Resultat: .
0%
röster
2012-10-15, 01:47
Medlem
Calogeros avatar
Den här frågan ställer jag till er Italienvänner i Göteborg, har ni några tips på bra pubar/barer som ofta visar Serie A på teven?

Roma Club Svezia håller ju sina matchträffar på City Pub, men nu tänkte jag mer allmänt.

Så som jag upplevt det väljer de flesta ställen att ha på Middlesbrough-Dag & Red snarare än Napoli-Juventus.

Plain Kitchen var en gång i tiden ett riktigt bra ställe att avnjuta all typ av ligafotboll, så känns det tyvärr inte längre...
2012-10-15, 18:58
Medlem
lazioos avatar
http://www.todomercadoweb.es/?action=read&id=22784

Enligt vissa rykten så ska Chelsea vara intresserade av Lazios yttermittfältare Senad Lulic. 20 miljoner euro pratas det om.
Om jag vore Lotito så skulle jag casha in så fort som möjligt. Lulic har inte kommit i närheten av förra säsongens nivå. I år så har han sett lika klumpig ut som han gjorde i början av förra säsongen. 20 miljoner euro är kanske en överdriven siffra, men jag skulle sålt honom även för hälften. Jag ser inte spelaren som något vidare tekniskt. Det enda han lever på är sin löpförmåga, lite som Lichtsteiner.
2012-10-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazioo

Enligt vissa rykten så ska Chelsea vara intresserade av Lazios yttermittfältare Senad Lulic. 20 miljoner euro pratas det om.
Om jag vore Lotito så skulle jag casha in så fort som möjligt. Lulic har inte kommit i närheten av förra säsongens nivå. I år så har han sett lika klumpig ut som han gjorde i början av förra säsongen. 20 miljoner euro är kanske en överdriven siffra, men jag skulle sålt honom även för hälften. Jag ser inte spelaren som något vidare tekniskt. Det enda han lever på är sin löpförmåga, lite som Lichtsteiner.

...och Candreva. Kommer ryssarna med 20 mille så är det klart tjockisen ska ta det. Men då måste Lulic ersättas, pallar inte se Zarate ordinarie. Taddei är hetare än Zarate.
2012-10-15, 21:13
Medlem
lazioos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
...och Candreva. Kommer ryssarna med 20 mille så är det klart tjockisen ska ta det. Men då måste Lulic ersättas, pallar inte se Zarate ordinarie. Taddei är hetare än Zarate.

Jo, visst. Men jag tycker att Candreva fortfarande bidrar med mer än vad Lulic gör. Candreva är i storform och har teknik inom sig. Han har även spelförståelse och har ett bra rörelsemönster, eller han har haft det i de senaste matcherna åtminstone.

Lulic var han också i bra form förra året, men jag ser inte honom som ordinarie i ett framtida "storlazio".

Angående Zarate så har jag alltid hoppats, efter säsongen 08/09, att han ska återfå sin underbara form. Men desto mer tid som går desto mer förlorar jag hoppet om Maurito. Det känns så jävla surt att en kille med så mycket potential låter den gå till spillo. Alla Laziali vet vad han kan, det såg vi för fyra år sedan. Jag hoppas att han visar det snart annars så kommer han snart bli såld av Lotito. Kommer aldrig glömma när han vann en titel åt oss på egen hand, Coppa Italia.
2012-10-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Javisst, vi måste ju ta hand om varandra härinne.
…
Det ska vi faktiskt göra. Och det tycker jag att vi lyckas väl med här i tråden.

Finns några fanatiska knäppskallar, som t ex tidigare nämnda Birro och Hussfelt, som ju hörs väldigt högljutt, men så finns det naturligtvis också vi här i tråden. Tillväxten inbillar jag mig vara sådär. Även om jag i söndagsnatt kom på min nyss 10 år fyllda son med att ligga och läsa ”Almanacco illustrato del Calcio 2012”. En 800 sidor tjock bibel utgiven av Panini, som innehåller all statistik som finns om Calcio. Han har såklart också spenderat sina veckopengar på den från 2011…

Och på tal om tillväxt. Att stjärnor numera väljer Kina, Dagestan eller lyssnar till oligarkers och arabers pengaprassel, och kanske även till viss del pengasnacket om Lazio mellan lazioo och ssl, så handlade dagens la Gazzettas huvudartikel om Calcions Mecenater.

