2012-08-22, 15:24
Medlem
Har ögnat igenom stora delar av tråden, kan ha missat honom men vill tillägga att Martin E-type Eriksson snusar, han höll på och flummade med dosan när han var med i Så mycket bättre.
Kunde dock inte se märket men det lutar åt General portion.

Som flera redan nämnt så snusar även Timbuktu. I ovan nämnda program så skymtar en blå dosa så jag gissar på Göteborgs rapé.
Citera
2012-08-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janus Lath
Har ögnat igenom stora delar av tråden, kan ha missat honom men vill tillägga att Martin E-type Eriksson snusar, han höll på och flummade med dosan när han var med i Så mycket bättre.
Kunde dock inte se märket men det lutar åt General portion.

Som flera redan nämnt så snusar även Timbuktu. I ovan nämnda program så skymtar en blå dosa så jag gissar på Göteborgs rapé.
Knekt kanske annars? Han ser rätt snål ut...
Citera
2012-08-22, 23:56
Medlem
Dimaks avatar
Slash snusar as coolt ju äntligen någon som kan göra reklam för SM i staterna förutom Playboy
Citera
2012-09-14, 05:43
Medlem
Mysonoxens avatar
Den mest uppenbart snusande kändisen av alla lär väl vara Bengt Sändh som har sin egen snusfabrique (nej, inte felstavat).

Vet en drös känt folk som liksom jag är slavar under snuset. Ende jag haft snus-kig "närkontakt" med var gamle Iff-Iffaren och landslagsmannen i fotboll Masse Magnusson som jag fick bjuda på en prilla en gång anno dazumal. Han snusade Grov eller General vad jag minns, föga förvånande då de väl alltid gått hem i hans Skåne, men hade slut på snus och accepterade glatt mitt erbjudande om en Ettan lös...
Citera
2012-09-14, 18:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Den mest uppenbart snusande kändisen av alla lär väl vara Bengt Sändh som har sin egen snusfabrique (nej, inte felstavat).

Som även har skrivit en bra bok om snus, tyvärr kan det vara ganska svår att få tag på nuförtiden!
Citera
2012-10-12, 14:32
Medlem
Jonas Inde snusar Kronan kan man se i "Jonas löfte" i SVT. Kan inte avgöra om det
är lös eller portion, dosan skymtar förbi i bild då och då.
Citera
2012-10-12, 14:42
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
[...] Jan Guillou snusar väl fortfarande (?), också Grovsnus tror jag.

Jepp, den gode (?) Jan snusar grovsnus, vilket han tydligt demonstrerade när han intervjuades av Cecilia Bodström i SVT för en tid sedan (32:53 in i inslaget):

http://www.svtplay.se/video/273732/del-1-av-8-jan-guillou
Citera
2012-10-13, 01:30
Medlem
ChristerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Leif GW Persson är som sagt en riktig snusgubbe; Grov portion. Jan Guillou snusar väl fortfarande (?), också Grovsnus tror jag.

TV censurerade inte denna gång.
Jag såg Jan Guillou ta en snus nyligen i TV.

Det verkar vara vanligt att författare och tänkare röker eller snusar.
Nikotinet stimulerar ju hjärnan och tänkeriet. (Inte konstigt man blir beroende).

Christer
Citera
2012-10-13, 02:08
Medlem
Jackie Arklöv. General lös tror jag det var.
Citera
2012-10-13, 15:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
TV censurerade inte denna gång.
Jag såg Jan Guillou ta en snus nyligen i TV.

Det verkar vara vanligt att författare och tänkare röker eller snusar.
Nikotinet stimulerar ju hjärnan och tänkeriet. (Inte konstigt man blir beroende).

Christer

På tal om Jan Guillou så snusar ju Leif GW Persson också Grov lös.
Citera
2012-11-20, 23:11
Medlem
Pugh Rogefeldt avslöjade att han snusar i lördagens avsnitt av "Så mycket bättre".
Det gör Magnus Uggla också, men honom har vi ju redan nämnt i den här tråden.
Citera
2012-11-21, 06:38
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Jan Guillou så snusar ju Leif GW Persson också Grov lös.

är det sant? jag visste att han snusade men trodde det var kronan lös han körde på men kan ha fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in