Om jag skriver något i en privat konversation till någon och sedan direkt efter avaktiverar mitt konto, kommer då den personen att kunna läsa det jag skrev innan avaktiveringen?
EH, det beror på, om personen klickar på "visa hela kommunikationen" så kommer dom komma till en sida som meddelar att denna profil kan inte hittas eller något sådant.
Om jag skriver något i en privat konversation till någon och sedan direkt efter avaktiverar mitt konto, kommer då den personen att kunna läsa det jag skrev innan avaktiveringen?
Om jag kommenterar någons inlägg på facebook, kommer alla mina vänner att se det då? Alltså i deras nyhetsflöde. Om det är så, finns det något jag kan göra för att de inte ska se det?
Sen undrar jag om mina vänner får i sitt nyhetsflöde det jag har skrivit i en öppen grupp?
Senast redigerad av thesys 2012-10-15 kl. 17:26.
Jag har skapat en facebook sida men när jag vill kategorisera den så hittar jag inte "Nattklubb" i nån av kategorierna fast än finns det andra sidor som har kategoriserat sin sida där. Hur gör man nån som vet?
Och när jag skriver på "om" ska ju texten synas i den rutan där det står "orten", "i vilken kategori den är" men när jag skriker det så syns den inte utan jag måste klicka på "om" för att det ska komma till en ny sida.
1. Min vänlista är dold, men kommer mina vänner se i deras nyhetsflöden när jag tackar ja till vänförfragningar?
2. Har även valt att dölja alla taggningar av mig på bilder från min tidslinje. Men kan mina vänner se på sina nyhetsflöden om jag blir taggad i en bild som är a) offentlig, b) tagen av en gemensam vän eller c) icke offentlig, tagen av en icke gemensam vän?
3. Som jag tidigare nämnde är min vänlista dold, men har märkt att när jag granskar min profil så som den ser ut för någon annan så står det tex. 87 gemensamma vänner och sen är kanske två vänner som vi har gemensamma och 87 är i själva verket mitt totala antal facebookvänner. På den lilla ikonen som visar bilder på mina vänner är det dock bara de gemensamma som är ifyllda/klickbara. Vad kan folk se egentligen? Ar det bara när jag själv granskar min profil genom någon annan som det blir så, eller kan mina vänner i själva verket också se hur många facebookvänner jag har fast jag angett att jag vill dölja dem?
Jag har knappt några bilder på mig själv, men min vän har mängder av bilder på mig. Finns det nåt sätt att blockera dessa bilder för en ny vän som jag får?
Nu är jag trött på en sak, alla mina vänner som gillar sidor, bilder och grupper som heter: The typical.... (något). När dom gillar en bild så syns ju den på "nyhetsflödet". Kan jag inaktivera det och bara få deras egna statusar?
Edit: Hittade ett bra sätt, kan försöka beskriva om någon vill.
Senast redigerad av flowlops 2012-10-16 kl. 19:55.
Nu är jag trött på en sak, alla mina vänner som gillar sidor, bilder och grupper som heter: The typical.... (något). När dom gillar en bild så syns ju den på "nyhetsflödet". Kan jag inaktivera det och bara få deras egna statusar?
Edit: Hittade ett bra sätt, kan försöka beskriva om någon vill.
Det är väll att man får gå in på en väns profil och ha musen på vänner sen inställningar och klicka ur gilla och kommentarer? Eller finns det något annat sätt?
Det är väll att man får gå in på en väns profil och ha musen på vänner sen inställningar och klicka ur gilla och kommentarer? Eller finns det något annat sätt?