Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2012-10-08, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Att försöka svartmåla ett parti genom att gräva upp gamla fortkörningsböter osv är en strategi som kanske funkar i låtsas-val på Komvux. I verkligheten har det emellertid noll verkan, eller snarare kontraproduktivt om källan är de notoriska pajaserna på Expo. Nästa gång du är uppe och fnittrar hos Expo-bögarna, fråga hur det var med deras mordbrännare till medarbetare. Eftersom du nu är ute och lekar låtsas-polis.

Sverige har för övrigt haft en justitieminister som varit dömd för misshandel. Ingen bryr sig särskilt.
Nu är det ingen som grävt upp några fortkörningsböter, t.ex Dan Berner i FNU som samarbetar med SvP är ju dömd för dråp. Jack Mothander i SvP är dömd för att ha utpressat pedofiler på pengar i utbyte så hölls pedofilernas verksamhet hemlig.

Vem är mordbrännaren på EXPO?
Citera
2012-10-08, 17:36
Medlem
25Decembers avatar
Hur ser partiet på medlemskap i andra organisationer är det tillåtet att vara aktiv i tex både SMR och SvP?
Citera
2012-10-08, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
Nu är det ingen som grävt upp några fortkörningsböter, t.ex Dan Berner i FNU som samarbetar med SvP är ju dömd för dråp.
Vilken tönt du är, ärligt talat. Bättre än så kan du nog. Jag noterar också att du inte svarar på några av mina frågor. Varför gör du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Hur ser partiet på medlemskap i andra organisationer är det tillåtet att vara aktiv i tex både SMR och SvP?
Denna fråga kom upp tidigare och jag vet inte om det finns någon uttalad policy, men såhär tror jag att det är.
Medlemskap i andra icke-parlamentariska organisationer är okej, alltså:
Medlemskap i SvP och SMR = Helt okej
Medlemskap i SvP och FNU = Helt Okej
Medlemskap i Nordisk Ungdom och SvP = Helt Okej
Medlemskap i Nationaldemokraterna och SvP = Inte Okej
Medlemskap i Sverigedemokraterna och SvP = Inte Okej.

Detta hade varit det logiska eftersom ND, SD och SvP konkurrerar/tävlar på samma arena och dubbla lojaliteter eller vad man ska kalla det för därför inte är önskvärt.
Andra har säkert bättre kunskap om just denna fråga.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-08 kl. 17:50.
Citera
2012-10-08, 17:51
Medlem
Expo avskyr jag över allt annat och de är oftast lika goda kålsupare de med. Det är väll han "gulingen" med adelsnamnet som har en del kriminellt på sig?
Citera
2012-10-08, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slödder
Expo avskyr jag över allt annat och de är oftast lika goda kålsupare de med. Det är väll han "gulingen" med adelsnamnet som har en del kriminellt på sig?
Det finns flera tidigare medarbetare i EXPO som har begått våldsbrottslighet av olika slag, en av dem har också en ful ovana att härja omkring i den här forumavdelningen och posta strunt. Men detta är inte rätt tråd för den diskussionen.

Är du nyfiken på allvar så kontakta någon av användarna Kulturmarxist eller Hembrennarn, de har bra koll.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-08 kl. 17:57.
Citera
2012-10-08, 17:58
Medlem
stopbitchings avatar
Frågan kanske varit uppe innan men jag är nyfiken på adoption. Hur gör man med redan adopterade individer? Jag har en kusin från Indien som bott här hela sitt liv och blivit fostrad av svenska föräldrar. Hon är nu gift med en libanes i Sverige och har två barn. Det blir ju dumt att skicka "hem" henne till Indien då hon aldrig varit där, kan inte språket och har inga direkta rötter. Kanske att man då skulle skicka båda till Libanon då maken har sina rötter där men det känns också lite sådär. Barnen borde ju ses som ett direkt hot då de är potentiella rasblandare när de växer upp, och det är ju detta ni vill förhindra? Ska man ha extra lagar gällande dessa individer eller vadå? Lite klartext kring detta vore intressant.
Citera
2012-10-08, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Frågan kanske varit uppe innan men jag är nyfiken på adoption. Hur gör man med redan adopterade individer? Jag har en kusin från Indien som bott här hela sitt liv och blivit fostrad av svenska föräldrar. Hon är nu gift med en libanes i Sverige och har två barn. Det blir ju dumt att skicka "hem" henne till Indien då hon aldrig varit där, kan inte språket och har inga direkta rötter. Kanske att man då skulle skicka båda till Libanon då maken har sina rötter där men det känns också lite sådär. Barnen borde ju ses som ett direkt hot då de är potentiella rasblandare när de växer upp, och det är ju detta ni vill förhindra? Ska man ha extra lagar gällande dessa individer eller vadå? Lite klartext kring detta vore intressant.
Som jag förstått det så finns där inga detaljerade realpolitiska lösningar för hur man ska gå till väga med adopterade och "rasbastarder" i dagsläget. Det som är klart är att Sverige även i framtiden ska vara svenskt och att endast vita européer och ättlingar till sådana ska kunna uppbära medborgarskap.

Vad som ska hända med din kusin, ja där finns olika sätt att lösa det. Dels repatriering naturligtvis, men också frivillig flytt till Indien/Libanon med incitament till sådan. Där finns ju också en möjlighet att din syster och hennes barn ( så länge det handlar om en totalt sett liten grupp) kan få stanna i Sverige, men då under särskilda premisser än de pursvenska invånarna. Ytterligare lösningar som diskuterats är ju kemisk sterilisering eller någon form av "kontrakt".
Det finns som sagt många lösningar och jag ser detta som en senare fråga och inget man bör lägga något större fokus på i dagsläget. Först måste vi ta makten, stoppa invandringen och skicka hem de främlingar som redan är här.

