 kl. 06:27.
2012-11-09, 06:34
Medlem
Jiiimboohs avatar
Åldersgränsen finns vad jag vet av legala skäl, inte för att sortera bort vettiga 17-åringar med bra argument. Nu vet jag förstås inte om det var just en sådan användare (ordentlig, fast underårig) du menade, men tycker i så fall att det var onödigt att rapportera.

Om personen är under 18 ska användaren stängas av enligt regelverket. Kolla under "2.03. Åldersgräns". Om bloggen är bevis nog får en moderator svara på. De flesta stängs av för att de skriver sin ålder i ett inlägg.

(Jag är förövrigt 28, så det är inte av rädsla för avstängning jag var lite kritisk ovan.)
2012-11-09, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Skrev han att det var hans blogg?

Länk till inlägget?

https://www.flashback.org/t2003336

Personligen så tror jag inte att röstningen är avgjord ännu.
2012-11-09, 07:19
Medlem
ojns avatar
Rapportera inlägg (på Flashback) där användaren skriver att denne är <18 så tar vi hand om det.
2012-11-09, 07:21
Medlem
jannesvansloss avatar
hahahahha lol. Är du seriös med att du kollar upp folk på ratsit bara för att kunna rapportera dem på flashback? Du hör ju själv hur det låter.
2012-11-09, 07:34
Medlem
epost72s avatar
Tycker man hellre ska fria än fälla.
I synnerhet när det inte skrivs rakt ut på forumet.
2012-11-09, 07:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Rapportera inlägg (på Flashback) där användaren skriver att denne är <18 så tar vi hand om det.
Exakt, och om det inte händer något så skickar man PM till valfri moderator och frågar hur det går.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tycker man hellre ska fria än fälla.
I synnerhet när det inte skrivs rakt ut på forumet.
Tack, då vet vi.

· KLICK ·

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in