Mecenat kan användas i betydelsen välgörare och beskyddare av artister. Tänk Renässansens Medici i Florens.

Rubriken är ”Come spendere 2,5 miliardi e vivere felici e scontenti”, dvs hur man spenderar 2,5 miljarder och lever lyckligt och nöjt.

Nå, la Gazzetta har gått igenom de 10 främsta Mecenaterna i Serie A. Eftersom det är nuvarande ägare så är det ingen speciell tidsperiod som avses. Jag bortser från Pozzo, De Laurentiis och Lotito, ignorerar Zamparini och Preziosi, men lägger märke till Garrone och Della Valle som båda spenderat lite mer än 150 miljoner euro var på sina respektive klubbar.

Juventus är lite svårbedömt eftersom det finns på börsen, men man konstaterar att Agnelli skjutit till mer än 200 miljoner euro efter Calciopoli. Milans framgångar har sedan 1986 kostat Berlusconi 600 miljoner euro. Medan Moratti pumpat in 1.200 miljoner euro sedan 1995 i Inter.

Något att ha i minnet då man kritiserar ägarna att de inte vill satsa. 2010/2011 gjorde Serie A-klubbarna tillsammans en förlust på 285 miljoner euro…

Och spelarna strejkade, medan folket drar åt svångremmen ännu ett jack! Vafan!
2012-10-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Jag blev imponerad av en snubbe som man inte riktigt hade lagt märke till innan, nämligen Atalantas De Luca. Hypersnabb och arbetade stenhårt i båda riktningarna, fantastiskt att se. Han var dock alldeles för valpig i sitt spel vid några tillfällen och vägde för lätt i närkamperna, flög ju som en vante när dom svenska vikingarna knuffade till honom, typ som Spolli gjorde på Bojan under förra säsongen när Catania mötte Roma i den där regniga matchen som fick avbrytas där argentinaren knuffade ner spanjoren titt som tätt i vattenpölarna och användaren Vivoli här på FB jämförde det med hur det brukade se ut på "skolgården" när man var yngre där han syftade på att Spolli var en skäggig & elak åttondeklassare medans Bojan var lillskiten som ännu inte hade fått pubishår.

Ha Ha! Säg inte att du kommer ihåg det! Jag skriver inte mycket härinne längre men brukar gå in & läsa. Det raljerades tydligen om att Jesper Hussfeldt verkade hålla på Italien mot Sverige. Min förkärlek för de latinska länderna gör att ikväll kommer jag nog kolla på Spanien-Frankrike istället för Tyskland-Sverige. Inte för att jag specifikt håller mer på dem utan för att jag helt enkelt har en fri vilja att kolla på vad jag helst vill kolla på.

Spolli är kung.

EDIT: Ser förresten att Phillippe Mexes från Milan är den enda i Frankrikes landslag som spelar i Italien. Annat var det förr.
Senast redigerad av Vivoli 2012-10-16 kl. 14:07.
2012-10-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazioo

20 Millar för Lulic är galet mycket pengar om det nu stämmer. Självklart är det bara att sälja. Tycker egentligen bara det är Hernanes och Klose som är värd såna summor i dagens Lazio. Klose är ju däremot inte aktuell pga sin ålder såklart.

Vad är det för rykte om Candreva?
2012-10-16, 23:32
Medlem
Calogeros avatar
Gli Azzurri vann, fint!

Men en kväll som denna tycker jag att vi skall skjuta ut bröstkorgen, stå rakryggade och helt enkelt känns oss jävligt stolta för en fantastisk insats av Sverige!