Eventuella tveksamheter och gränsfall bör bedömas individuellt av sakkunniga. Rör det sig om mycket få människor så ser jag det helt enkelt inte som något större problem att tala om.

Jag passar på att länka lite tal av vår partiledare Daniel Höglund här. Det kan säkert vara intressant för många.
Tal vid antivåldsmanifestation
Tal vid Stoppa Svenskfientligheten 2011

Jag noterar att intervjuerna i Tv4 och i Sveriges Radio med Daniel Höglund verkar vara borttagna från youtube. Varför?

Här var visst SR-intervjun.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4033020#autoplay =/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2628324&codingformat=.m4a&me tafile=asx
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-08 kl. 18:15.
Citera
2012-10-08, 18:19
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Nej jag behöver inte ha någon teletjänst alls om jag inte vill, men vill jag det så behöver jag oftast binda upp mig. Jag tror inte det är någon slump att telekombranschen är bland de de mest hatade av branscher. Missledande säljtaktik, de utelämnar saker och tycker att kunden får skylla sig själv om han inte kollar upp det finstilta. Det är ju jävligt lätt för en gammal människa som har en övertygande försäljande hängandes över en, och när man sedan insett att man är lurad när de dyra räkningarna kommer så sitter man i skiten.

In med fiber i varje svenskt hushåll och låt de ha gratis kommunikation i form av internet och telefoni! Nu talar jag för mig själv och inte SvP.
Njae. Vill du köpa en mobil på avbetalning+abonnemang krävs oftast bindningstid, annars finns det gott om alternativ utan bindningstid. Att folk använder missledande säljtaktik och är oärliga är naturligtvis inte önskvärt, men frågan är ju om det ska ligga till grund för ett förstatligande? I sådana fall ligger nog nästan alla konsumentprodukter i farozonen.

Sen har vi ju redan testat på ett statligt monopol inom denna sektor, men skrattretande resultat såhär i efterhand.
Citera
2012-10-08, 18:39
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Svårt att ta ett parti seriöst då de inom sina egna led har mer skit än "invandrarna" de själva vill bli av med.

Rensa eller förbli ett skitparti.

Det är inte så många som tar detta partiet seriöst förutom deras 50 fanboys på Flashback.

Målsättning inför valet 2014: 10.000 röster. Ja tjena.....
Citera
2012-10-08, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det är inte så många som tar detta partiet seriöst förutom deras 50 fanboys på Flashback.
Knappa 300 fanboys om man ska utgå från opinionsundersökningen i Politik Inrikes-forumet, men det kan ju kvitta. Det är inte vårt antal här på Flashback och liknande arenor som är det intressanta, det viktiga är att vi är pålästa, kunniga engagerade och insatta i de frågor som diskuteras och klarar av att debattera dessa på ett bra sätt.
Får jag 100 pers att rösta på SvP 2014 så har jag gjort mitt och kan känna mig nöjd och tillfreds med mina insatser. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Du verkar hysa ett enormt agg mot SVP, varför detta? Bottnar det i att du själv inte är att betrakta som pursvensk eller finns där andra orsaker som vi bör känna till?

Citat:
Målsättning inför valet 2014: 10.000 röster. Ja tjena.....
Vi får väl se vem som har mest rätt i September 2014 helt enkelt. Är det du som bjuder alla SvP:are på Flashback på bärs om det visar sig att vi har rätt? Jag dricker helst Bedarö Bitter - gärna kombinerat med några goda ölkorvar. Dan är ju bosatt i Tyskland så han kanske föredrar en Dortmunder eller något Bayerskt. MrSkargard känns mer som en sofistikerad IPA-drickare, men jag kanske är ute och cyklar där.
Senast redigerad av Straybullet 2012-10-08 kl. 18:55.
Citera
2012-10-08, 18:50
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vilken tönt du är, ärligt talat. Bättre än så kan du nog. Jag noterar också att du inte svarar på några av mina frågor. Varför gör du inte det?

Denna fråga kom upp tidigare och jag vet inte om det finns någon uttalad policy, men såhär tror jag att det är.
Medlemskap i andra icke-parlamentariska organisationer är okej, alltså:
Medlemskap i SvP och SMR = Helt okej
Medlemskap i SvP och FNU = Helt Okej
Medlemskap i Nordisk Ungdom och SvP = Helt Okej
Medlemskap i Nationaldemokraterna och SvP = Inte Okej
Medlemskap i Sverigedemokraterna och SvP = Inte Okej.

Detta hade varit det logiska eftersom ND, SD och SvP konkurrerar/tävlar på samma arena och dubbla lojaliteter eller vad man ska kalla det för därför inte är önskvärt.
Andra har säkert bättre kunskap om just denna fråga.

Sen bör man ju även tänka på att det eventuellt inte är okej för andra parten att man är dubbelansluten.
Citera
2012-10-08, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Sen bör man ju även tänka på att det eventuellt inte är okej för andra parten att man är dubbelansluten.
Naturligtvis, alla organisationer har ju olika riktlinjer där så visst kan det vara som du säger. Det är ju sådant man får kolla med båda berörda organisationer för att på så sätt slippa missförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in