2012-10-03, 10:42
Medlem
Är inte säker på om jag skriver på rätt forum, annars ber jag en moderator att flytta det.
I hopp om att hitta rätta personer inom hund/avels världen så gör jag ett desperat försök !
Jag har hamnat i ett stort problem med en person som idag kallar sig för Nikki Nilsson och bor i Finsta Rimbo!
Tidigare namn som hon använt sig av är Lena och Lisa!
Denna person är skåning från början och har enligt uppgift även bott i boden, kramfors (utansjö), Harads i Norrbotten och självklart även i Skåne, har tidigare enl egen utsago levt under skyddad identitet pga oklara anledningar men är idag fråntagen rätten att leva skyddad.
Hon har en man vid namn Thomas Nilsson.
Mot bättre vetande så ingick jag i ett avtal med denna person och skaffade en Mops hane som vi skulle avla på.
Allting lät så bra dom älskade hundar och hade inget emot att ha en hund hemma hos sig och den skulle ha det så bra där, dom skulle även stå för alla kostnader och jag skulle få en stadig inkomst Snabba lättförtjänta pengar utan att behöva anstränga sig, låter ju som en jätte bra ide tänkte jag
Men som alla alltid säger -låter det för bra för att vara sant så är det nog det!
Månaderna gick och inga pengar och nya datum hela tiden om när storkovan skulle rulla in.
Jag och min sambo började göra lite efterforskningar på henne och ringa runt till kennlar runt om i Rimbo och Googla hennes namn.
Självklart hade jag råkat ut för en HUNDSKOIJARE som ALLA varnade oss för, ha INGENTING att göra med henne sa alla vi kontaktade.
För sent tänkte jag, men till slut fick nog vara nog och jag åkte dit med papper till jordbruksverket och SKK för att skriva över hunden på henne och få mina pengar.
Detta var lättare sagt än gjort då hon först vägrade göra detta eftersom hon är avstängd från SKK (finns ju anledning till att man blir avstängd) men efter att ordagrant läst upp kontraktet om vad som gäller så gjorde hon ändå motvilligt detta.
Nu många gråa hårstrån senare fortfarande inga pengar och omöjligt att nå henne!
En i raden tänkte jag.
Så får det mig att undra hur många andra olyckliga själar det finns i vårat avlånga land som råkat ut för denna beräknade och otroligt manipulativa människa?
Vill VÄLDIGT gärna komma i kontakt med personer som råkat ut för den här personen.
Jag måste sätta stopp för detta, fattar inte att det kan fortsätta som det gör!
Anropar hundvärlden, hör mig!
Citera
2012-10-03, 11:33
Medlem
beatonthebrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinker30
Är inte säker på om jag skriver på rätt forum, annars ber jag en moderator att flytta det.
I hopp om att hitta rätta personer inom hund/avels världen så gör jag ett desperat försök !
Jag har hamnat i ett stort problem med en person som idag kallar sig för Nikki Nilsson och bor i Finsta Rimbo!
Tidigare namn som hon använt sig av är Lena och Lisa!
Denna person är skåning från början och har enligt uppgift även bott i boden, kramfors (utansjö), Harads i Norrbotten och självklart även i Skåne, har tidigare enl egen utsago levt under skyddad identitet pga oklara anledningar men är idag fråntagen rätten att leva skyddad.
Hon har en man vid namn Thomas Nilsson.
Mot bättre vetande så ingick jag i ett avtal med denna person och skaffade en Mops hane som vi skulle avla på.
Allting lät så bra dom älskade hundar och hade inget emot att ha en hund hemma hos sig och den skulle ha det så bra där, dom skulle även stå för alla kostnader och jag skulle få en stadig inkomst Snabba lättförtjänta pengar utan att behöva anstränga sig, låter ju som en jätte bra ide tänkte jag
Men som alla alltid säger -låter det för bra för att vara sant så är det nog det!
Månaderna gick och inga pengar och nya datum hela tiden om när storkovan skulle rulla in.
Jag och min sambo började göra lite efterforskningar på henne och ringa runt till kennlar runt om i Rimbo och Googla hennes namn.
Självklart hade jag råkat ut för en HUNDSKOIJARE som ALLA varnade oss för, ha INGENTING att göra med henne sa alla vi kontaktade.
För sent tänkte jag, men till slut fick nog vara nog och jag åkte dit med papper till jordbruksverket och SKK för att skriva över hunden på henne och få mina pengar.
Detta var lättare sagt än gjort då hon först vägrade göra detta eftersom hon är avstängd från SKK (finns ju anledning till att man blir avstängd) men efter att ordagrant läst upp kontraktet om vad som gäller så gjorde hon ändå motvilligt detta.
Nu många gråa hårstrån senare fortfarande inga pengar och omöjligt att nå henne!
En i raden tänkte jag.
Så får det mig att undra hur många andra olyckliga själar det finns i vårat avlånga land som råkat ut för denna beräknade och otroligt manipulativa människa?
Vill VÄLDIGT gärna komma i kontakt med personer som råkat ut för den här personen.
Jag måste sätta stopp för detta, fattar inte att det kan fortsätta som det gör!
Anropar hundvärlden, hör mig!

Du min herre är en idiot ! Att du inte ser till att ta reda på lite om personen innan du startar djuruppfödning med denne.
Citera
2012-10-03, 11:42
Medlem
om du nu visste att du hade råkat ut för en hundskojare, varför åkte du dit å skrev över hunden på henne??
Citera
2012-10-03, 16:20
Medlem
Svidmyras avatar
Vad är det för "storkova" du tror ska ramla in???

Parningsavgifter?