BRILJANT!
2012-10-17, 06:36
Medlem
Råkade befinna mig i Köpenhamn igår. Möten som höll på till ut på kvällen. Vi bestämde oss för att gå ta en öl innan vi splittrades. Olika nationaliteter, jag var enda svensk och inga danskar.

Till poängen. Puben vi valde, visade Italien mot Danmark. Kom in i början av andra halvlek, 2-1 till Italien och en man utvisad. Och direkt, ett mästerverk! Pirlo till Balotelli. 3-1 och sedan följde Catenaccio med en ständigt farlig Balotelli på topp. Jag blev fan tårögd av lycka…

En vacker seger. Och även om danskarna hade chansen, inte minst pga att de var en man mer så insåg de att det var ok att förlora mot gli Azzurri i Italien. När jag senare reste hem så tänkte jag uppdatera mig om Sveriges match och surfade in på matchtråden. Fyfan va patetisk. Bland det sämsta jävla skit jag läst, trots att själva matchen måste ha varit för jävla häftig. Calcio får fan komma i bakgrunden efter en sån jävla upphämtning.
2012-10-17, 14:15
Medlem
Många hade såklart på förhand förväntningar om att Balotelli skulle stå i centrum. På gott eller ont. Denna kväll var han fullständigt jävla strålande, åtminstone som ensam anfallare i andra halvlek. (Jag missade ju första.)

Danskarnas rapportering domineras däremot fullständigt av Patrick Mtiliga. Han skulle sitta på bänken, men eftersom Simon Poulsen skadade sig på uppvärmningen så sa Morten Olsen till honom att han skulle starta. Han vägrade. Han kände inte för det eftersom han blivit kränkt av att bänkas! Han kommer aldrig mer att få spela i de danska färgerna.

Tittade närmare på betygen. Pirlo, Montolivo, De Rossi och framförallt Balotelli dominerar, medan Bendtner och Osvaldo återfanns i botten.

Jag hann ju inte se Osvaldo innan han blev utvisad, men Bendtner upptäckte jag först då han fick gult för protest. Verkade rädd för Chiellini och Barzagli. Kan inte ha imponerat på Conte...
2012-10-17, 15:00
Medlem
Vad tycker ni om Napoli post-Lavezzi då? Man spelar i stort sett med samma lag som förra säsongen men har alltså tappat sin i särklass bästa spelare. Trots det har man 6 segrar & 1 oavgjord på 7 matcher.

Eftersom jag numera bara är läsare istället för skribent så vill jag bara framföra ett önskemål: Fler inlägg om SSC Napoli tack. Det är det vi i läsarkretsen önskar oss mest. Annars vill jag tacka för en bra tråd.

EDIT: Det negativa med tråden är väl att det skrivs för mycket om Hellas Verona tycker jag.
Senast redigerad av Vivoli 2012-10-17 kl. 15:02.
2012-10-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Vad tycker ni om Napoli post-Lavezzi då? Man spelar i stort sett med samma lag som förra säsongen men har alltså tappat sin i särklass bästa spelare. Trots det har man 6 segrar & 1 oavgjord på 7 matcher.

Eftersom jag numera bara är läsare istället för skribent så vill jag bara framföra ett önskemål: Fler inlägg om SSC Napoli tack. Det är det vi i läsarkretsen önskar oss mest. Annars vill jag tacka för en bra tråd.

EDIT: Det negativa med tråden är väl att det skrivs för mycket om Hellas Verona tycker jag.
Napoletanare är av tradition fullständigt jävla opålitliga. Både du och scampia försvann då laget går som bäst. Förklara det?

Tråden är inte bättre än vad vi gör den till. Tråden behöver mer Vivoli...

Mitt korta svar är Lorenzo Insigne. Samma spelstil som Lavezzi, och skolad av Zeman. Har dessutom gigantiskt stort hjärta för Napoli. Den lille skiten kan bli hur stor som helst. Men sanningen ligger nog närmare hos Cavani & co. Problemet är att de har en jävligt tunn trupp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in