2012-10-09, 20:38
Medlem
Ja om man blir attackerad av en stygg jycke hur skadar jag hunden bäst och vad siktar den in sig på?
Vi säger att en rottweiler går in för att döda, kommer den då vilja bita mot min hals?
Citera
2012-10-09, 20:41
Medlem
Slå dem så hårt du orkar på nosen eller ta tag i svansen och lyft bakbenen...
Citera
2012-10-09, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Ja om man blir attackerad av en stygg jycke hur skadar jag hunden bäst och vad siktar den in sig på?
Vi säger att en rottweiler går in för att döda, kommer den då vilja bita mot min hals?
Om du blir anfallen av hund skall du sikta in dig på nosen på besten,spark,slag vad fan som helst mot nosen brukar göra susen, dock finns vissa undantag mot helt galna hundar, då är det springa som gäller, men det lär inte rädda ditt byxarsle.
Citera
2012-10-09, 20:52
Medlem
svampdamps avatar
Hur reagerar hunden om man pressar in sina två tummar i ögonen på dem?

Sånt där actionfilm move
Citera
2012-10-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Om du blir anfallen av hund skall du sikta in dig på nosen på besten,spark,slag vad fan som helst mot nosen brukar göra susen, dock finns vissa undantag mot helt galna hundar, då är det springa som gäller, men det lär inte rädda ditt byxarsle.

Om jag går till motattack då? Jag är över 2 meter och väger nästan cirka 130kg kroppsbyggare med kampsportsbakrund.

Jag underskattar inte hur mycket skada en rottweiler kan göra. Jag undrar bara om min storlek kan avskräcka hunden?

Ponera att jag har en dotter jag lär rädda då skulle jag inte tveka att försöka slå ihjäl hundfan oavsett. Men nosen är alltså det man ska sikta på?
Citera
2012-10-09, 20:59
Medlem
Division.Bells avatar
Jag har också tänkt runt dessa tankegångar,jag har visserligen ingen dotter men om någon hund skulle anfalla min pudel någongång så är det bra att ha tänkt lite i förväg hur man ska bete sig..

Jag har hört att många hundar av den aggressivare och lite mer vargliknande kalibern ofta hoppar mot halsen och man därför ska hålla fram armen över brösthöjd så den ska dyka mot din arm och hugga fast där. Därefter ska du ha någonting hårt i andra handen och klappa i huvudet på den med.
Detta tror jag är din bästa chans
Citera
2012-10-09, 21:25
Medlem
Så här gör du:

http://www.youtube.com/watch?v=OhJP0lERFek

Like a Boss..
Citera
2012-10-09, 21:34
Medlem
RobertoSavianos avatar
Haha, bara man inte gör som den där skitungen som var på aftonblaskan idag! Helt sjukt!
Citera
2012-10-09, 23:25
Medlem
Sparka doggen på ballen kanske funkar?
Citera
2012-10-09, 23:29
Medlem
ylletrasas avatar
hhahahha denna tråden kom säkert upp av stackars lille barnet som blev bitet!
min erfarenhet: hjälper EJ att ta i bakbenen. hunden låser käkar vilket ger mer skador.
jag ahr flera rottweiler sj. vad hade jag gjort??? vet faktiskt inte. spelat död? att kämpa emot triggar dom till kamp beteende... tyvärr. men får de inget motstånd, e det inte lika kul.
Citera
2012-10-09, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Sparka doggen på ballen kanske funkar?

Det är väll möjligt om den står på bakbenen..

Dock så har hundar ungefär likadant som människor om du sparkar/slår den i bröstet så har hundar en "solaplexus" där som vi har. Hundars är däremot större då deras revben inte sitter lika täta. Hundens lungor blir garanterat punkterade och den kommer sänkas på första kicken/slaget, hundars revben är riktigt ömtåliga.

Men skulle en hund gå igång mot mig så skulle jag definitivt försöka sparka den under hakan som man sparkar en fotboll om man får första attacken.. Om den inte hoppar på bakifrån...
Citera
2012-10-09, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
hhahahha denna tråden kom säkert upp av stackars lille barnet som blev bitet!
min erfarenhet: hjälper EJ att ta i bakbenen. hunden låser käkar vilket ger mer skador.
jag ahr flera rottweiler sj. vad hade jag gjort??? vet faktiskt inte. spelat död? att kämpa emot triggar dom till kamp beteende... tyvärr. men får de inget motstånd, e det inte lika kul.

Måste bara få fråga, om hunden har dig i ett låst läge i armen/benet inte fan spelar man väll död då?
Då är ju hunden koncentrerad på att slita och dra där. Det borde väll vara en stor möjlighet att sparka/slå mot huvudet då..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in