En omeriterad mopshane är inte särskilt intressant för uppfödare att avla på om han inte är en superstjärna med superstamtavla. Och hur tror du folk får veta att ni har en sån fantastiskt ovanlig hane? Jo, genom att visa honom på utställningar där han kan visa upp alla sina eventuella förtjänster.

Det du tydligen har gjort är att du har lämnat ut en hanhund till en sk fodervärd och då kan du inte ta betalt alls. Du har bara rätt att låna ut hanen till ett visst antal parningar som du får parningsavgifter för. Sedan övergår hanen i fodervärdens ägo. Ska ni äga hanen tillsammans så betalar fodervärden halva hunden och resterande summa kan du få i parningeavgifter på ett maximerat antal kullar. Många gånger lämnas det ut hundar till fodervärdar som är olämpliga för avel och då övergår hunden i fodervärdens äga utan ersättning

Eftersom du tydligen inte har skrivit ett avtal enligt SKKs regelverk - vilket inte funkar om fodervärden är utesluten - så kan du inte räkna med hjälp från SKK Snarare riskerar du att åka ur hela organisationen (om du är medlem i någon SKKansluten klubb) pga ditt förehavande med en utesluten och pga att du inte har följt SKKs regler angående avtalet.

Jag tycker att det är bra att idioter som skaffar hundar för att de tror att de ska bli rika åker på såna här smällar. Grattis till gratisinträdet i Idiotklubben!
Citera
2012-10-13, 13:03
Medlem
C23s avatar
C23 har fått in info om denna person som vi publicerat
Där igenom kanske man kan få hjälp att komma i kontakt med andra som blivit utsatta av denne person

http://c23.nu/2012/10/12/nikki-nilsson-kand-hundbedragare/

Önskar samtliga lycka till i jakten på rättvisa
Citera
2012-10-13, 18:52
Medlem
Tackar.
Oj då den här människan är värre än jag trodde.
Hade mina aningar om henne och vad hon höll på med men det är ju verkligen illa.
Jag hoppas att alla människor inom hundvärlden har koll på den här bedragerskan.
Känner igen det här med falska anmälningar, fattar ni att kvinnan har mage att hitta på falska anklagelser hos polisen när hon själv bedrar alla i sin egen väg och lever på fel sida om lagen för jämnan?
Helt otroligt.
Det säger ju allt att man inte ens får byta namn nå mer, om det var så som hon säger att det är fel på alla andra varför byta namn för jämnan om man har rent mjöl i påsen?
Tackar för svaret, det gjorde mig mycket rikare på information.
Finns det någon mer som har något att tillägga om denna hundbedragerska så lyssnar jag väldigt gärna!
Citera
2012-10-13, 21:59
Medlem
Jag undrar bara varför du försökt skriva över din hund på en bedragerska... hunden är väl den som i första hand borde vara värd ett bra liv? Men ja det kanske är OT.
Citera
2012-10-14, 18:06
Medlem
http://www.facebook.com/groups/129680607156935/
Citera
2012-10-14, 19:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det låter som om det är DU som är bedragaren i sammanhanget faktiskt.

SKK:s fodervärdsavtal medger att du tar sex kullar på en hane - sen skall ägarskapet övergå.

Du skall stå för kostnader för meritering och övrigt kopplat till aveln, samt är det din sak att leta fram lämplig tik och planera själva aveln samt se till att den genomförs.

Du framstår som synnerligen oseriös.
Citera
2012-10-14, 21:35
Medlem
Ok det är din åsikt.
Men jag önskar att du besparade mig den då jag inte är ute efter dina åsikter!
JAG vet vad det är som gäller men det hjälper inte när hon inte fäljer reglerna.
Vi har ett avtal gällande delägarskap som båda skrivit under vilken hon förövrigt dikterade och en jurist skrev ut.
I det här fallet så handlar det inte om att hon är fodervärd som det i andra av hennes hundaffärer gjort.
Att någon ens årkar/vill ta parti för en KÄND bedragare som lever på detta gör mig rädd.
Inte konstigt att dessa människor kan fortsätta år efter år.
Citera
2012-10-14, 22:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinker30
Ok det är din åsikt.
Men jag önskar att du besparade mig den då jag inte är ute efter dina åsikter!
JAG vet vad det är som gäller men det hjälper inte när hon inte fäljer reglerna.
Vi har ett avtal gällande delägarskap som båda skrivit under vilken hon förövrigt dikterade och en jurist skrev ut.
I det här fallet så handlar det inte om att hon är fodervärd som det i andra av hennes hundaffärer gjort.
Att någon ens årkar/vill ta parti för en KÄND bedragare som lever på detta gör mig rädd.
Inte konstigt att dessa människor kan fortsätta år efter år.

Det här är inte min åsikt - utan något som du skrivit och som på ett mycket tydligt sätt ger uttryck för hur seriös du själv är:

Citat:
jag skulle få en stadig inkomst Snabba lättförtjänta pengar utan att behöva anstränga sig, låter ju som en jätte bra ide tänkte jag
Citera
2012-10-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det här är inte min åsikt - utan något som du skrivit och som på ett mycket tydligt sätt ger uttryck för hur seriös du själv är:

Precis, jag förstår inte heller tänket här

TS, ingen tar parti för denne störda bedragerska, men allt i hela historien även kring ditt agerande är ju heltokigt. Du som uppfödare måste ju ha hundens bästa i första åtanke, sen om det blir några pengar eller ej. Det är ju ett djur, hallå

On topic så ska du naturligtvis polisanmäla henne om hon begått ett brott. Har dock ingen aning om hon faktiskt gjort det i ditt fall, då det inte framgår någonstans i trådstarten. Inte mitt fel men det står ingenstans vad hon brutit mot i ert speciella avtal. Bara att inget hänt.

Hoppas du får hjälp i facebook-gruppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in