2012-10-22, 20:37
Medlem
Jag har en extra tv som jag använt i stugan för att se fotboll endast.
Tänkte nu ha den i sovrummet och tänker då att det vore praktiskt att kunna montera den på väggen och slippa boxar och gud vet vad för att kunna se alla kanaler.
Typ slippa sladdar.

TV:n är denna:
http://www.philips.se/c/tv-apparater/3000-series-32-tums-digital-tv-med-full-hd-1080p-32pfl3606h_12/prd/sv/;jsessionid=EC1BFF226C69F8DE831D0B302FE14D95.app10 1-drp1?t=specifications

Hittade en modul:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/digitalbox-och-abonnemang/CAMOD99012/dilog-hd-ca-modul-com-hem

Löser det mitt problem?
På tv-specen står det att den ger stöd åt DVB-C för Mpeg2/Mpeg4. Innefattar det vad som specificeras på kortet?
Alltså "inbyggd DVB-C mottagare med stöd för CI+"?

Vore bra om det gick att lösa på det sättet.
Citera
2012-10-23, 19:53
Medlem
Kabeltattarens avatar
Det underlättar om du berättar vilken din tv-operatör är.
Citera
2012-10-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Det underlättar om du berättar vilken din tv-operatör är.

Comhem.
Citera
2012-10-25, 19:38
Medlem
Kabeltattarens avatar
Då behöver du även ett programkort från Comhem, samt givetvis ett aktivt abonnemang hos dom.

Sen behöver du veta vilket nätverks-id du ska ställa in, det kan du googla fram. (nätverksid comhem "dinstad")
Citera
2012-10-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Då behöver du även ett programkort från Comhem, samt givetvis ett aktivt abonnemang hos dom.

Sen behöver du veta vilket nätverks-id du ska ställa in, det kan du googla fram. (nätverksid comhem "dinstad")

Ja, allt det vet jag.
Det jag funderade på är om tv:n uppfyller kraven för modulen enligt modulens specifikation.

Jag har redan comhem-kort som fungerar hos mig, men vill ta bort boxen.
Citera
2012-10-26, 14:17
Medlem
Hej!

På Comhems hemsida kan man kolla upp om just din tv-modell är kompatibel med deras HD-modul (CI+)
https://www.comhem.se/comhem/tv/digitalboxar/-/5670/5670/-/index.html

Philips 32PFL3606H:

" Grattis, din tv är kompatibel med vår Tv-modul för HD!

Med en Tv-modul för HD (även kallad CI+) får du bästa ljudet och bilden - utan boxar, kablar och dubbla fjärrkontroller. Modulen är en kortläsare som tillsammans med Com Hems programkort enkelt sätts direkt i tv-apparaten."

Så den modulen du sett på Elgiganten kommer att fungera bra. När du köper modulen får du även med en enklare instruktionsbok samt nätverksid-lista.

EDIT: Det kan även vara så att du behöver ringa Comhems kundtjänst när du köpt modulen, så de kan paira (koppla ihop) ditt comhem-kort med din ca-moduls serienr. Bara så du vet om det är nått krångel.
Senast redigerad av Ictura 2012-10-26 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in